2020-10-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Når det er mistanke om at Ford Focusen sønnen disponerte (også forsvinningsdagen),ble brukt til å frakte AEH bort, kan sønnen mistenkes for delaktighet. Og, hans alibibidrag kan være falskt.

Var det den Ford Focus hvor de ikke fant spor?

Alle vitner kan lyve, også TEH.

Jeg har jo egentlig TEH som hovedmistenkt.
Så langt TH er involvert er det for å dekke over for sønnen sitt mistak.
Grunnen til det er at TEH er den med mest opplagt motiv.
Senast redigerad av Rips 2020-10-13 kl. 13:43.
Citera
2020-10-13, 13:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Fra VG: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQM14B/hagen-barna-utspurt-om-foreldrenes-ekteskap-i-lange-avhoer

Ifølge VGs opplysninger skal de tre voksne barna til ekteparet Tom og Anne-Elisabeth Hagen ha blitt kalt inn til koordinerte avhør en mandag i august i fjor.
Hver for seg skal de ha blitt stilt en lang rekke lignende og konfronterende spørsmål om foreldrene og ekteskapet deres.
Hagen-barnas bekymring: «Hvem leter etter mamma?»

På hvert sitt rom ble de tre barna avhørt fra formiddagen til godt utpå kvelden. Politiet skal ha vært opptatt av om det hadde vært konflikter og misnøye mellom ektefellene, om deres personligheter og om deres kjennskap til om noen av foreldrene ønsket å skille seg.
Flere av spørsmålene var av konfronterende art, blant annet med henvisning til utsagn fra andre vitner i saken, får VG opplyst.

VG får opplyst at det er stor grad av samsvar mellom barnas forklaringer: De skal ha gitt uttrykk for at de ikke kjente seg igjen vitnebeskrivelsene av ekteskapet, som ble trukket frem av politiet.

Under det intervjuet der de ble avhørt samtidig ser det ut som det var samsvar i forklaringene. Det jeg har tenkt på og som gjelder barna, kollegaer, naboer, venner og flere er jo at de har blitt avhørt av avhørseksperter i politiet som er trent til å finne hull i forklaringer og stille oppfølgingsspørsmål.
En av de tidligere avhørsekspertene har vel vært en del på TV som "levende løgndetektor" og han virker imponerende flink til å snakke og avsløre folk. Jeg vil tro det fortsatt er like flinke avhørere i politiet og de som er godt trent tipper jeg finner hull om det er noe der.
Selv om TH og barna ikke lar seg avhøre nå har de en del avhør fra starten av der de har hatt mulighet til å teste avhørsmetoder.
Når det gjelder hvordan avhørene forløp og samsvar mellom forklaringer, finner jeg klageskrivet fra D2 mer beskrivende enn hva som kommer fram i media.

Gjennom skrivet fikk man vite at avhørene slett ikke virket samsvarende og at disse forløp seg alt annet enn udramatisk.

Familiedynamikken ble avslørt av et desperat medlem som ikke la noe i mellom for å forsøke å fremstille faren som helt og alle andre som dumme, særlig politiet.

Hva ville skjedd om man utad sådde tvil om barnas troverdighet? Da ville man måtte sikte en eller flere av disse, noe som ikke er aktuelt så lenge TH er på frifot.
Citera
2020-10-13, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Bet meg merke i TH's DNA "under knehasene" på buksen.

Omtrent der hvor man ville hatt den ene armen/hånden hvis man bar en bevisstløs person i armene...?

Spøs hva man mener med "under knehasene" da, om man mener på baksiden av knærne i buksen, eller under som i lenger ned på buksebenet enn knærne, hvis man ser på buksen rett opp og ned som på en stående person.

Det kan jo virke som at TH har tatt av henne bukse og sandaler før at hun ble slepet av sted.
Kanskje er det også dna andre steder på buksa som de ikke sier noe om. Glidelås og knapp.
Kan også være at hun er båret ut ja. Tror de holder tilbake mye informasjon, men det er jo ikke noe nytt. Kanskje det lå en stor pressenning utover gulvet i garasjen, som hun ble surret inn i, og det ble teipet gjenn i endene, før hun ble puttet inn i bilen. Samme som Sv%ein Jem%tland gjorde, bare at forskjellen var at Svein hold på i fylla, så det ble blodspor utover absolutt alt.
Citera
2020-10-13, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jeg tror at Hettemannen, under jakke-hetten,
också har en type "Outdoor Knitted Ski Mask Hat " i grå färg.

https://eur.zaful.com/outdoor-striped-knitted-ski-mask-hat-puid_2794707.html
Typ som i detta länk.

Jämför med bilden här av Hettemannen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x3PV2n/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-identifisert-jakke

(Jag har meddelat polisen detta)

Det er bra at du finner fram til dette. 4 øyne ser alltid bedre enn 2. Publikum er til stor hjelp for politiet.
Når det gjelder buff.. Noen mener at mannen kan ha en buff på seg som dekker til ansiktet, men for meg ser det ut som at ansiktet er helt åpent. Jeg mener å kunne se munnen hans. Fjeset ser helt hvitt ut, samme som den signalgule glidelåsen. For nå vet vi at glidelåsen egentlig skal være gul, og ikke hvit slik den ser ut på videoen av hettemannen. Hvis vi ser på fjeset til hettemann nr 2, så ser det også helt hvitt ut. Så det kan tyde på at det er et billig og dårlig overvåkningskamera.
Det at fjeset blir veldig hvitt har nok lurt oss til å tro at han har hvitt skjegg eller buff.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-13 kl. 16:17.
Citera
2020-10-13, 16:39
Medlem
Hettemannens ansikt var tildekket.
Det var ikke ansiktet til hettemann 2.
Citera
2020-10-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Var det den Ford Focus hvor de ikke fant spor?

Alle vitner kan lyve, også TEH.

Jeg har jo egentlig TEH som hovedmistenkt.
Så langt TH er involvert er det for å dekke over for sønnen sitt mistak.
Grunnen til det er at TEH er den med mest opplagt motiv.

Slik jeg oppfatter saken er en slik hypotese det jeg også anser som sannsynlig og logisk hvis man skal vekte hypoteser opp mot hverandre. For å ramme hele familien, samt gjøre krav på penger som oppreisning/rettferdighet.
Og at de 2 søstre og TH isåfall kan ha en anelse og ønsker å skygge banen ifht å prate mer om dette med politi.
Den eneste gangen de har uttalt seg ordentlig er da TH ble arrestert, noe som jeg synes bærer preg av at de kanskje visste at TH faktisk var uskyldig. På dette tidspunkt hadde de ikke engang sett bevisene som lå bak siktelsen.
Jeg synes vel egentlig et slikt svar på gåten rimer med at de kanskje ønsker dekke over og si minst mulig. Yngste datter var også truet i brevet, men var rask på labben å forsvare sin far. Det virket som de kunne akseptere mye, men at en uskyldig skulle fengsles ble for mye. Høres rart ut at det skulle være fordi hun er redd sin far, slik noen hevder.
Jeg også mener at det kan være sønn som kan ha det mest opplagte tenkelige motiv sånn sett.
Citera
2020-10-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tirsdag kommer VG med flere opplysninger som tidligere ikke har vært omtalt i detalj.

Etter ransakingen av boligen skal politiet ha gjort flere funn og de jobber nå med å sammenstille disse sammen med de kjente bevisene de har i saken, skriver avisen.

Her er noe av det VG skriver:
- Blodfunn fra både AEH og TH i boligen er fortsatt en del av drapsetterforskningen
- Politiets teori er at blodet hennes er forsøkt vasket bort
- I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler
- og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet
- Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok da TH ble løslatt
- Etter løslatelsen og ransakingen har politiet gjort flere funn
VG skriver også at politiet ca 1 måned før pågripelsen av TH, hadde en teori om at Ford Focusen som TH disponerte, kunne ha blitt brukt til å frakte AEH bort fra boligen.

Det ble gjort funn i bagasjerommet på bilen som førte til at de ba om en blodsjekk. Undersøkelsene viste seg å være negative. Dermed ble ikke dette en del av mistankegrunnlaget mot TH da han ble pågrepet i april.

Du fikk meg til å kjøpe VG, men finner ingen av de avsløringene du varslet. Finner heller ingenting i nettutgaven.
Citera
2020-10-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du fikk meg til å kjøpe VG, men finner ingen av de avsløringene du varslet. Finner heller ingenting i nettutgaven.

Mulig det kommer litt senere i nettutgaven.
Citera
2020-10-13, 16:56
Medlem
[quote=Jayce|73235937]Mulig det kommer litt senere i nettutgaven.[/QUO

Ok.
Citera
2020-10-13, 17:06
Bannlyst
[quote=Hellsculls|73235993]
Citat:
Mulig det kommer litt senere i nettutgaven.[/QUO

Ok.

Peker bare mere og mere mot TH dette. Ektepakt, skilsmisse og psykopati. Tenk på alt det som politiet har på han, som vi IKKE har fått vite.
Citera
2020-10-13, 17:09
Medlem
[quote=Fenvatnet|73236103]
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls

Peker bare mere og mere mot TH dette. Ektepakt, skilsmisse og psykopati. Tenk på alt det som politiet har på han, som vi IKKE har fått vite.

Politiet holder kortene tett til brystet.
Citera
2020-10-13, 18:39
Avslutad
Citat:

Politiet holder kortene tett til brystet.
Egentlig ikke noe nytt. Dette holder ikke.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQpy03/foer-hagen-paagripelsen-ba-om-blodsjekk-etter-funn-i-bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in