2020-10-13, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jeg tror at Hettemannen, under jakke-hetten,
också har en type "Outdoor Knitted Ski Mask Hat " i grå färg.

https://eur.zaful.com/outdoor-striped-knitted-ski-mask-hat-puid_2794707.html
Typ som i detta länk.

Jämför med bilden här av Hettemannen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x3PV2n/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-identifisert-jakke

(Jag har meddelat polisen detta)

Joda, ser den
Citera
2020-10-13, 01:15
Medlem
Tirsdag kommer VG med flere opplysninger som tidligere ikke har vært omtalt i detalj.

Etter ransakingen av boligen skal politiet ha gjort flere funn og de jobber nå med å sammenstille disse sammen med de kjente bevisene de har i saken, skriver avisen.

Her er noe av det VG skriver:
- Blodfunn fra både AEH og TH i boligen er fortsatt en del av drapsetterforskningen
- Politiets teori er at blodet hennes er forsøkt vasket bort
- I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler
- og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet
- Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok da TH ble løslatt
- Etter løslatelsen og ransakingen har politiet gjort flere funn
VG skriver også at politiet ca 1 måned før pågripelsen av TH, hadde en teori om at Ford Focusen som TH disponerte, kunne ha blitt brukt til å frakte AEH bort fra boligen.

Det ble gjort funn i bagasjerommet på bilen som førte til at de ba om en blodsjekk. Undersøkelsene viste seg å være negative. Dermed ble ikke dette en del av mistankegrunnlaget mot TH da han ble pågrepet i april.
Senast redigerad av Jayce 2020-10-13 kl. 01:26.
Citera
2020-10-13, 01:42
Medlem
Citat:
VG skriver også at politiet ca 1 måned før pågripelsen av TH, hadde en teori om at Ford Focusen som TH disponerte, kunne ha blitt brukt til å frakte AEH bort fra boligen.
Vil det si at politiet har fastslått at den bilen ble kjørt til og fra (eller eventuelt kun fra) S4 i aktuelt tidsrom på forsvinningsdagen?
Citera
2020-10-13, 01:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tirsdag kommer VG med flere opplysninger som tidligere ikke har vært omtalt i detalj.

Etter ransakingen av boligen skal politiet ha gjort flere funn og de jobber nå med å sammenstille disse sammen med de kjente bevisene de har i saken, skriver avisen.

Her er noe av det VG skriver:
- Blodfunn fra både AEH og TH i boligen er fortsatt en del av drapsetterforskningen
- Politiets teori er at blodet hennes er forsøkt vasket bort
- I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler
- og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet
- Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok da TH ble løslatt
- Etter løslatelsen og ransakingen har politiet gjort flere funn

Det ble gjort funn i bagasjerommet på bilen som førte til at de ba om en blodsjekk. Undersøkelsene viste seg å være negative. Dermed ble ikke dette en del av mistankegrunnlaget mot TH da han ble pågrepet i april.

Bet meg merke i TH's DNA "under knehasene" på buksen.

Omtrent der hvor man ville hatt den ene armen/hånden hvis man bar en bevisstløs person i armene...?

Spøs hva man mener med "under knehasene" da, om man mener på baksiden av knærne i buksen, eller under som i lenger ned på buksebenet enn knærne, hvis man ser på buksen rett opp og ned som på en stående person.
Senast redigerad av Niffy 2020-10-13 kl. 01:58.
Citera
2020-10-13, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vil det si at politiet har fastslått at den bilen ble kjørt til og fra (eller eventuelt kun fra) S4 i aktuelt tidsrom på forsvinningsdagen?

Det var på grunn av funn i bagasjerommet at bilen måtte undersøkes nærmere. Men det viste seg senere at det ikke var blod, så funnet falt fra og ble ikke en del av mistankegrunnlaget mot TH.
Citera
2020-10-13, 01:59
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det var på grunn av funn i bagasjerommet at bilen måtte undersøkes nærmere. Men det viste seg senere at det ikke var blod, så funnet falt fra og ble ikke en del av mistankegrunnlaget mot TH.

Jeg tenker det heller ikke er tilfeldig at det spesifikt er blitt brukt Ford Focus til flere av lydundersøkelsene som er blitt foretatt ved boligen.
Citera
2020-10-13, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Bet meg merke i TH's DNA "under knehasene" på buksen.

Omtrent der hvor man ville hatt den ene armen/hånden hvis man bar en bevisstløs person i armene...?

Spøs hva man mener med "under knehasene" da, om man mener på baksiden av knærne i buksen, eller under som i lenger ned på buksebenet enn knærne, hvis man ser på buksen rett opp og ned som på en stående person.

Er nok på baksiden av knærne det siktes til her.
Citera
2020-10-13, 02:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Er nok på baksiden av knærne det siktes til her.

Exactly.

Det tegner jo et bilde.
Citera
2020-10-13, 07:36
Medlem
Har ikke hatt tid til å lese her inne i det siste, og det er jo nesten bare svada her uansett, men hørte noe om at en hadde sett hettemannen 30 min etter? han var på kameraene på futurum. Jeg har ikke klart å finne det, men det var visst på en nyhetssending på TV2 (norsk) i dag, og ikke på nrk1. Si ifra hvis noen så tv2nyhetene 1830-2100. Er det ikke litt vel ironisk å bruke en jakke fra merket "missing link" i denne saken? hehehe
Citera
2020-10-13, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
I praksis skiller man livs- og dødsdisposisjoner etter ekteskapsloven. I praksis skilles man alltid før døden. Først gjøres et regnestykke av hver av partenes nettoformue. Deretter arver arvingene etter arveloven evt ihht testament eller ektepakt. Th arver fint lite av aeh. Var det særeie i live felleseie ved død i ektepakten?

Jeg oppfatter det slik at dersom AEH planla skilsmisse hvor hun hadde tenkt å bestride ektepakten, og TH drepte AEH for å forhindre dette, så skal ikke TH tjene økonomisk på drapet.

Da skal fellesboet gjøres opp på drapstidspunktet, og på samme måte som om AEH hadde gjennomført skilsmisse og bestridt ektepakten i retten. Jeg oppfatter det slik at AEHs bistandsadvokat er oppnevnt nettopp for å forsvare AEHs andel i fellesboet, og derigjennom sikre barna en rettferdig morsarv.
Citera
2020-10-13, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tenker det heller ikke er tilfeldig at det spesifikt er blitt brukt Ford Focus til flere av lydundersøkelsene som er blitt foretatt ved boligen.

Ja, og det øker sjansen for at sønnen er involvert. Han kjørte av gårde med Focusen samtidig som TH ringte politiet.
Citera
2020-10-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Ikke meg du spør, men det har ikke med spor i denne saken å gjøre. Google er din venn. Poenget var kanskje bare å forsvare at naboer får beskjed, og at personens nye navn blir gjort kjent for dem, når slike flytter inn ved siden av, etc. Folk har ulike meninger om det, kort sagt. Det har vel en viss relevans hvis emnet for diskusjon eksempelvis er om varsling.

Helt greit at du svarer! Jeg har spurt Fenvatnet tre ganger, men hen nekter å svare. I stedet oppfordres jeg til å ta kontakt på pm Jeg er nyregistrert, kan ikke bruke denne funksjonen. Dette vet selvsagt Fenvatnet. Jeg har googlet "Kurrasittmannen". Ingen likhetstrekk med denne saken. Det er helt malplassert. Hva Fenvatnet ser av koblinger, er for meg en gåte. Og forblir en gåte, så lenge Fenvatnet nekter å forklare hva hen mener.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-13 kl. 09:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in