2020-10-13, 18:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han var smartare än huvamannen:

Ja, vad är det han vill egentligen?
Det framstår som att han som du säger vill tvinga fram ett grattis, trots alla blockningar.
Obehagligt hur mycket planläggning bakom varje steg han tar.
Citera
2020-10-13, 18:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vems kontor har du hittat dokumentet på? Inte skulle väl SD lämna det på jobbet, om han öht jobbat?
Tja, försvaret måste ju försöka hitta hål i säcken men när de försöker slå hål på en utdragen dödskamp ska vi inte glömma att SD sagt motsatsen själv.
Fan ta mördaren! Må han brinna för evigt.
(Klart det var på ditt kontor)

Misstänker att han bara är "anställd" numera?

Kanske kan han uträtta några ärenden i Sthlm, där han numera är anställd - iallafall på pappret? Men han tar nog cacher, löser en och annan myst, samt hälsar flinande på den mördades LW´s barn (som han hotade att mörda, de med) och givetvis hälsar han leende på de grannar han vill hålla i schack.

För vem vill dela kontorssoffan, fikarummet och kontorslådorna med någon som berättar detta:

TR, Rättegången del 21, ungefär 10:40, gällande blodlögnerna:

"Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut. Ehhh, ja, där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och usch, ja, så ser det ut som om det har varit litervis..."

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-10-13, 18:41
Medlem
notknapparens avatar
Någon vänlig själ som skulle kunna lägga ut SDs/försvarets bemötande på överklagan på filedropper?
Citera
2020-10-13, 18:46
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon vänlig själ som skulle kunna lägga ut SDs/försvarets bemötande på överklagan på filedropper?

Självklart!

Här kommer den:

Göta HR B 1752-20 Aktbil 20, Yttrande från Christoffer Olss.pdf

http://www.filedropper.com/gtahrb1752-20aktbil20yttrandefrnchristofferolsspdfdocdroid

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-10-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Bra lådor du har på kontoret! Tack för denna panikartade "talan".

Nu känner jag mig verkligen ännu mer optimistisk, för det känns som det spretar hejvilt åt alla desperata håll och kanter.

Och trots 8 fulla sidor, så var inte förklaringen att "SD har eget bankkort, så varför skulle han mörda LW och ta hennes bankkort" med i denna rundan.

Man kan heller inte utläsa något om någon dataexpert som kan bevisa att SD satt framför datorn och läste dokument exakt samtidigt som LW mördades brutalt.

Nej, SD slängde troligen till med ryggsäcken och laptopen öppnade sig ett ögonblick. Been there, done that...

Vittnen på att SD har god karaktär och inte är våldsam alls, de är samma som innan:

Vittne 1: Hon som inte tycker det är konstigt när hennes man/barnens pappa, planerar att mörda både henne och två små barn. Inte heller slår sönder sin hand i hot mot sitt 8-åriga barn och sedan skyller allt på barnet. Eller att pappan/SD företar sig 47 minuter långa inspelade KGB-förhör med ett barn gällande - strössel!

Vittne 2: Han som ursäktar sin svärsons minst 6 år långa otrohet, med att "alla kan göra ETT misstag".

Karaktärsvittnen de Luxe!

Tick, tack, tick, tack...

#TeamÅsaHiding

Aldrig att f.d. frugan eller svärföräldrarna skulle våga säga som saker och ting är. Säkrare då att lyssna på kollegor, grannar osv.
Känner inte vi den här, av polis och åklagare, utpekade GM bättre än hans närmaste vid det här laget?
"Mördaren bär på sin egen trigger".
Citera
2020-10-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, med tanke på mordplats, skrik osv så trodde jag i början att det var allt annat än planerat. Ett raseriutbrott i stundens hetta. Att de bråkat på vägen ner på gatan för att inte störa grannarna och att han sedan bara tagit ett grepp runt mun och hals och släpat in henne bakom planket.

Men eftersom jag håller SD för trolig gm, ser jag en förslagenhet i mordet.

Vi vet att ett tillhygge har använts, vi vet att det har stulits en mobil, som blivit lämnad en bit från mordplatsen direkt efter mordet. Vi vet att batteriet var välladdat och att mobilen stängts av manuellt och inte av skada flera timmar efter mordet, kl 01.34 (var det väl?). Kl 05: 24 (nu börjar de exakta tiderna falla i glömska, kan vara fel här) loggar någon in på Lenas One mail konto. Raderingar är utförda. Dörr som står på glänt, och vi vet att SD har haft tillgång till olika inloggningskombinationer till Lenas olika konton, samt även till hennes dörr. Vi vet att SD googlat flera gånger på "Hitta, låsa och rensa en borttappad Android Google-konto Hjälp#", det redan första gången i mars- 18 och flera gånger efter det.

11-12 maj är en märklig kväll/natt som kan se ut som antingen en generalrepition av morddagen eller som den tänkta morddagen.

Det verkar inte osannolikt att mgm har stor tilltro till sig själv, har lagt ner tid på att planera och är lite av en risktagare.

Han tror att han (som vanligt) kan komma undan genom att vara fräck, plantera kriminella våldsmän i området, radera och vara förberedd med både tillhygge och annat. Han vet redan att han ska kunna förklara ev spår med att de (han o Lena) har setts.

Han tror inte att det ska ta så lång tid att döda Lena, det är en stor miss. Skriken i bostadsområdet skulle mycket väl kunnat dra till sig både grannar och polis. Och hade polisen hittat Lena tidigare, kanske redan 15- 16 maj, då hade det kanske gått att koppla mgm till brottet.

Så stor tilltro till sin egen smarthet, och en fräckhet och förslagenhet utan dess like är hans signum. Hans brister är att han tror att han är smartare än han är, och att han dessutom saknar det känsloregister som behövs för att kunna simma bland de andra oskyldiga fiskarna. Han försöker inte kontakta Lena, han undrar inte, han vill gärna briljera genom att gå för nära kanten hela tiden och vara den som har kontrollen, han vet att det har hänt något hemskt, han vet att det är Lena som hittats, han vet var hon har hittats, han känner och tänker i blodiga termer, han planterar blod överallt för säkerhets skull... och lögnerna fortsätter i det oändliga.

Har polisen gjort en rekonstruktion på brottsplatsen, där man försökt påvisa det troliga händelseförloppet och samtidigt förstå hur mördaren gått tillväga utan att lämna ETT ENDA SPÅR efter sig?
Citera
2020-10-13, 18:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Självklart!

Här kommer den:

Göta HR B 1752-20 Aktbil 20, Yttrande från Christoffer Olss.pdf

http://www.filedropper.com/gtahrb1752-20aktbil20yttrandefrnchristofferolsspdfdocdroid

#TeamÅsaHiding

Tusen tack!
Citera
2020-10-13, 20:19
Medlem
Citat:
Bra lådor du har på kontoret! Tack för denna panikartade "talan".

Nu känner jag mig verkligen ännu mer optimistisk, för det känns som det spretar hejvilt åt alla desperata håll och kanter.

Och trots 8 fulla sidor, så var inte förklaringen att "SD har eget bankkort, så varför skulle han mörda LW och ta hennes bankkort" med i denna rundan.

Man kan heller inte utläsa något om någon dataexpert som kan bevisa att SD satt framför datorn och läste dokument exakt samtidigt som LW mördades brutalt.

Nej, SD slängde troligen till med ryggsäcken och laptopen öppnade sig ett ögonblick. Been there, done that...

Vittnen på att SD har god karaktär och inte är våldsam alls, de är samma som innan:

Vittne 1: Hon som inte tycker det är konstigt när hennes man/barnens pappa, planerar att mörda både henne och två små barn. Inte heller slår sönder sin hand i hot mot sitt 8-åriga barn och sedan skyller allt på barnet. Eller att pappan/SD företar sig 47 minuter långa inspelade KGB-förhör med ett barn gällande - strössel!

Vittne 2: Han som ursäktar sin svärsons minst 6 år långa otrohet, med att "alla kan göra ETT misstag".

Karaktärsvittnen de Luxe!

#TeamÅsaHiding

Skakige Jelly fick visst inte vara med på försvarets vittneslista. Är han inte är tillräckligt bra på att ljuga längre?
Citera
2020-10-13, 20:30
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Skakige Jelly fick visst inte vara med på försvarets vittneslista. Är han inte är tillräckligt bra på att ljuga längre?

Troligen sant.

Det bästa är att HR måste höra allt från TR med. Då får de bland annat höra detta:

JG: ”Då vill jag säga nått”.

Domare BL: ”Neej!

JG: ”Jo, jag vill...”

Domare BL: ”Vänta lite!

JG: ”Ja, okay..”

Domare BL: ”Det är så att ÅKLAGAREN LEDER FÖRHÖRET i den här delen och det är inte ditt fritt valt vad du ska säga i det här, utan HON STYR OCH DU SVARAR PÅ FRÅGOR!

JG: ”Hmm”

Domare BL: ”BRA!”

https://forumfiles.com/74q0H5Z8o8/JG2_mp4

SD åker först. Sen blir det kanske åtgärder mot de andra storljugarna/medhjälparna med (HD och JG, bland annat)?

Har toa-besöks-fotografens sambo gett upp ännu, tro?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-10-13, 20:37
Medlem
Citat:
Troligen sant.

Det bästa är att HR måste höra allt från TR med. Då får de bland annat höra detta:

JG: ”Då vill jag säga nått”.

Domare BL: ”Neej!

JG: ”Jo, jag vill...”

Domare BL: ”Vänta lite!

JG: ”Ja, okay..”

Domare BL: ”Det är så att ÅKLAGAREN LEDER FÖRHÖRET i den här delen och det är inte ditt fritt valt vad du ska säga i det här, utan HON STYR OCH DU SVARAR PÅ FRÅGOR!

JG: ”Hmm”

Domare BL: ”BRA!”

https://forumfiles.com/74q0H5Z8o8/JG2_mp4

SD åker först. Sen blir det kanske åtgärder mot de andra storljugarna/medhjälparna med (HD och JG, bland annat)?

Har toa-besöks-fotografens sambo gett upp ännu, tro?

#TeamÅsaHiding
Ja, det var en otrolig stund i rätten. JG försöker ta ledningen och hålla tal inför både sittande rätt, aktörer och åhörare. Jag undrar vad han hade på hjärtat egentligen...

JGs sambo är fortfarande skriven på adressen, så än har hon inte gett upp :-)
Citera
2020-10-13, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vems kontor har du hittat dokumentet på? Inte skulle väl SD lämna det på jobbet, om han öht jobbat?
Tja, försvaret måste ju försöka hitta hål i säcken men när de försöker slå hål på en utdragen dödskamp ska vi inte glömma att SD sagt motsatsen själv.
Fan ta mördaren! Må han brinna för evigt.
(Klart det var på ditt kontor)

Ibland har jag tur och hittar alla möjliga dokument. Kanske kommer mer.

Har även mailat med Åsa lite idag och då passade jag på att fråga om Hovrätten lyckats hitta en tidigare tid för förhandling, men svaret är fortfarande samma och det ser ut att bli så.
Det är varken bra för Åsa eller Stefan eller nån annan att det drar ut på tiden...

Hej och tack!

Tyvärr är det fortfarande beskedet ”inte före mars 2021” som gäller från hovrätten.

Mvh Åsa Hiding

Åklagarmyndigheten

Åsa Hiding

Kammaråklagare
Citera
2020-10-13, 22:44
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:

/ .. /

/ .. /
Eftersom man anser att det inte är klarlagt exakt vid vilken tidpunkt mordet skedde så är det "ytterligare en oklarhet som måste tas med när t ex potentiell alibi-bevisning ska bedömas".

Även om jag inte tror på det där med ryggsäcken så är det åtminstone bättre än det svammel IT-forensikern presenterat.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-10-13 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in