2020-04-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Silvia visar upp de kungliga smyckena i två nya program på SVT.
https://www.svtplay.se/video/2625584...ng-1-avsnitt-1
Väldigt maskulin röst
Citera
2020-10-11, 02:21
Medlem
Har sökt efter information om Silvia Sommerlath Renates pojkvänner innan hon träffade Kronprins Carl Gustaf, men jag har svårt att hitta något. Det måste finnas på tyska i så fall.

Misstänker att Silvia är psykopatiskt manipulativ. Henne ska man inte ha något att göra med, kommenterar dessvärre ej.

Vet någon av vilken anledning Drottningen ville bygga ett s.k. Panic Room på Kungliga Slottet? Är folk ute efter henne utav någon anledning? Personer som inte gillar hennes engagemang?
Citera
2020-10-11, 03:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Har sökt efter information om Silvia Sommerlath Renates pojkvänner innan hon träffade Kronprins Carl Gustaf, men jag har svårt att hitta något. Det måste finnas på tyska i så fall.

Det var locket på angående tidigare pojkvänner. Tanken var väl, att alla skulle tro att hon var oskuld. Något annat var ju inte tänkbart för en blivande drottning eller prinsessa, på den tiden då hon gifte sig med Kungen. Jag läste i en tysk skvallertidning en gång för länge sedan, att Silvia hade haft två pojkvänner före Kungen, och att båda två hade hittats hängda - så att det skulle se ut som självmord. Fast egentligen var det SÄPO som hade mördat dem, för att de inte skulle kunna gå ut i media och prata om sex med Sveriges drottning. Fast detta VAR som sagt en TYSK SKVALLERTIDNING, så alla får själva värdera sanningshalten i uppgiften!
Citera
2020-10-13, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var locket på angående tidigare pojkvänner. Tanken var väl, att alla skulle tro att hon var oskuld. Något annat var ju inte tänkbart för en blivande drottning eller prinsessa, på den tiden då hon gifte sig med Kungen. Jag läste i en tysk skvallertidning en gång för länge sedan, att Silvia hade haft två pojkvänner före Kungen, och att båda två hade hittats hängda - så att det skulle se ut som självmord. Fast egentligen var det SÄPO som hade mördat dem, för att de inte skulle kunna gå ut i media och prata om sex med Sveriges drottning. Fast detta VAR som sagt en TYSK SKVALLERTIDNING, så alla får själva värdera sanningshalten i uppgiften!

Eftersom hon innan kungen levde ett vanligt överklassliv, (dvs sexuellt lössläppt), och haft pojkvänner innan kungen, tror jag inte så mycket på det där.
Citera
2020-10-13, 09:40
Bannlyst
Brasilianska strandraggare
Citera
2020-10-13, 12:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Eftersom hon innan kungen levde ett vanligt överklassliv, (dvs sexuellt lössläppt), och haft pojkvänner innan kungen, tror jag inte så mycket på det där.

Nej det gjorde hon inte. Hon var för det första borgarklass - inte överklass - och hon var hårt, katolskt uppfostrad. I Brasilien är det än idag en skam att bli ogift mor, och var så ännu mer i Silvias ungdom på 1960-talet. Silvia har själv berättat, hur hennes bröder vaktade på henne, och alltid kom och hämtade henne ifrån fester och så, när hon var i tonåren.

Senare, när hon var lite äldre, delade hon i och för sig lägenhet med två väninnor i München, om jag minns rätt nu. Ingen kan förstås VETA vad som hände då - men å andra sidan är det konstigt om männen i fråga, och de personer som de antagligen berättat vidare för, har kunnat avhålla sig från att sälja historien till tidningarna i så fall. Det kanske var SÄPO som löste problemet på sitt eget lilla sätt, i alla fall?!

Man ska komma ihåg, att det här var tider då det fortfarande var helt otänkbart, att en kvinna som inte var jungfru skulle kunna gifta sig in i ett kungahus. Prinsessan Diana gifte sig fem år senare, och hennes jungfrulighet (och fruktsamhet) kontrollerades till och med av en gynekolog, innan Charles fick klartecken att gifta sig med henne.
Citera
2020-10-13, 13:07
Medlem
Drottning Silvia växte upp i ett högborgerligt hem med förbindelser till överklassen. Med tanke på hennes utseende gick hon naturligtvis inte fri från uppvaktning. När Pia Degermark (Elvira Madigan) gifter sig 1971 med en tysk överklasskille är noblessen samlad. Dåvarande kronprinsen är med vid festligheterna och så även en av marskalkerna, Gerd von Brandenstein. Han var vid tiden Silvia's pojkvän men det har skrivits väldigt lite om honom. Eftersom han tillhör Siemens-familjen är det föga troligt att han kan köpas för pengar för lite skvaller.

Att Silvia skulle varit lösaktig i sin ungdom är osanning, hon var hårt hållen av såväl familj, konventioner och egna ambitioner. Hon fanns således i utkanten av den tyska noblessen redan när hon träffade kungen i München. Lösaktig? Nej. Social climber ambitious? Kanske. Ett bra val av drottning var hon i vilket fall som helst.
Citera
2020-10-13, 13:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Drottning Silvia växte upp i ett högborgerligt hem med förbindelser till överklassen. Med tanke på hennes utseende gick hon naturligtvis inte fri från uppvaktning. När Pia Degermark (Elvira Madigan) gifter sig 1971 med en tysk överklasskille är noblessen samlad. Dåvarande kronprinsen är med vid festligheterna och så även en av marskalkerna, Gerd von Brandenstein. Han var vid tiden Silvia's pojkvän men det har skrivits väldigt lite om honom. Eftersom han tillhör Siemens-familjen är det föga troligt att han kan köpas för pengar för lite skvaller.

Att Silvia skulle varit lösaktig i sin ungdom är osanning, hon var hårt hållen av såväl familj, konventioner och egna ambitioner. Hon fanns således i utkanten av den tyska noblessen redan när hon träffade kungen i München. Lösaktig? Nej. Social climber ambitious? Kanske. Ett bra val av drottning var hon i vilket fall som helst.

Fast det finns ju också bara Pia Degermarks ord på det där, och hon hade anledning att hata Silvia, eftersom Kungen gifte sig med Silvia - och inte med Pia Degermark, som bara dög som en älskarinna under kungens ungkarlsår. Dessutom var Degermark nedknarkad när hon sa det där. Lever hon ens längre..?

Japp, ett bra val av drottning absolut. Det hade inte gått att hitta någon mer lämplig!
Citera
2020-10-13, 15:12
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det finns ju också bara Pia Degermarks ord på det där, och hon hade anledning att hata Silvia, eftersom Kungen gifte sig med Silvia - och inte med Pia Degermark, som bara dög som en älskarinna under kungens ungkarlsår. Dessutom var Degermark nedknarkad när hon sa det där. Lever hon ens längre..?

Japp, ett bra val av drottning absolut. Det hade inte gått att hitta någon mer lämplig!

Med tanke på hur lika varandra Silvias brorson Patrick Sommerlath och Silvia är, så är det kanske inte så konstigt att man undrar om han möjligen är hennes son....
Särskilt om man betänker att han flyttade till Silvia i Sverige som tonåring, och fortfarande bor i landet.... Nu har han ju till och med flyttat till Drottningholm.
https://www.svenskdam.se/kungligt/pa...ngholm/5943719

Är det ingen fler här som undrar om han inte är Silvias barn sedan tiden innan Carl Gustaf?
Om Silvia var så hårt hållen som det står här i tråden, så vore det ju inte helt konstigt att ett eventuellt barn lämnades till Silivias bror med familj, för att undkomma skammen?

Vem som då skulle vara Patricks pappa har jag ingen aning om.
Senast redigerad av snowbell 2020-10-13 kl. 15:25.
Citera
2020-10-13, 17:26
Medlem
Vafan tror ni? Skulle inte ungdomen ha knullat på 60-talet? Nej, bruden behövde inte vara oskuld vid bröllopet. Att sen britterna är lite sjuka är en annan sak.

Betänk till exempel att hon åkte runt med kungen/kronprinsen i hans Porsche. Om det var jävligt viktigt för henne att hålla på sig, så åker hon naturligtvis inte runt så där.
Citera
2020-10-13, 17:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Med tanke på hur lika varandra Silvias brorson Patrick Sommerlath och Silvia är, så är det kanske inte så konstigt att man undrar om han möjligen är hennes son....
Särskilt om man betänker att han flyttade till Silvia i Sverige som tonåring, och fortfarande bor i landet.... Nu har han ju till och med flyttat till Drottningholm.
https://www.svenskdam.se/kungligt/pa...ngholm/5943719

Är det ingen fler här som undrar om han inte är Silvias barn sedan tiden innan Carl Gustaf?
Om Silvia var så hårt hållen som det står här i tråden, så vore det ju inte helt konstigt att ett eventuellt barn lämnades till Silivias bror med familj, för att undkomma skammen?

Vem som då skulle vara Patricks pappa har jag ingen aning om.

Det säger inget. Min dotter är också mer lik sin faster än mig... och jag är helt säker på, att det var jag som födde henne!

Att han kom till Sverige och blev kvar här, är inte så konstigt heller. Självklart har han haft fördelar av att vara brorson till landets drottning!

Men å andra sidan - vad vet man..? Undrar om Kungen vet sanningen, i så fall...
Citera
2020-10-13, 17:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Vafan tror ni? Skulle inte ungdomen ha knullat på 60-talet? Nej, bruden behövde inte vara oskuld vid bröllopet. Att sen britterna är lite sjuka är en annan sak.

Betänk till exempel att hon åkte runt med kungen/kronprinsen i hans Porsche. Om det var jävligt viktigt för henne att hålla på sig, så åker hon naturligtvis inte runt så där.

Vid det laget hade hon nog redan lindat honom ordentligt runt lillfingret, så att hon var säker på att han skulle gifta sig med henne. Men visst skulle det vara intressant att veta, när hon gick i säng med honom första gången! Jag tror att hon visste vad hon gjorde - Silvia är intelligent och har även emotionell intelligens - så att hon varken gav sig för tidigt eller för sent, så att säga. För tidigt - hon hade bara blivit en flamma i raden av flammor; dra på det för länge - han hade tröttnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in