2020-10-13, 17:16
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ebba la upp sig för media också.

Regeln "inte ens peta på en åldring" borde stå i hennes arbetsbeskrivning. Vid minsta gnissel, backa! Framstå framför allt inte som aggro. Det ser okristet, konstigt och okvinnligt ut i väljarnas ögon. Mycket enkelt. Tänk, för fan.

Ebba är tyvärr rätt blåst.

Inte nog med det. Efter att kontraktet var påskrivet så unyttjade hon Esbjörn till att rensa sly på herrgården. Med sin ålder har han säkert både ryggont och trasig höft och tvingades gå runt och plocka grenar i markhöjd samtidigt som Ebba övervakade. Och vad jag har sett så har han inte redovisat att Ebba har betalat för detta slitsamma arbete.

/Randomflashbackare
2020-10-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du är inte partiledare för ett parti som ska stå för hög moral och att värna om äldre.
Så att värna om äldre är alltså det samma som att omyndigförklara alla över 65 - låsa in dem och låta dem leva på gröt till de dör... För att tänka själva och fatta beslut är de INTE kapabla till.
Rätt vidrig människosyn då går runt med.
2020-10-13, 17:17
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Eller så fifflade man undan det, höll medvetet anhöriga utanför och mäklaren är oärlig....

Allt kommer att komma fram.

Om EBT har juridiskt rätt, är hon iaf klantig och korkad. Hon har konstiga prioriteringar och blir hängd, vilket hon borde fattat direkt.

Det vore en juridisk omöjlighet.

Jag kan skriva ett dokument om att DU inte får åka till månen.

Tror du att detta dokument skulle vara giltigt?
2020-10-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du är inte partiledare för ett parti som ska stå för hög moral och att värna om äldre.

Ja, juridik är en sak, och Ebbas unika position som partiledare är en annan sak. Hon är bränd.

Jag hade kanske agerat likadant. Köpt är köpt och skrivet är skrivet. Men jag är en nobody.
2020-10-13, 17:20
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja och det är märkligt att denna fantastiska släktgård som hela släkten vurmar om är i så förfallet skick! Ingen av alla de i släkten som gråter krokodiltårar nu verkar ha brytt sig det mlnsta tidigare, tror de ville ärva och sedan sälja själva.

Ånyo: det är INGEN gård.
2020-10-13, 17:21
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Ingen av er här som försöker ursäkta ebba hade tyckt det var okej om nån hade bjudit in eran farfar i 80 års åldern på fika för att försöka få av han gården utanför marknaden...

Knappast, den här Esbjörn är kreti och pleti för dom och det är bara att köra över och behandla precis så illa som man behagar.

Socialdarwinism i sitt esse det är vad dom står för dom som försvarar EB.
2020-10-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Tror nog en 80åring har mer nytta av riktiga pengar än ett hus i renoveringsbehov...

Ebba har handlat helt korrekt.

Visst men då får ebba ge ett vettigt pris på just över marknadspris eller delta i budgivning. Att hålla på knacka åå hos seniorer och bjuda småsummor för deras gårdar är konstigt beteende (tänker på att hon först försökte få det för 2,5)
2020-10-13, 17:22
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ja, juridik är en sak, och Ebbas unika position som partiledare är en annan sak. Hon är bränd.

Jag hade kanske agerat likadant. Köpt är köpt och skrivet är skrivet. Men jag är en nobody.

Då Ebba inte har gjort något olagligt vore det märkligt med tanke på att Stefan Löfven åkte dit för svartbygge uppe i Ångermanland. Å det är åtminstone olagligt.
2020-10-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det vore en juridisk omöjlighet.

Jag kan skriva ett dokument om att DU inte får åka till månen.

Tror du att detta dokument skulle vara giltigt?

Inte alls omöjligt. Gubbens anhöriga kanske hänvisar till en fullmakt, som kan utformas lite hur som helst.

I den står tex vad som får säljas och inte, och av vem. Gubben kan åxo ha ett muntligt avtal med barnen.

Graden av senilitet är åxo viktig.

"Minnesproblem"... Hm.
2020-10-13, 17:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Ingen av er här som försöker ursäkta ebba hade tyckt det var okej om nån hade bjudit in eran farfar i 80 års åldern på fika för att försöka få av han gården utanför marknaden...

Gården? Det är en trädgårdstomt på drygt 3000 kvm med ett förfallet hus på.
2020-10-13, 17:25
Medlem
Citat:
Då Ebba inte har gjort något olagligt vore det märkligt med tanke på att Stefan Löfven åkte dit för svartbygge uppe i Ångermanland. Å det är åtminstone olagligt.

Det handlar inte om juridik främst.

Det handlar om 3:e statsmakten.

Löfven hade inte heller klarat sig i Ebbas situation. Hon missbedömde och underskattade media, som många andra.
2020-10-13, 17:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ånyo: det är INGEN gård.

Det finns inga juridiska skillnader mellan herrgård, gård, torp, villa och stuga men det finns ändå gemensamma etablerade uppfattningar kring vad som är vad.

Skrev gård för att jag läst det men det är säkert en överdrift av journalisterna!

Vad för sorts byggnad rör det sig om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in