2020-10-13, 14:21
Medlem
Elon Musk tycker att Sverige har gjort rätt med sin strategi. Härligt!

https://omniekonomi.se/musk-om-coronastrategin-sverige-hade-ratt/a/yR3Kra
Citera
2020-10-13, 14:21
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Fem dagar för Sverige.

Det är fall från 8/10 (Torsdag) till och med 12/10 (Måndag).
Så fredagens siffror glömdes bort eller? Annars hade det varit bra om du haft rätt. Men tyvärr är du ute på en vätternrunda.
Citera
2020-10-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Antalet nya fall fortsätter att öka, men inläggningarna på IVA och antal döda ökar inte i samma takt.
Vad beror det på? Har viruset blivit mildare, eller är det operation mörkläggnings som pågår?

Med tanke på att du utlovat 50000 döda 1:a Januari så är det en jävla mörkläggning som måste pågå just nu. Är det i hockeyhallarna alla lik gömmer sig? Måste börja ta fart snart!
Citera
2020-10-13, 14:22
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Antalet nya fall fortsätter att öka, men inläggningarna på IVA och antal döda ökar inte i samma takt.
Vad beror det på? Har viruset blivit mildare, eller är det operation mörkläggnings som pågår?

Casedemic: https://twitter.com/FatEmperor/status/1289505453529944065
Citera
2020-10-13, 14:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Folk åker ju utomlands trots att det finns resistenta bakterier där. De t o m söker sjukvård på dessa ställen.

Skriv under här:

................................

Du kan inte skilja på något som är frivilligt vs något som inte är frivilligt? Ingen tvingar dig att resa.
Citera
2020-10-13, 14:25
Medlem
Inläggningar och IVA

Sverige
191 inläggningar
23 iva

Finland
46 inläggningar
10 iva

Norge
30 inläggningar
1 iva

Danmark
107 inläggningar
13 iva

Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, man kan ju verkligen glömma tugget om att våra grannländer skulle komma ikapp oss. Trots att vi drabbades så hårt i våras så drabbas vi ändå betydligt hårdare än våra grannländer nu. Hur förklarar Tegnell & Co det?
Ja Sverige kommer troligen ha mest corona av våra grannländer i höst vinter igen men Folkhälsomyndigheten kommer inte bry sig ändå.
Citera
2020-10-13, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Går du med på att utsättas för ett okänt virus med okända konsekvenser, som eventuellt kan medföra till att du avlider alternativt får livslånga skador?

Jag godkänner ovanstående och är medveten om riskerna.
Underskrift:

................................

Ipsi
Och vad innebär det att jag inte skriver under?

Att jag inte tillåter att barn går i skolan eller att folk åker tunnelbana utan munskydd?
Citera
2020-10-13, 14:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Med tanke på att du utlovat 50000 döda 1:a Januari så är det en jävla mörkläggning som måste pågå just nu. Är det i hockeyhallarna alla lik gömmer sig? Måste börja ta fart snart!

Visa mig gärna inlägget där jag utlovat 50 tusen döda 1 januari. Inte ens till den 1 januari har jag "utlovat" något sådant.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:

Det har blivit mildare samt att yngre smittas nu. Sverige har redan ’förlorat’ i jämförelse med övriga Norden. Nu kommer långtidsskadorna öka i Sverige påtagligt mer än övriga Norden. Att bli smittad 2 ggr av detta virus är sämre för kroppen än att bli smittad 1 gång av den mildare som nu bränner igenom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irish-Guy
Klart det spelar roll. Visar ju att intensivvården klarar av smittan och att inte så många blir riktigt sjuka än så länge. I augusti var det helger då 10 personer skrevs in, så inga speciella siffror.

De 13 som skrevs ut kanske skrevs ut till bårhuset. Sedan dyker de upp i dödsstatistiken om några veckor. Jag vill minnas att dödssiffrorna släpade efter upp till en månad i våras.

2000 nya fall borde rimligen ge minst 100 dödsfall, men det kan ta några veckor eller upp till något mer än en månad innan det visar sig i statistiken.
Citera
Medlem
Citat:

Förhoppningsvis så är det en mildare sort som rullar igenom samhället just nu, men vad vet man.
Citera
2020-10-13, 14:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vad innebär det att jag inte skriver under?

Att jag inte tillåter att barn går i skolan eller att folk åker tunnelbana utan munskydd?

Det innebär att du inte stödjer Sveriges pandemistrategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in