2020-10-13, 14:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja men vad är det du anser att du borde ha fått godkänna? Att barn får gå i skolan? Att dina medpassagerare på kollektivtrafiken får åka med trots att de inte har munskydd?

Går du med på att utsättas för ett okänt virus med okända konsekvenser, som eventuellt kan medföra till att du avlider alternativt får livslånga skador?

Jag godkänner ovanstående och är medveten om riskerna.
Underskrift:

................................

Ipsi
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu dök siffrorna upp på https://c19.se/

Spridning över hela landet ser jag. Men noll på Östergötland och Gävleborg. Saknas de i statistiken?
https://covidstatistik.se/ kolla längre ner på den sidan så kan man se +fall för olika län.
Citera
Medlem
Fortsatt ''lågt'' antal nya dödsfall per dag, lite brydd över att siffrorna inte har börjat öka en aning med tanke på att spridningen har ökat en del.

Att spridningen ökat i Jämtland Härjedalen är jag inte ett dugg förvånad över. Östersund är en liten studentstad där det vanligtvis festas rejält bland studenter, både på klubbar och i det egna boendet. Var själv och hälsade på i Östersund för någon vecka sedan, klubbarna och festandet var igång rejält.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Bra frågor om Folkhälsomyndigheten och skolor

https://twitter.com/NNnicoj/status/1315932474237739008
Billiga skitbyggnader med ej öppningsbara fönster..samma på vårdcentraler..sjukhus..äldreboende..
Luften står helt still lnstängt och kvavt.
Vem fan har dött av frisk luft?
Citera
2020-10-13, 14:17
Medlem
Silvia undrar varför ingen i Sverige använder munskydd när "resten av världen gör det".

Kungen skämtar om att det inte finns någon som har förklaringen till varför det är så.

Om kungaparet ville göra en insats och påskynda obligatorisk munskyddsanvändning i Sverige, varför använde de själva inte munskydd vid detta ypperliga tillfälle?

Men jag misstänker att paret egentligen menade varför ANDRA inte använde munskydd i deras närvaro.

Det är ungefär som Mona Sahlin och att betala skatter.

Jag har inte sett kungaparet på bild med munskydd på under hela pandemin.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/kungligt/kungens-skamt-om-munskydd-ingen-som-kan-forklara/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Stockholm ökar
22 september +141 fall
29 september +261
6 oktober +297
idag +660

Västra göatland
22 september +40
29 september +48
6 oktober +96
idag +260

Skåne
22 september +39
29 september +44
6 oktober +31
idag +191

Uppsala
22 september +22
29 september +34
6 oktober +104
idag +186

Sluta nu Tony!

Det är helt påhittade siffror från dig!
Menar du tex att det rapporterades 31 fall för Skåne den 6e? Du är fan idiot!
136 fall rapporterade mig veterligen!
Det är den siffran jag orkade kolla upp. Dock tror jag inte en sekund på något du skriver längre. Man måste dubbelkolla allt, och i 99% av fallen visar det sig vara rena påhitt..

Varför försöker du lura folk i denna tråden? Vad försöker du uppnå?
Svara på det är du snäll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Fast då är det 10 nya. Spelar ingen roll om 13 har blivit utakrivna
Klart det spelar roll. Visar ju att intensivvården klarar av smittan och att inte så många blir riktigt sjuka än så länge. I augusti var det helger då 10 personer skrevs in, så inga speciella siffror.
Citera
2020-10-13, 14:18
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu dök siffrorna upp på https://c19.se/

Spridning över hela landet ser jag. Men noll på Östergötland och Gävleborg. Saknas de i statistiken?

Döda idag och IVA är platt som en pannkaka. Konstigt med tanke på att vi har haft 20-30 tusen nya fall de senaste månaderna.

Viruset är i princip borta. Det vi ser är en casedemic. PCR testerna är värdelösa och ger falska svar och tar upp fragment som förmodligen är flera månader.
Citera
2020-10-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Fast då är det 10 nya. Spelar ingen roll om 13 har blivit utakrivna

Slå en pling och säg det till dem som arbetar inom akutsjukvården Självklart är antalet utskrivna kontra inskrivna en relevant faktor. Hört talas om vårdkvalitet kontra arbetsbörda?
Citera
2020-10-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Går du med på att utsättas för ett okänt virus med okända konsekvenser, som eventuellt kan medföra till att du avlider alternativt får livslånga skador?

Jag godkänner ovanstående och är medveten om riskerna.
Underskrift:

Ipsi

Folk åker ju utomlands trots att det finns resistenta bakterier där. De t o m söker sjukvård på dessa ställen.

Skriv under här:

Citera
2020-10-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Antalet inlagda i Uppsala ökar ytterligare något till 35 (varav 4 på IVA). Cirka 650 fall senaste 14 dagarna. Andel pos. runt 6.8% av alla test. Så fler inlagda i Uppsala än i hela Norge (där nu 31st).

Japp, höga siffra. Dock platåfas nu i smittade, får se hur resten av veckan går. Senaste 1-7 dagar 6.6% positiva och 329 fall. Veckan före(8-14 dagar sen) 6.9% och 319 fall.
Citera
2020-10-13, 14:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Antalet nya fall fortsätter att öka, men inläggningarna på IVA och antal döda ökar inte i samma takt.
Vad beror det på? Har viruset blivit mildare, eller är det operation mörkläggnings som pågår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in