Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Jag tror ljudfilen på den avlyssningen med advokaten är skadad. Den är nog ändå inte intressant. Jag tycker nte det är konstigt då hon påstår att M R är hennes indrivare. Åtalet mot M R känns inte övertygande då övervakningsbilder placerar honom i området men inte i direkt samband med Billy. Han är trots allt iofta i dom faggorna hos en naprapat vilket stämmer vid koll.
Man ser inte om det är Rönnkv i bilen heller bara en hand. Både hans försvarare och han själv skrattar åt fhl usla försök om bekantskap med Billy. Nja det vetefan det här. En drös spanare skall vittna, men vad ser dom konkret.
Guldet hon handlat ser inte direkt bra ut men hon investerar i utlandsboende påstår hon. Men säger inte var guldet är nu.
Märkligt tyst i media tycker jag. Är dom inte intresserade.
Ja det är inte så stark bevisning mot MR på samma sätt som KL. Vad jag menar med hennes kontakter med advokaterna är ju att det påvisar att hon har kontakt med samtliga. Det blir ju inte något vidare bra för hennes del. Det har ju aldrig påvisats kontakt mellan henne och BR, så att hon tar kontakt med hans advokat blir ju märkligt.
Att MR fångats på bild samma morgon, samma datum, som mordförsöket sker och i samma kamera som BR även syns vid annat tillfälle är ju försvårande i allra högsta grad. Titta på sid 2277 och 2278 (verklig paginering) i FUP. Där syns MR den 2/9 samt 6/9 vid hörnet ovanför HOLs bostad vid tillfället och där HOL 6/9 utsattes för mordförsöket. Det är samma kamera som BR sågs i under den FUn.
Att MR syns minuterna innan mordförsöket i några meter ifrån platsen och att han har täta kontakter med både skytten och anstiftaren är påvisade. Det återstår bara att se om det håller och om det endast håller för medhjälp eller om det räcker till att fälla för medgärningskap.