2020-10-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Då får du kolla in- och utvändigt också annars är du bara en annan jäkla skitmäklare.

Har ett utdrag från fastighetsregistret i datorn.

Blev lite undrande över en sak. När man kollar på karta så är det inte strandtomt, tomtgränsen går inte ända ner. Granntomten gör det däremot. Har ett par egna ställen att jämföra med och där stämmer uppritade fastighetsgränser precis när man kollar på karta. När man läser uppgifterna från fastighetsregistret står det dock ang strand att det är det och max 75m.

Karta:
https://www.hitta.se/kartan/tomter!~59.83982,17.87261,15.485169028356598z/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=59.83976:17.87263/tr!i=F0EnMMTn

.
Nu är det så att kartorna har ingen juridisk giltighet, inte ens kartorna från lantmäteriet, utan man får gå till de ekonomiska kartorna och förrättningsakten för att se de juridiska gränserna om gränserna är oklara. Vattennivån tillika strandkanten kan även ändra på sig över tid vilket gör att det kan se så ut på dagens karta. Bryggan man ser hör garanterat till aktuell fastighet.
2020-10-12, 17:49
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Min bedömning då jag har arbetat som psykolog är att hon är allvarligt sjuk när hon ska driva igenom detta med advokater.

En psykopat hade aldrig backat, dock antytt att hon kommer backa men riktningen är framåt med advokater men med texter som får henne att framstå resonlig förstås

Man är inte allvarligt sjuk för att man tar hjälp av advokater/jurister i en tvist. Det är snarare hälsosamt och bäst för båda parter. Men förstår att du som psykolog har begränsade erfarenheter inom fastighetsaffärer.
2020-10-12, 17:49
Medlem
Så Esbjörn har sålt ett objekt han inte fick sälja..... . Han borde stämmas. Skulle det vara så att han inte är vid sina sinnes fulls bruk borde han omyndigförklaras.

Hur som helst borde inte Ebba Busch hängas. Om köpet ogiltigförklaras borde fastigheten (förvaltarna, dvs Esbjörn om han fortfarande är myndig eller dennes gode man) ersätta Ebba Busch för samtliga utlägg hon haft..

Obs: All tillgänglig fakta som ligger till grund för uttalandet är baserat på tidningsartiklar och en massa, men inte alla, sidor här på Flashback. Verkligheten och sanningen kan se annorlunda ut.

PS: Att tro att taxeringsvärdet oftast motsvarar mer än 75% av saluvärdet är lögn och förbannad dikt. Det är väldigt ofta taxeringsvärdet är högre än saluvärdet och inte sällan, mycket högre än saluvärdet.
2020-10-12, 17:52
Medlem
Expressen: Du har hotat med att dra honom inför domstol?

EBT: Nej, det har jag inte.

Expresen: Men vi har ett papper undertecknat av dig där du gör just detta.

EBT: Jag har informerat honom om att jag kommer koppla in jurister för att driva igenom kontraktet.

Hon droppar verkligen lögner utan att blinka, den här människan.
Ett jävla proffs.
2020-10-12, 17:52
Medlem
Citat:
Min bedömning då jag har arbetat som psykolog är att hon är allvarligt sjuk när hon ska driva igenom detta med advokater.

En psykopat hade aldrig backat, dock antytt att hon kommer backa men riktningen är framåt med advokater men med texter som får henne att framstå resonlig förstås
Du, sosse! Sluta ljug. En seriös psykolog skulle aldrig göra en bedömning baserat på en forumtråd eller nyhetsartikel. Pajas du är alltså!
2020-10-12, 17:54
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Så syskonen Bolin ärvde sommarhuset som de sedan skrev över på sin farbror.
Det känns som att Expressen slirar lite på sanningen. Jag skulle tro att Esbjörn fick ärva hälften av fastigheten och syskonbarnen den andra hälften.
2020-10-12, 17:55
Medlem
vittne-xs avatar
Nu blir det riktigt roligt.

Kärande Matz Bolin som nu strider om försäljningen mellan Esbjörn och Ebba, sitter på en strandtomt i Borgholm på 25.182m2. Mysteriet med bilkyrkogården hos Esbjörn som är gammal ASEA-ingenjör från Västerås klarnar nu, då Matz Bolin i Borgholm är ........bilmekaniker....
Han har 9 bilar registrerade på sig.....
Senast redigerad av vittne-x 2020-10-12 kl. 17:58.
2020-10-12, 17:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Du blir bara roligare och roligare. Psykolog, jo jag tackar jag. Tycker att du ska erbjuda Ebba B din expertisbehandling.
2020-10-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Vi tar om det så att alla fattar !

Esbjörn fick huset som VILLKORAD gåva den 1/7 2007.
Villkoret angav att Esbjörn INTE fick sälja huset vidare utan släktingarnas skriftliga godkännande !

Exempel på villkorad gåva: https://lawline.se/answers/villkorad-gava

Senaste artikeln.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/brorsonen-sag-vad-de-gjort-da-borjade-esbjorn-grata/

Esbjörn har uppenbarligen kört ett eget race mot sin släkt, han har förmodligen läst lagboken lika illa som många andra och förmodligen trott att 2-års regeln gällde honom, som gåvomottagare, vilket inte var fallet. Att han var med vid röjningen betyder då att någon "granne" hört av sig till hans släkt och sen startade cirkus Ebba/Esbjörn.
Jag misstänker att du varit i kontakt med Fastighetsinskrivningen. Finns villkoret antecknat hos dem?
2020-10-12, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Man är inte allvarligt sjuk för att man tar hjälp av advokater/jurister i en tvist. Det är snarare hälsosamt och bäst för båda parter. Men förstår att du som psykolog har begränsade erfarenheter inom fastighetsaffärer.

Det är sjukdomsbilden. Mer allvarligt är det juridiska med att lura dementa samt egenmäktigt förfarande Genom att fälla annans skog. Det kan jag inte bedöma fullt ut
2020-10-12, 18:01
Medlem
Zingo2s avatar
Ebba är hemsk!!!!
2020-10-12, 18:01
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Jag misstänker att du varit i kontakt med Fastighetsinskrivningen. Finns villkoret antecknat hos dem?

Svar: Nej, tror att Expressen inte vågar ljuga om en sådan detalj.
Men skulle nu detta dokument saknas sitter släkten Bolin pissigt till.
Å andra sidan verkar det som det är Matz som användt Esbjörns tomt för egen vinning gällande bilar.

Skiten bara växer och växer...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in