2020-10-12, 17:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKR1975
Som jag har sagt hela tiden är det omöjligt att hålet midskepps på styrbordsidan orsakats av en sten/berg på botten eller bogvisiret. En kollision eller sprängning återstår.

Otroligt att en del härinne tror på de teorierna fortfarande. Sanningen måste fram!
Håller helt med dig men förutom att jag är övertygad om att de här inne är fullt medvetna vad som skett. Det vill bara till varje pris se till att inte sanningen kommer fram. Värsta är att de med all säkerhet är avlönade av oss skattebetalare. Jag hoppas innerligt att sanning kommer fram under min livstid som börjar närma sig slutet.
Citera
2020-10-12, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Var det inte någon i D-play dokumentären som berättade att bilar och stora lastbilar surrades inte fast på något sätt trots att man visste att det skulle vara väldigt hårt väder.
Om fartyget får slagsida av någon anledning så kan bilarna röra sig och flyttas till ena sidan och då är ju katastrofen ett faktum.

Jag har inte läst i den här tråden tidigare och vet inte om detta redan diskuterats.
Nu var ju bildäck fullt med trailrar och lastbilar med släp+ personbilar. Finns alltså just ingen plats att flytta sig till för att orsaka slagsidan. Slagsidan initierades av något annat., Vad detta är, är frågan.
Var läste du att trailar och sånt inte surrades?
Senast redigerad av jonkebonke 2020-10-12 kl. 17:30.
Citera
2020-10-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Håller helt med dig men förutom att jag är övertygad om att de här inne är fullt medvetna vad som skett. Det vill bara till varje pris se till att inte sanningen kommer fram. Värsta är att de med all säkerhet är avlönade av oss skattebetalare. Jag hoppas innerligt att sanning kommer fram under min livstid som börjar närma sig slutet.
Håller med dig. Tänk att dom har suttit här och skrivit 8h/dag i 20 år med full lön. Helt sjukt!
Citera
2020-10-12, 17:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har en liten undran utifrån dokumentären. Värmlänningen Anders säger att han hamnade under en upp och nervänd flotte med folk som satt ovanpå flotten. Han blev sen kvar där tills en av räddningspersonalen skar upp flotten och drog upp honom. Han kan väl inte ha legat i vattnet flera timmar men hur det gått till förstår jag inte. Någon här är säker smartare än mig.
Citera
2020-10-12, 17:38
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catzizfantazticz
Det här tillförde nästintill ingenting. Du har ingen matematik över det hela. Det du möjligen har använt dig av är logiskt tänkande.

Nej jag sitter inte på några beräkningsmodeller.
Citera
2020-10-12, 17:38
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Än så länge så har ingen av de regimtrogna i tråden börjat men dom kommer snart och det enda man vet är att de fortsatt kommer försöka förstöra tråden med desinformation.
Ja skulle teorin om the magic bogvisir
stämma😂som lossnar och surfar från båten för att sedan svänga in mot och träffa den med flera 100tons kraft.
Det väger väl också runt 60ton
och är massivt,mao uttrycket sjunker som en sten passar ju bra in här.
Men de är som ettermyror våra röda vänner och svamlar strunt i tråden.
Citera
2020-10-12, 17:40
Medlem
staticages avatar
Citat:
Har en liten undran utifrån dokumentären. Värmlänningen Anders säger att han hamnade under en upp och nervänd flotte med folk som satt ovanpå flotten. Han blev sen kvar där tills en av räddningspersonalen skar upp flotten och drog upp honom. Han kan väl inte ha legat i vattnet flera timmar men hur det gått till förstår jag inte. Någon här är säker smartare än mig.

Det jag sett på bilder på uppblåsbara flottar från estonia är att vissa låg upp och ner.
Tror han låg i tältet I en upp och ned vänd flotte.
Citera
2020-10-12, 17:44
Avstängd
Citat:

Du överskattar trollen de har nog någon webbtjänst de loggar in på och får sina argument presenterade.

/Johan
Citera
2020-10-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HKR1975
Som jag har sagt hela tiden är det omöjligt att hålet midskepps på styrbordsidan orsakats av en sten/berg på botten eller bogvisiret. En kollision eller sprängning återstår.

Otroligt att en del härinne tror på de teorierna fortfarande. Sanningen måste fram!

Det kan fortfarande ha uppstått när det slog i botten. Väldigt dåligt attentat om det är sprängladdning, för liten och för högt upp.
Citera
2020-10-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag vet inte. Finns det sånna som inte exploderar?

Både torped och ramning känns så där men något slog in i fartyget.

Experten som publicerade idag stödjer för övrigt min tes i stort. Frågan är vad som gjorde hål på fartyget.
Det lär finnas övningstorpeder som är fyllda med cement istf sprängmedel. De har samma vikt och går visst i 25-30 knop de med.
Citera
2020-10-12, 17:50
Medlem
MurrayHewitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Var läste du att trailar och sånt inte surrades?
I första avsnittet, det är någon av de överlevnade som pratar om hur han kör ombord i Tallin.
Citera
2020-10-12, 17:55
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Det kan fortfarande ha uppstått när det slog i botten. Väldigt dåligt attentat om det är sprängladdning, för liten och för högt upp.
Det ligger delvis i vattenlinjen
och det var höga vågor klart att det kom in vatten,men enbart det hålet är inte nog för ett så snabbt förlopp.
Vittnen berättar om minst två ljudliga dunsar /smällar det är säkert fler hål..och det är enda anledningen att båten går under så fort..hål i skrovet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in