2020-10-12, 11:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Inget om detta i länken, men Trixter brukar ju sällan ha några fakta bakom sina påståenden.
Det kanske finns något annat filmklipp som är bättre, om nu ett filmklipp från en journalist verkligen är fakta.

Anevrysm är för övrigt i sig inte farliga, men det käñner Trixter säkert till.

Du lyssnade uppenbarligen inte till intervjun med Donald J Trump, Marias detaljer kring Bidens sjukdomstillstånd kommer dock 9:30 in i intervjun, hade inte exakt tid i huvudet när jag svarade.

Seså vänstertroll, nu vet folk, läkare kommer titta på Bidens rörelser innan och efter och analysera.
https://youtu.be/mKiqooUdbJY
2020-10-12, 11:47
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Om Nixter har bästa siffrorna och förstår siffror bättre än någon annan så Nixter får gärna länka vart han hämtar sin info ifrån. Wisconsins oficiella sida för val har ingen sådan statistik. De listar bara hur många ballots som beställts, skickats ut och returnerats ej vilken partiregistrering som röstarna har.

https://elections.wi.gov/elections-voting/statistics

Först, jag har aldrig påstått att jag räknar bäst. Däremot står alla de inrapporterade siffror helt obestridda här, med undantag för vänsterblivnas personpåhopp, det gör de för att de stämmer.
Det stämmer också att de stater jag rapporterat har olika sätt att registrera sina röstande. Wisconsin är annorlunda, så säkerheten på WI är just nu inte lika stor som de där partitillhörighet registreras skall också noteras.

Ytterligare info: jag är inte ensam kring att sitta och räkna på detta, det finns 1000-tals "skärm-krigare" som önskar den faktiska informationen presenteras, miljontals människor över världen skapar en ny typ av nyhetsrapportering, äkta utan politiska tweaks. Bra!
Infon jag rapporterat om kring WI kommer säkert från många andra allteftersom, så du kommer kunna följa äktheten på detta. Notera nu att i de flesta stater jag rapporterat har OU rapporterat leads för Biden med 5-10 och 15 procent (!)... helt utan besökare på hans events fysiskt och mycket låga besöksantal online, att det har skapat en entusiasm att gå och rösta i större utsträckning än ex Hillary håller jag för mycket tveksamt, vilket också siffrorna visar, man ligger ett par procent efter Hillary i Early voting. Brukar säga att det finns absolut ingenting i den verkliga världen som pekar på att opinionsundersökningarna stämmer. I den verkliga världen när man reser i Swingstates är det Trump överallt, skyltar vid husen, bilar, båtar, människor...

Wisconsin data får du därmed räkna baklänges, du kan starta här, därefter gå "Län för län" och räkna exits.
https://targetearly.targetsmart.com/?view_type=State&demo=Age&demo_val=All&state=WI
2020-10-12, 11:58
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
...läkare kommer titta på Bidens rörelser innan och efter och analysera.
Vad tror du läkarkåren kommer göra på Trumps covidkalas idag?...blir de temporärt förblindade av sminket och glömmer helt bort Walter Reed besöket?

Trumpers pedofilifetischer ger inget utslag...uppmätt animositet förblir långt lägre än Killarys. Försöken till att måla upp en djupt bristfällig motståndare i Biden går inget bra. Memes, manipulerad videos/talsyntes osv., det spelas mer eller mindre bara upp på de högerradikala webbflödena; och skulle dem av någon anledning pricka rätt i sin microtargeting, så är folket till största del ändå avtrubbade från alla j*vla konspirationer desinformationsjesus stått för.
2020-10-12, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tror inte de är sugna på någon av dem om jag ska vara ärlig.

Trump har varit sin egna sabotör detta valår speciellt då han kör på taktiken att han är den som är utomstående och det oprövade kortet trots 4 år som president.
...och 2016 var kritiken mot Trump att han körde presidentkampanjen som om det fortfarande var primärvalskampanj. Det skulle inte gå hem, fick man höra. Fast det gjorde det.
2020-10-12, 12:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så här ser det ut just nu

14 procent chans för Trump och 86 procent för Biden.

https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/

Dem har 69 procent chans att få majoritet i Senaten

95 procent chans att Dem får majoritet i representanthuset

https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/house/

Chansen är ungefär för en Biden landslide, som för en Trump seger.

Det finns alltid en chans för en negativ Oktober för Biden. Med informationen ovan skulle jag aldrig spela på Trump med dagens odds hos spelbolagen. Kanske spela på Biden. Bolagen ger bra Odds.

PS Vid förra valet så gav 538 samma chans som Trumps egna kampanj cirka 30 procent. 14 procent är cirka 1/6 och alla vet att man kan slå ett på en 6sidig tärning. Så Trump har en chans att vinna.

Han ligger bättre till än vid 2016 iallafall
2020-10-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad var oddsen en månad innan valet mellan Trump och Clinton?
2020-10-12, 13:09
Medlem
Citat:
Så här ser det ut just nu

14 procent chans för Trump och 86 procent för Biden.

Dem har 69 procent chans att få majoritet i Senaten

95 procent chans att Dem får majoritet i representanthuset

https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/house/

Chansen är ungefär för en Biden landslide, som för en Trump seger.

Det finns alltid en chans för en negativ Oktober för Biden. Med informationen ovan skulle jag aldrig spela på Trump med dagens odds hos spelbolagen. Kanske spela på Biden. Bolagen ger bra Odds.

PS Vid förra valet så gav 538 samma chans som Trumps egna kampanj cirka 30 procent. 14 procent är cirka 1/6 och alla vet att man kan slå ett på en 6sidig tärning. Så Trump har en chans att vinna.

Tror ändå Trump vinner. Realpolitiken är till syvende o sist det som gäller o där har Trump varit grymt bra för medel- amerikanen.

Vad gäller pollen, får man läsa mellan raderna. De tenderar vikta till fördel åt Demokraterna (historiskt sett har det varit så).
2020-10-12, 13:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Vad var oddsen en månad innan valet mellan Trump och Clinton?

Just detta har jag inte koll på. Men jag har för mig att Clinton skulle även vinna oddsen.
2020-10-12, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Tror ändå Trump vinner. Realpolitiken är till syvende o sist det som gäller o där har Trump varit grymt bra för medel- amerikanen.

Vad gäller pollen, får man läsa mellan raderna. De tenderar vikta till fördel åt Demokraterna (historiskt sett har det varit så).

Ja klart Trump har en chans. Men jag skulle inte satsa på honom just nu. Speciellt på de odds spelbolagen ger.

Svaret får vi i början av Nov.
2020-10-12, 13:23
Medlem
Citat:

Han har några andra fördelar jmf med Clinton. Oddsen har varit relativt stabila. Under 2016 så hoppade de mycket mer. Det innebär mindre rörlighet i Polls. Samt Trmp ligger efter på så många ställen. Det innebär att Biden har många vägar till seger.

Och som jag skrev Trump har nu ungefär 1 chans på 6 att vinna. På valdagen2016 var det cirka 1 chans på 3.

Jag skulle använda dessa odds och jmf med spelbolag. Och se om man hittar bra odds.

PS Truman vann 1948 och hade ungefär samma chans som Trump nu
2020-10-12, 13:24
Medlem
Citat:

Det gör han inte alls det, faktum är att han har betydligt sämre odds att vinna igen nu.
2020-10-12, 13:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Han har några andra fördelar jmf med Clinton. Oddsen har varit relativt stabila. Under 2016 så hoppade de mycket mer. Det innebär mindre rörlighet i Polls. Samt Trmp ligger efter på så många ställen. Det innebär att Biden har många vägar till seger.

Och som jag skrev Trump har nu ungefär 1 chans på 6 att vinna. På valdagen2016 var det cirka 1 chans på 3.

Jag skulle använda dessa odds och jmf med spelbolag. Och se om man hittar bra odds.

PS Truman vann 1948 och hade ungefär samma chans som Trump nu

Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det gör han inte alls det, faktum är att han har betydligt sämre odds att vinna igen nu.

Jag säger inte att Trump vinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in