2020-10-12, 09:43
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jag tror faktiskt Trump har är en enande faktor för demokraterna för så här enade har nog inte partiet varit på länge. "Jag röstar egentligen inte för Biden, jag röstar mot Trump" hörs ju allt oftare i väljarleden t.om av republikaner som aldrig tidigare röstat demokratiskt.
Tänk om Trump lagt sin energi på att ena dom splittrade republikanerna i stället. Då hade det nog sett lite annorlunda ut i pollsen även om Biden troligen lett racet ändå. Men hade Trump vårdat språket och uppträtt som en ansvarsfull statsman så kanske han t.om haft ledningen i racet.

Jag tror du har helt rätt. Den finns ingenting som är så enade som en yttre fiende. Det här blir en variant av "Min fiendes fiende är min vän.
2020-10-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Mätfelet på gapet var 4,4 procentenheter i både Pennsylvania och Michigan på valdagen. I mitt tycke är det ett gigantiskt mätfel, vet inte var du lägger ribban. Nu har vi Michigan på +8 och Pennsylvania på +7,3. Är mätfelet lika stort nu som då är Bidens ledning i realiteten halverad i de staterna mot vad pollsen visar. Just sayin.

Jag tror att vissa stater trendar på samma sätt, eftersom de har likartad struktur och samma frågor är viktiga i dessa stater. Blir det fel i en stat, blir det fel i alla likartade stater.

Du har rätt, felet på 538 var större än jag mindes RCP var dock närmare. Dock så ändrar det fortfarande inte faktum att även om vi utgår från att pollsters har lärt sig noll och intet från förra gången och har precis lika fel i den här regionen som 2016 så måste ligger Trump FORTFARANDE efter. Just sayin.

Du har rätt i att vissa stater trendar tillsammans. Stater rör sig inte helt enhetligt nationellt det är inte vad jag hävdar men de är heller inte helt frikopplade från varandra, Problemet för dig är att det finns ingen riktig bevisbar trend högerut i rostbältet. Hur gick det för republikanerna där 2018?

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Trump har ett trackrecord, ja. Han har bevisat att han inte är rädd för att utmana etablissemanget och gå mot strömmen. Biden o Harris kommer lägga sig på rygg för klimatrörelsen, Kina, EU osv. Det gick inte hem 2016, tror inte det går hem 2020 heller.

...Och nu snackar vi inte polls längre utan bara vad du tycker. Många kanske inte uplever att "gå mot strömmen" är en lika önskvärd egenskap 2020 som 2016 eller att ha en miljöpolitik överhuvudtaget inte är detsamma som att "lägga sig på rygg för miljörörelsen". Vi har alla våra egna glasögon dina säger nog inte så mycket mer än någon annans om hur det kommer gå i valet.

Biden har också ett trackreckord som Obamas VP. Det anser du förmodligen är helt horribelt men Obama är en mer populär president än Trump just nu i alla fall...
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-12 kl. 09:52.
2020-10-12, 09:49
Medlem
Undrar om det är brottsligt att sända fejkad politisk valreklam. Tänker då på att republikanerna använd ett uttalande som Anthony Fauci gjort i ett helt annat sammanhang men som i valreklamen ser ut som att Fauci hyllar Trumps agerande under coronakrisen. Visserligen måste det ju slå negativ mot republikanerna då dom flesta vet att reklamen innehåller bluff och båg men ändå. Får man verkligen agera så utan att personen man hänvisar till, som här då Fauci, har givit sitt medgivande. Förutom att reklamen då innehåller rent ljug så kan det ju skada Fauci på flera plan.
2020-10-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag menar dumma att de är ej kapabel till att göra rätt. Exempel posta ett brev korrekt.

Nu är det ju inte så att det är lika enkelt att poströsta som att skicka ett vykort till farmor. Det finns en hel del instruktioner som måste följas och gör man något fel kan det resultera i en ogiltig röst. Reglerna ser dessutom olika ut i olika stater.

Sedan har vi ett parti (R) som vid varje tillfälle som ges arbetar med att göra processen kring röstande så krånglig som möjligt.

Citat:
Tror det är D som förlorar på posta fel.
D drar ju till sig mentalt trasigt folk.
En klockren analys enbart baserad på fakta från Flashbacks mest opartiska politiska kommentator!
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-12 kl. 10:03.
2020-10-12, 10:02
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Inget om detta i länken, men Trixter brukar ju sällan ha några fakta bakom sina påståenden.
Det kanske finns något annat filmklipp som är bättre, om nu ett filmklipp från en journalist verkligen är fakta.

Anevrysm är för övrigt i sig inte farliga, men det käñner Trixter säkert till.

Nej som vanligt så trixar Trixter med sanningen.

Vad som däremot finns i länken runt 3-4 minuter är en ny lögn från Trump där han hävdar dels hävdar att det prognostiserade antalet döda för av Covid i USA var över 2,2 miljoner och när man nu håller det på lite drygt 200 000 så har man bland det lägsta dödstalen i världen.

Detta följs direkt av att Trump också påstår att man haft den snabbaste återhämtningen i världen för ekonomin. Detta stämmer ju inte heller. Bland annat Sverige har ju slagit USA med hästlängder.
2020-10-12, 10:05
Medlem
hjaelploskilles avatar
Republikaner ägnar sig åt valfusk genom falska postboxar

https://www.ocregister.com/2020/10/11/unofficial-ballot-drop-boxes-popping-up-throughout-the-state-worry-elections-officials/

Citat:
In a photo posted to social media last week, a young man wearing a mask with Orange County congressional candidate Michelle Steel’s name on it is holding a mail ballot and giving a thumbs up next to a box about the size of a file cabinet labeled “Official ballot drop off box.”

The post, from Jordan Tygh, a regional field director for the California Republican Party, encouraged people to message him for “convenient locations” to drop their own ballots.

The problem is the drop box in the photo is not official – and it could be against the law.
2020-10-12, 10:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det pekar dock mot att Trump riskerar att tappa äldres röster pga hanteringen av covid, så vi får se det kan vara så att mätningarna överväger åt Trumps håll denna gång.

Men oavsett vad så vet vi inget fören det hela är klart

Det stämmer nog. Florida :

The University of North Florida Public Opinion Research Lab released a poll of likely voters last week, which showed President Trump leading among seniors against Democratic nominee Joe Biden, but by a substantially smaller margin than he had in 2016 against then-rival Hillary Clinton

https://www.foxnews.com/politics/poll-shows-trump-with-a-slight-edge-over-biden-among-florida-seniors-but-down-from-2016
2020-10-12, 10:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy

En klockren analys enbart baserad på fakta från Flashbacks mest opartiska politiska kommentator!

Jag baserar det på sosse-väljare. Dummare folk får man leta efter.
2020-10-12, 10:19
Medlem
Citat:
Jag baserar det på sosse-väljare. Dummare folk får man leta efter.

jamen dåså. Vi kan nu fastslå att demokrater skickar in felaktiga poströster till en högre grad än republikaner. Detta understött av den starka bevisningen att Tom.of.Finland tyker att svenska sossar är dumma.
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-12 kl. 10:21.
2020-10-12, 10:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
jamen dåså. Vi kan nu fastslå att demokrater skickar in felaktiga poströster till en högre grad än republikaner. Detta understött av den starka bevsningen att Tom.of.Finland tyker att svenska sossar är dumma.

Japp. Vänsterväljare är normalt dummare än högerväljare.
2020-10-12, 10:37
Medlem
Så här ser det ut just nu

14 procent chans för Trump och 86 procent för Biden.

https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/

Dem har 69 procent chans att få majoritet i Senaten

https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/

95 procent chans att Dem får majoritet i representanthuset

https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/house/

Chansen är ungefär för en Biden landslide, som för en Trump seger.

Det finns alltid en chans för en negativ Oktober för Biden. Med informationen ovan skulle jag aldrig spela på Trump med dagens odds hos spelbolagen. Kanske spela på Biden. Bolagen ger bra Odds.

PS Vid förra valet så gav 538 samma chans som Trumps egna kampanj cirka 30 procent. 14 procent är cirka 1/6 och alla vet att man kan slå ett på en 6sidig tärning. Så Trump har en chans att vinna.
2020-10-12, 10:39
Medlem
Skillys avatar
22 dagar kvar till clownen åker.

Och oddsen på vinst för clownen fortsätter stiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in