Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Mätfelet på gapet var 4,4 procentenheter i både Pennsylvania och Michigan på valdagen. I mitt tycke är det ett gigantiskt mätfel, vet inte var du lägger ribban. Nu har vi Michigan på +8 och Pennsylvania på +7,3. Är mätfelet lika stort nu som då är Bidens ledning i realiteten halverad i de staterna mot vad pollsen visar. Just sayin.
Jag tror att vissa stater trendar på samma sätt, eftersom de har likartad struktur och samma frågor är viktiga i dessa stater. Blir det fel i en stat, blir det fel i alla likartade stater.
Du har rätt, felet på 538 var större än jag mindes RCP var dock närmare. Dock så ändrar det fortfarande inte faktum att även om vi utgår från att pollsters har lärt sig noll och intet från förra gången och har precis lika fel i den här regionen som 2016 så måste ligger Trump FORTFARANDE efter. Just sayin.
Du har rätt i att vissa stater trendar tillsammans. Stater rör sig inte helt enhetligt nationellt det är inte vad jag hävdar men de är heller inte helt frikopplade från varandra, Problemet för dig är att det finns ingen riktig bevisbar trend högerut i rostbältet. Hur gick det för republikanerna där 2018?
Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Trump har ett trackrecord, ja. Han har bevisat att han inte är rädd för att utmana etablissemanget och gå mot strömmen. Biden o Harris kommer lägga sig på rygg för klimatrörelsen, Kina, EU osv. Det gick inte hem 2016, tror inte det går hem 2020 heller.
...Och nu snackar vi inte polls längre utan bara vad du tycker. Många kanske inte uplever att "gå mot strömmen" är en lika önskvärd egenskap 2020 som 2016 eller att ha en miljöpolitik överhuvudtaget inte är detsamma som att "lägga sig på rygg för miljörörelsen". Vi har alla våra egna glasögon dina säger nog inte så mycket mer än någon annans om hur det kommer gå i valet.
Biden har också ett trackreckord som Obamas VP. Det anser du förmodligen är helt horribelt men Obama är en mer populär president än Trump just nu i alla fall...