2020-06-04, 13:27
Medlem
Dornings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Inte i Sisjön utan i Åbro industriområde i Mölndal som ligger vid nästa avfart på Söderleden.

På denna gräsplätt...

https://www.google.se/maps/@57.6435911,11.9865469,3a,39.2y,224.48h,91.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1seKsKpLMMoQHqDSUfydhi2w!2e0!7i1 3312!8i6656

Aha. Okej.
Citera
2020-07-23, 20:45
Medlem
C0ws avatar
Har varit på KFC 2 gånger sen de öppnade i Bromma. Boneless bucket var väl ok men inget speciellt alls. Hade vägarna förbi igår och tänkte att fan det var längesen, går in och käkar där. Beställde nån dubbel bbq burgare och en nån basic dubbel burgare för 25kr tror jag att det var. Nu vet jag inte hur KFC smakar i USA och andra länder eller ens de andra KFC restaurangerna i Sverige men... jag har då fan aldrig ätit så dåliga och torra burgare som igår. Helvete vad torrt och smaklöst det var, dessutom var de kalla.

Jag förstår mig inte på hypen kring KFC. Det är inget speciellt alls och dessutom så är det dyrt som fan. Det här var då sista gången jag har ätit på KFC i Sverige, får se om det blir utomlands nångång. Usch!
Citera
2020-10-11, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Har varit på KFC 2 gånger sen de öppnade i Bromma. Boneless bucket var väl ok men inget speciellt alls. Hade vägarna förbi igår och tänkte att fan det var längesen, går in och käkar där. Beställde nån dubbel bbq burgare och en nån basic dubbel burgare för 25kr tror jag att det var. Nu vet jag inte hur KFC smakar i USA och andra länder eller ens de andra KFC restaurangerna i Sverige men... jag har då fan aldrig ätit så dåliga och torra burgare som igår. Helvete vad torrt och smaklöst det var, dessutom var de kalla.

Jag förstår mig inte på hypen kring KFC. Det är inget speciellt alls och dessutom så är det dyrt som fan. Det här var då sista gången jag har ätit på KFC i Sverige, får se om det blir utomlands nångång. Usch!

Håller med om att kfc är jävligt överhypat. Tycker bättre om Taco bell. Har aldrig testat popeyes men ser godare ut än kfc iaf.
Citera
2020-10-11, 23:11
Bannlyst
Citat:

Detta är en den typiska erfarenheten av det mesta som kommer i snabbmatsväg från de sjukligt feta i staterna.

Har snaskat på skiten i staterna och begriper det inte överhuvudtaget, precis som du säger är det överskattat, det är antagligen kopplat till socioekonomiska faktorer, sen är det ofta sinnesjukt billigt i staterna.
Citera
2020-10-11, 23:21
Medlem
I usa är väl alla dom där snabbmatshaken, Wendy´s, KFC, White castle, etc mat för dom fattiga. man ska nog inte förvänta sig några smaksensationer. KFC känns nästan skitigast av allt. Jag får en inre billd av negrer i basketlinnen, höga som hus, käkande på en 10 litershink med "wings" pga munchies..
Citera
2020-10-13, 01:32
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Detta är en den typiska erfarenheten av det mesta som kommer i snabbmatsväg från de sjukligt feta i staterna.

Har snaskat på skiten i staterna och begriper det inte överhuvudtaget, precis som du säger är det överskattat, det är antagligen kopplat till socioekonomiska faktorer, sen är det ofta sinnesjukt billigt i staterna.

Såg bilder och stories på sociala medier när KFC öppnade i Bromma, det var helt sjuka köer. Det var helt proppat i restaurangen och kön ledde en ordentlig bit ut på vägen/parkeringen. Helt sinnes hur hypat det är, så då vart besvikelsen ännu större när man väl smakade på skiten. Friterad kyckling ska vara deras specialitet men random asiatisk buffé (t.ex. pong eller mongolian bbq/asiatisk buffe) har så mycket godare friterad kyckling att det inte ens går att jämföra.

Har inte varit i USA så känner inte till de flesta snabbmatskedjorna och kan därför inte uttala mig om dem. Men ja, man har fått höra och läsa om hur otroligt billigt snabbmat är där och att man får mycket mat för småpengar så det är väl en stor anledning till att det är så populärt och att folk är så himla feta där. Sen är det nog mer fritt att ha massa skit i maten än vad det är här, vilket är kul då jag jobbar med läkemedel och när FDA som är VÄLDIGT petiga och har enormt höga krav (trots att deras blodplasma är av sämst kvalité och även fetast, du kan gissa varför..) kommer på besök så är de väääääääldigt noggranna att kontrollera och inspektera varje liten centimeter på företaget, men sen skiter de fullständigt i att folk i USA äter bajs dag in dag ut och blir fetare för varje år som går.

Sen apropå amerikansk snabbmat så kom jag på Pizza hut... upplever att det också är rätt hypat. Igen, vet inte hur det är i USA och andra länder men här är det jävligt dyrt så det enda som är värt att äta där är buffén som jag har testat och den är inget att hänga i granen heller. Lär ju vara 90% deg så lite råvaror som de lägger. De skulle ha kebabpizza på buffén och när man är där och ska käka så är det som sagt typ bara deg, lite ost och kanske 2 små bitar kebab per slice
Citera
2020-10-13, 01:49
Bannlyst

Ja, som sagt, det är något i ”nyhetens behag” som får folk att gå bananaz, det var väl samma fenomen med starbucks som skulle öppna överallt och hela tiden, helt galet i början, men nu slår flera igen portarna.

Har även provat pizza där borta, och jag är av åsikten att Sverige slår new york-pizza alla dagar i veckan, tjocka bottnar, sladdriga, helt obalanserat med ingredienser, tråkiga, de har bara öst på allt så det blir överdrivet, en valfri förortspizzeria i Sverige slår den skiten alla dagar i veckan.

Sverige och svenskar håller en ganska hög gastronomisk klass, allt från den klassiska husmanskosten till vår förmåga att ta emot, och välkomna annan matkultur.
Matlagningstrenden med kockprogram och böcker.

Att ett litet land som Sverige, kallt och avsides, har 18 restauranger med olika antal stjärnor, får ses som ganska imponerande och ett bevis på vår matkultur.

Våra höga tröskel till våra kräsna magar gör oss ganska svårcharmade, därför får dom svårt att etablera sig då dom tror att det bara är att lura på oss samma skit som den riktigt fattiga befolkningen i vissa delar av USA.
Citera
2020-10-15, 14:52
Medlem
Var inne på KFC här i stan igår. När jag kom fram i kassan och beställde uppmärksammade jag att det var smutsigt i den delen man såg av köket.
Personalen var bara utlänningar. Tex neger i slöja vilket är extremt ohygieniskt.
Dessutom var personalen smutsig.

Jag vände och gick när jag skulle betala.

Min upplevelse allmänt är att Chopchop är den klart fräschaste driv-in i Sverige. KFC och burgerking är skabbigast. Skulle aldrig äta där.

Dunken är i mitten, men verkar bli sämre och sämre. Snart bara blattar som jobbar där.

Max är efter chochop den fräschaste.
Många som jobbar där är svenskar.
Citera
2020-10-29, 17:38
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Man äter väl inte burgare hos KFC!?

Aldrig testat i Sverige. Olle och frugan brukar alltid käka på KFC när vi är utomlands. Oavsett om det är i gamla öststaterna eller Asien. I US finns det hur många alternativ som helst.

En fördel förutom att kycklingen är god är att den är nyfriterad och het som f-n vilket minimerar risken för jallamage. Dom har alltid tvättmöjligheter i lokalen så man behöver inte gå på muggen och spola av händerna. Det är billigt och går snabbt. Perfekt lunch när man är ute på staden och turistar.

Första gången jag åt på KFC var i Kina av alla ställen för länge sedan och jag svor på att aldrig äta det mer. Men för ett tiotal år sedan så fick jag ändra uppfattning och sedan dess är det alltid besök på KFC var vi än hamnar.
Citera
2020-10-29, 17:58
Medlem
Testat två gr. första gången vasag. /kungsg Sthlm, sedan Nyköping typ halvår sedan. Förstår inte hur det blivit så stort. Simpelt rätt igenom! Bara fetton kan gilla detta.

Hur många fetton finns det?
Citera
2020-10-30, 21:31
Medlem
Rockmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Testat två gr. första gången vasag. /kungsg Sthlm, sedan Nyköping typ halvår sedan. Förstår inte hur det blivit så stort. Simpelt rätt igenom! Bara fetton kan gilla detta.

Hur många fetton finns det?
För många.
De ska öppna i Örebro snart.
Ska absolut undvika stället.
Citera
2020-10-30, 22:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Man äter väl inte burgare hos KFC!?

Aldrig testat i Sverige. Olle och frugan brukar alltid käka på KFC när vi är utomlands. Oavsett om det är i gamla öststaterna eller Asien. I US finns det hur många alternativ som helst.

En fördel förutom att kycklingen är god är att den är nyfriterad och het som f-n vilket minimerar risken för jallamage. Dom har alltid tvättmöjligheter i lokalen så man behöver inte gå på muggen och spola av händerna. Det är billigt och går snabbt. Perfekt lunch när man är ute på staden och turistar.

Första gången jag åt på KFC var i Kina av alla ställen för länge sedan och jag svor på att aldrig äta det mer. Men för ett tiotal år sedan så fick jag ändra uppfattning och sedan dess är det alltid besök på KFC var vi än hamnar.
Billigt är det fan inte. Särskilt med tanke på hur mediokert det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in