2019-03-22, 20:48
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorning
Jag har varit på KFC i London och Prag flera gånger, och det har alltid varit supergott.
Vad gör vi i så fall för fel på svenska KFC??? Jag har inte provat (ännu).

Alla rapporter tyder på att svenska KFC är sällsynt vidrigt av någon anledning, jag har inte heller provat i Sverige men tycker inte att det brukar vara påtagligt sunkigt utomlands. Jag har varit på KFC på rätt många olika ställen. London och Prag som du, Berlin, Singapore etc. Enda riktigt sunkiga KFC var i New York, där var det så påtagligt svinbillig mat för nedgångna människor.

KFC i Sverige borde väl om något vara bättre än utomlands, dels har vi väl höga hygienkrav och dels tas det avsevärt mer rundligt betalt för maten här.
Citera
2019-03-22, 23:04
Medlem
Dornings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Alla rapporter tyder på att svenska KFC är sällsynt vidrigt av någon anledning, jag har inte heller provat i Sverige men tycker inte att det brukar vara påtagligt sunkigt utomlands. Jag har varit på KFC på rätt många olika ställen. London och Prag som du, Berlin, Singapore etc. Enda riktigt sunkiga KFC var i New York, där var det så påtagligt svinbillig mat för nedgångna människor.

KFC i Sverige borde väl om något vara bättre än utomlands, dels har vi väl höga hygienkrav och dels tas det avsevärt mer rundligt betalt för maten här.

Precis. Apropå hygienkraven, så är det ju extra viktigt när det gäller kyckling.
Citera
2019-04-23, 17:51
Medlem
SailorSkankes avatar
Kan bara instämma på allt negativt som skrivits, även på andra håll i landet.

Tänker inte äta där mer.
Citera
2019-04-26, 17:40
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allahar
Kan bara instämma, var på KFC på Kungsportsplatsen i Göteborg vedervärdigt, sunkig lokal kass service
maten under all kritik!

Instämmer! I princip oätligt (både Bromma Blocks och Kungsportsplatsen) ! Kommer aldrig mer sätta min fot på ett KFC i Sverige igen och varna alla jag känner. Vilka i helvete tror de att de är? Förstår verkligen inte hur man kan öppna en franchisekedja i Sverige helt utan att ha nån koll alls på om de som öppnar kan leverera. KFC brukar ju vara helt ok på andra håll. Varför denna katastrof här?

Lägg till det att det är svindyrt!

De lär nog få slå igen i Sverige. Igen...
Senast redigerad av fernebo 2019-04-26 kl. 17:45.
Citera
2019-04-28, 13:30
Medlem
Verkar ju vara en magnet för negrer och araber, vilket kanske innebär mer frid och kvalitet för oss vanliga som besöker BK, och max t.ex?
Citera
2019-05-05, 20:09
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Instämmer! I princip oätligt (både Bromma Blocks och Kungsportsplatsen) ! Kommer aldrig mer sätta min fot på ett KFC i Sverige igen och varna alla jag känner. Vilka i helvete tror de att de är? Förstår verkligen inte hur man kan öppna en franchisekedja i Sverige helt utan att ha nån koll alls på om de som öppnar kan leverera. KFC brukar ju vara helt ok på andra håll. Varför denna katastrof här?

Lägg till det att det är svindyrt!

De lär nog få slå igen i Sverige. Igen...
Dyrt?

Jag tycker att det verkar skitbilligt,i af om man kollar på kampanjerna på hemsidan.
Citera
2019-05-06, 00:24
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Testade KFC i Bromma, smakade gott, tog dock en meny med rätt så stark krydda i

Zinger Burger? Det enda ätbara på KFC IMHO.
Citera
2019-06-02, 17:53
Medlem
Det är mycket upp till franchisetagaren som driver stället och dom som jobbar där hur reslutatet blir. Kan vara bra på vissa resturanger och mindre bra på andra. Får hoppas det öppnar fler resturanger i sthlm som kan hålla högre standard. Sen att dom har gravy är ett måste, annars kommer iafl jag inte sätta min fot där.

Har varit mycket nöjd dom gånger jag besökt i London, Paris och Köpenhamn.
Citera
2019-06-03, 08:46
Medlem
kostymnisses avatar
Har varit inne och vänt på KFC i Nyköping längs vägen.
Det räckte att öppna dörren och titta in för att direkt avfärda det som ett alternativ. Skitigt på bord, golv och högljutt klientel och personal bakom disken som mest sprang på varandra och inte direkt ingav något stabilt intryck.

Det finns mycket skit längs vägarna men detta tillhåll tillhör tveklöst bottenskrapet av allt man varit inne på...
Citera
2020-06-02, 15:16
Medlem
Dornings avatar
KFC öppnar i Sisjön, GBG nu i sommar, har jag hört.
Citera
2020-06-02, 17:30
Medlem
Doktorphils avatar
har ätit på KFC bromma blocks , mest för att det varit kampanj och barnen ville gå.
funkar som snabbmat ,
varken gott eller äckligt .

kommer inte åka dit nått mer .
Gör numera hemma istället med pankoströbröd och shysst kyckling
Citera
2020-06-02, 18:57
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorning
KFC öppnar i Sisjön, GBG nu i sommar, har jag hört.
Inte i Sisjön utan i Åbro industriområde i Mölndal som ligger vid nästa avfart på Söderleden.

På denna gräsplätt...

https://www.google.se/maps/@57.6435911,11.9865469,3a,39.2y,224.48h,91.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1seKsKpLMMoQHqDSUfydhi2w!2e0!7i1 3312!8i6656
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in