2020-10-10, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Kanske har du rätt men det är inte 100% vattentätt. Från tråden angiva tider.

kl 18:40 Vatchareeya skickade sitt sista SMS
20.20:00 BETALAR NOTAN PÄR & MICKES KVITTO KORTKÖP PÄR OCH MICKES FUP s1006
20.23.45 Uppkoppling Bodens N (SAMTAL TILL BODEN TAXI?)
20.28:00 TAXIRESA START
ca 20:30 Vittne har sett den asiatiska kvinnan promenerande
20.38:00 TAXIRESA SLUT KVITTO KORTKÖP BODEN TAXI
23:53 V.Bs telefon onaturligt avstängd

Efter hemkomsten har dom inget alibi, dom täcker upp för varandra.
Citera
2020-10-11, 10:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Efter hemkomsten har dom inget alibi, dom täcker upp för varandra.
Det är ett alibi, och ett mycket vanligt sådant eftersom de som normalt finns kvällstid i hemmet är familjen.
Citera
2020-10-11, 22:50
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Finns ingen på den adressen.
Han kanske inte har blivit registrerad på adressen ännu?
Citera
2020-10-11, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pness1337
Som dömd mördare får man tydligen skyddade personuppgifter. Igår var jag utanför lägenheten och såg någon som liknande Kristoffer men även tavlor genom fönstret som matchar de jag sett på bild från instagram
Är det i kvinnokläder eller som man?
Citera
2020-10-28, 12:43
Bannlyst
hörde i min kastade tråd att han är ute, är inte minsta fängelsetid för mord 14 år?
hur kan han vara ute redan efter mordet?
Citera
2020-10-28, 14:22
Medlem
fearreapers avatar
dömdes i hovrätten för dråp och 10 års fängelse för dådet.[3] Fallet har omnämnts som det största fallet i norrbottnisk kriminalhistoria.[4]

Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
hörde i min kastade tråd att han är ute, är inte minsta fängelsetid för mord 14 år?
Citera
2020-10-28, 14:22
Medlem
fearreapers avatar
Johansson ställdes inför rätta i*Luleå tingsrätt*(Piteå tingsställe[12]) i oktober 2013[3]*och dömdes till 14 års fängelse för mord.[13]*Detta ändrades till dråp och 10 års fängelse i hovrätten.[13]

Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Citera
2020-10-28, 16:44
Medlem
Docklands avatar
I den blindes rike är den enögde kung.

Karatejeppen hade ju inget motiv.

Hade det varit han hade han ändå upp i rätten och hans fru skulle få reda på det ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Njae, på restauranger har man ju kodlås som rapporteras in i en logg när man stänger av och på larmet.
Då borde det ha kollats upp av polis.

Att den andra misstänka hade alibi säger egentligen ingenting.
Han kan vara lika inblandad som någon annan.

Ett alibi kan man lösa lätt genom att ha någon som är lojal mot en.
I hans fall hans fru...

Den här historien är alldeles för knepig för att Kristoffer själv skulle ha kunnat gjort det.
Och det är alldeles för många frågetecken om väsentliga saker samt små klantiga saker som tejpen på hans hylla.
Nä.
Om Kristoffer skulle ha gjort det här och man inte hittar något som talar för att det är han med undantag av en tejprulle & någon liten blodfläck i hans bil, well....

Jag vågar ta gift på att det är restaurangägaren/karatetränaren som knullade Ploj som är den skyldige.
Absolut kan det ha varit med hjälp av Kristoffer.
Men det är inte Kristoffer som står bakom planeringen eller utförandet.
Åtminstone inte på eget bevåg.

Jag anser polisutredningen både bristfällig och pinsam.
Och då har jag läst tusentals utredningar.
Man har gjort det enkelt för sig i det här fallet.
Önskar verkligen att någon/några poliser sover dåligt om nätterna & en vacker dag försöker ställa det här till rätta.

Säga vad man vill om Kristoffer och hans konstigheter.
Men att han är skyldig till det här mordet alternativt ensam skyldig till det här mordet tror jag inte en sekund på.
Och det är heller ingenting förutom blodfläck en i bilen & den matchande tejprullen som talar för det.

Karatetränarena psyke & personlighet är med all säkerhet både sjukare & smutsigare än Kristoffers värsta fantasier.

Och det här med vad han googlat i tid & otid är irrelevant.

För handen på hjärtat, vem har inte googlat sjuka/omoraliska saker i tid och otid?

Skulle polisen kartlägga alla svenskars personliga googlingar så skulle vi har så många mordmisstänkta, misstänka pedofiler, misstänkta våldtäktsmän etc på listorna.

Gällande de försvunna händerna så tror jag att det är så enkelt som att dom antingen hamnat nedgrävda på ett annat ställe eller är uppätna av djur.
Det kan inte vara alltför svårt för valfri rovfågel att plocka upp dom liksom...
Citera
2020-10-28, 16:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Alltså jag blir så äcklad att jag ryser. Den slår verkligen alla rekord i sjuk i huvudet. Hoppas att nån knivar ihjäl den ASAP.

Edit: Hur i helvete kan någon tro att den ens är lite rehabiliterad? Den har inte ens erkänt att den utförde gärningen. Så vad i hela helvete gör den ute på gatorna? Man hade lika gärna kunnat släppt ut den direkt efter rättegången.

Det var flera här i tråden tidigare som skulle fixa honom så snart möjlighet gavs.
Det är lätt att vara tangentbordsriddare
Citera
2020-10-29, 09:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Alltså jag blir så äcklad att jag ryser. Den slår verkligen alla rekord i sjuk i huvudet. Hoppas att nån knivar ihjäl den ASAP.

Edit: Hur i helvete kan någon tro att den ens är lite rehabiliterad? Den har inte ens erkänt att den utförde gärningen. Så vad i hela helvete gör den ute på gatorna? Man hade lika gärna kunnat släppt ut den direkt efter rättegången.
Hon dömdes inte till vård utan till fängelse - därmed är det helt ointressant huruvida hon är rehabiliterad eller inte, straffet är tidsbegränsat och kan inte förlängas. Villkorlig frigivning ges beroende på skötsamhet i anstalt och inget annat.
Har de skött sig hyfsat så är det 2/3 som gäller, har de misskött sig så ini helsicke så är det max full tid som gäller om de inte dömts till nya straff.
Citera
2020-10-29, 10:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon dömdes inte till vård utan till fängelse - därmed är det helt ointressant huruvida hon är rehabiliterad eller inte, straffet är tidsbegränsat och kan inte förlängas. Villkorlig frigivning ges beroende på skötsamhet i anstalt och inget annat.
Har de skött sig hyfsat så är det 2/3 som gäller, har de misskött sig så ini helsicke så är det max full tid som gäller om de inte dömts till nya straff.

Han har ju inte skött sig. Han har bland annat hotat att döda vårdare. Det är väl det folk menar?
Citera
2020-10-29, 11:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Han har ju inte skött sig. Han har bland annat hotat att döda vårdare. Det är väl det folk menar?
Det ger normalt försenad Vf 3 - 5 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in