2020-10-11, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det du skriver er bare tull.

TH kjøpte huset ifm OL på Lillehammer 94. Huset ble restaurert 1994.
Det TH har fått mulkt for, er fordi huset er vernet og trenger vedlikehold nå.

Du har lenket til museumsbilder.
Sitat: 'All bakgårdsbebyggelsen som ses her, bortsett fra det i to etasjer. ble revet. Det to-etasjes huset ble restaurert til OL-94 og kalt "Monaco-huset" etter OL."

Det er ingen som bor i huset, det er bygningen kommunen er bekymret for.
Kan tenke meg det er hus-okkupanter som har ødelagt bygningen.

De tre bildene er antakelig tatt rundt år 1992-93, det kan man se på bilene som står på parkeringsplassen der. Vi ser biler som Ford Sierra, Audi 80, Toyota Camry, Opel Ascona osv.
Det er nok jeg som har tatt litt feil her ja. Jeg fikk ikke med meg at det ble pusset opp til OL-94.
Den artikkelen jeg leste, så sto det: "Tom Hagen kan slippe mulkt likevel", og så var det bilde av et rødt hus, så jeg tenkte at det røde huset så slik ut etter at kommunen tvang gjennom oppussing.
Men likevel så må det ha vært bra nedsarvet innvendig og ha mye mangler siden dem tvinger gjennom noe slikt. Da må det ha vært beboere der som har varslet kommune og evt. riksantikvar.
At TH nekter så hardt at det må settes igang tvangstiltak, sier jo sitt.
Det kan virke som at det bor folk der ihvertfall. På bildene av det røde huset, så står det en bil klint inntil huset
Citera
2020-10-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det kan virke som at det bor folk der ihvertfall. På bildene av det røde huset, så står det en bil klint inntil huset

Pr 20.mars 2020 var huset ikke i bruk til hverken bolig eller forretningsvirksomhet.

https://www.gd.no/milliardar-tom-hagen-slipper-tvangsmulkt-til-lillehammer-kommune/s/5-18-1089465
Citera
2020-10-11, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Usikker om jeg fikk det til, men dette er Monacohuset 2019/2020

https://photos.app.goo.gl/RxftrPYAQCM8oyw7A

Ja, det er Monacohuset. Hvis du trykker på denne linken, og så "skråfoto" oppe på bildet, så ser du det mere i forhold til de andre byggene rundt.

https://kart.1881.no/?query=Jul%20Pettersens%20gate%20lillehammer
Citera
2020-10-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, det er Monacohuset. Hvis du trykker på denne linken, og så "skråfoto" oppe på bildet, så ser du det mere i forhold til de andre byggene rundt.

https://kart.1881.no/?query=Jul%20Pettersens%20gate%20lillehammer

Hagen ønsker nok å la huset forfalle så mye det må kondemneres og dermed vil han kunne utnytte området. En kjent taktikk. Sist gang brukt av et hotell som da fikk mulighet til å bygge ut.
Citera
2020-10-11, 22:54
Bannlyst
Citat:
Hagen ønsker nok å la huset forfalle så mye det må kondemneres og dermed vil han kunne utnytte området. En kjent taktikk. Sist gang brukt av et hotell som da fikk mulighet til å bygge ut.

Ja, jeg så det ikke før nå det som du postet som var bak betalingsmuren.
Det er kjent taktikk ja. Hvis man ikke får rivningstillatelse, så er det bare å la det forfalle.
Citera
2020-10-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det du skriver er bare tull.

TH kjøpte huset ifm OL på Lillehammer 94. Huset ble restaurert 1994.
Det TH har fått mulkt for, er fordi huset er vernet og trenger vedlikehold nå.

Du har lenket til museumsbilder.
Sitat: 'All bakgårdsbebyggelsen som ses her, bortsett fra det i to etasjer. ble revet. Det to-etasjes huset ble restaurert til OL-94 og kalt "Monaco-huset" etter OL."

Det er ingen som bor i huset, det er bygningen kommunen er bekymret for.
Kan tenke meg det er hus-okkupanter som har ødelagt bygningen.

Det du skriver om okkupanter er hvertfall tull!
Citera
2020-10-11, 23:15
Medlem
Citat:

Takk for at du har bidratt til å oppklare dette med "Monacohuset"!
Understreker viktigheten av å linke til artikler som er tilgjengelig for alle;
Citera
2020-10-11, 23:17
Medlem
Det mest interessante huset er det i Sloraveien 4
Citera
2020-10-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ut fra de opplysningene jeg har, har han hatt et forhold til den yngste. Jeg vet ikke om de var ektefeller, eller om det var samboerskap. Når jeg tidligere skrev "kjennskap til familien", er det ut fra opplysninger som er tilgjengelig for alle som kan google. Og fra folk som kjenner familien. Folk fra Lørenskog og Hadeland.

Jeg kan Google men har ikke funnet de opplysninger du prater om her. Var kanskje søster og bror ute i media som et slags svar til ekssvoger? Selv om jeg tror søster mener han er skyldig etter hvordan hun ordla seg.
Citera
2020-10-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Takk for at du har bidratt til å oppklare dette med "Monacohuset"!
Understreker viktigheten av å linke til artikler som er tilgjengelig for alle;

GDs to artikler om saken er bak betalingsmur og jeg tviler på noen annen media har skrevet om det. Personlig synes jeg ikke huset er interessant på noen måte. Ingenting ved Hagens befatning med det er utenfor normal kapitalistisk tankegang.
Citera
2020-10-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja det må jo ha vært ganske flaut for AEH at han var så gnien. At han som milliardær ikke gjør helt nødvendig vedlikehold både på hus, hjem, bil og annet. Milli omtalte bla hans forrige bil i krim podcasten som gammel og bulkete.
Ikke lar han kone eller barn få noe, utenom dårlig lønn.
At hun måtte betale halvparten av utgiftene til barna til de ble 18 år(står i ektepakten)
Det er trist.
Jeg kan ikke fatte at hun holdt ut, stakkars dame.
Det uthevede kan jeg ikke se stemmer helt. Uansett er jeg hjertens enig i at den er hårreisende.

“Ekteparet avtalte også at Tom Hagen skulle dekke utgiftene til parets felles barn frem til de var fylt 18 år, og at Anne-Elisabeth skulle dekke utgifter «til eget underhold» av sin egen lønnsinntekt. Det var også avtalt at Tom Hagen skulle dekke Anne-Elisabeths egne utgifter i de periodene hun var hjemmeværende husmor.“
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-grillet-om-ektepakten-med-anne-elisabeth-hagen-i-politiavhr/3423966878.html
Citera
2020-10-11, 23:40
Avslutad
Citat:
GDs to artikler om saken er bak betalingsmur og jeg tviler på noen annen media har skrevet om det. Personlig synes jeg ikke huset er interessant på noen måte. Ingenting ved Hagens befatning med det er utenfor normal kapitalistisk tankegang.
Helt enig! Takk for oppklaringen, det er altfor mye halve sannheter ute og går.

Jeg kan litt om arkitekturen i Gudbrandsdalen, og her kjente jeg på pulsen at noe var galt

OffT:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in