2020-10-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Men at jeg bruker å mase etter linker slik du påstår, er rein svada.
Du må gjerne kalle det hva du vil det som man skriver og som ikke står i avisen. Du bruker ord som sladder, slarv og rykter, for å stemple det som løgn, eller for å få det til å høres ut som at informasjonen har gått gjennom 30 andre personer før at den nådde meg.
Poenget med et slikt forum som dette er at også intern informasjon kan komme ut, og ikke bare det som kommer fram i avisen.
Den informasjonen i den avisen jeg linket til, var ikke bak betalingsmur når jeg leste den, så det er ikke så mye å gjøre med. Min påstand gikk på at TH hadde blitt truet med tvangsmulkt, noe som kommer frem selv om du ikke kommer inn på siden der.
Hvis du søker på Google og skriver Monacohuset, så kan du lese i undertekstene på hver artikkel som kommer opp, at huset er verneverdig og at TH plikter å ta vare på det og at kommunen satte hardt mot hardt. Og så skreiv jeg vel at dette var historier som hadde versert på forumet, gjorde jeg ikke?
Så hva er problemet egentlig? At jeg har avslørt at TH er en psykopat?
At TH er en gjerrig og empatiløs person er jo forøvrig dokumentert gjennom ektepakten.
Når den ble offentliggjordt, så skjønte alle hvem TH var. Man hadde sine sterke mistanker når man så den billige bulkete franske familiebilen til TH, og bilen til AE som hun ikke hadde til tross for at han lett kunne kjøpt henne 10 Bugatti luksusbiler.
Så fant dem de gjemte skilsmissepapirene til AE.
Brevet av datteren bekrefter økenavnet på moren.
TH har tilsvartsrett, og han må gjerne komme hit og skrive, det er han velkommen til å gjøre.
Jeg kommer ikke til å vike en tomme.
Men det tviler jeg på at han kommer til å gjøre, og spesielt nå som han har satt seg fullstendig på bakbeina som en tverr geitebukk.

I stedet for å linke til en artikkel, som du visste var bak en betalingsmur, kunne du gitt et referat. Jeg visste ingenting om dette verneverdige huset, og heller ikke husets navn, før du nevnte dette i ditt siste innlegg.
Er det min plikt å google rundt, for å sjekke at det er hold i de påstandene du kommer med?

Det er stadig nye saker i media om konflikter rundt verneverdige hus. For de som ikke kjenner til dette, så er det faktisk slik at lovverket generer konflikter. Kjenner folk som eier slike hus, og satt litt på spissen, så er det nærmest søknadspliktig å slå inn noen spikre. Hvis dette var ment som et bidrag til å rette et mistankens lys mot TH, var det var det et lite egnet eksempel. Da er det tross alt mye mer mistenkelig at TH kjører en gammel, fransk bil. Når du i tillegg kan avsløre at bilen er bulkete, går jo alle alarmklokker og det blinker i alle varsellamper!
Du har tydeligvis ikke den ringeste anelse om hva som ligger i begrepet "tilsvarsrett". Hvis lokalavisen på Lillehammer beskylder TH for noe klanderverdig, plikter avisen å gi TH anledning til å imøtegå /tilbakevise påstandene avisa har trykket. Hagen skal selvsagt ikke svare på Flashback!
Citera
2020-10-11, 20:58
Medlem
Citat:
Det store problemet her er vel ikke denne linken, eller at kurasittmannens nye navn ble skrevet, men at jeg har peket på og underbygget at TH er en tyrann og psykopat, noe som i forhold til skilsmissen og ektepakten gir motiv for drap.

Jeg vet ikke hvorfor du trekker inn "kurasittmannen". Hvem er det? Et nytt og ukjent spor i denne saken?
Citera
2020-10-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Hvordan vet du dette? Bare lurer siden du anklager andre for å komme med udokumenterte påstander. Er du kjent med familien?

Jeg kjenner litt til familien, ja. Men jeg har ingen bindinger. Hadde jeg hatt det, ville det vært tåpelig av meg å røpe dette!
Citera
2020-10-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg kjenner litt til familien, ja. Men jeg har ingen bindinger. Hadde jeg hatt det, ville det vært tåpelig av meg å røpe dette!

Okei👍🏻 Ekssvogeren har han hatt forhold til flere eller er det kun henne? Når du sier forhold ble jeg litt usikker på om du mener elsker.
Citera
2020-10-11, 21:25
Medlem
Citat:
Jeg bruker da ikke å mase etter linker? Det kjenner jeg meg ikke gjen i.
Men ang. det med tvangsmulk, så har det blitt postet her tidligere, men jeg kan linke en gang til:
https://www.gd.no/milliardar-tom-hagen-kan-matte-betale-mulkt-pa-500-kroner-dagen-til-lillehammer-kommune/s/5-18-1059027
Nå er det bak betalingsmur, men det dreide seg om at det var så forfallent at han ble tvunget til å pusse opp.

Forøvrig trenger ikke alt å måtte dokumenteres med linker til en avis. Det finnes også andre kanaler.
Det er fullt tillatt å diskutere informasjon som kommer fra andre steder enn avisen,
selv om at du ikke liker det, og prøver å stemple det som løgn, kjerringslarv og nabosladder.

Her er hverfall innledningen til artiklen:

Et av selskapene til milliardæren Tom Hagen eier det såkalte «Monacohuset» i Lillehammer. Selskapet har fått forhåndsvarsel om pålegg om retting og ileggelse av tvangsmulkt på 500 kroner dagen.
Citera
2020-10-11, 21:34
Avslutad
Citat:
Slik så det ut før han ble tvunget med makt til å pusse opp huset:

https://digitaltmuseum.no/021018429814/lillehammer-storgata-96-bakgardshus-etter-ol-94-kalt-monaco-huset-jul-pettersens

https://digitaltmuseum.no/021017030313/lillehammer-bakgardsbygning-til-storgata-96-strangstadgarden-parkeringsplass

https://digitaltmuseum.no/021018319256/lillehammer-bakgardene-til-storgata-94-96-98-100-all-bakgardsbebyggelsen
Det du skriver er bare tull.

TH kjøpte huset ifm OL på Lillehammer 94. Huset ble restaurert 1994.
Det TH har fått mulkt for, er fordi huset er vernet og trenger vedlikehold nå.

Du har lenket til museumsbilder.
Sitat: 'All bakgårdsbebyggelsen som ses her, bortsett fra det i to etasjer. ble revet. Det to-etasjes huset ble restaurert til OL-94 og kalt "Monaco-huset" etter OL."

Det er ingen som bor i huset, det er bygningen kommunen er bekymret for.
Kan tenke meg det er hus-okkupanter som har ødelagt bygningen.
Citera
2020-10-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Okei👍🏻 Ekssvogeren har han hatt forhold til flere eller er det kun henne? Når du sier forhold ble jeg litt usikker på om du mener elsker.

Ut fra de opplysningene jeg har, har han hatt et forhold til den yngste. Jeg vet ikke om de var ektefeller, eller om det var samboerskap. Når jeg tidligere skrev "kjennskap til familien", er det ut fra opplysninger som er tilgjengelig for alle som kan google. Og fra folk som kjenner familien. Folk fra Lørenskog og Hadeland.
Citera
2020-10-11, 21:47
Medlem
Artikkelen i GD

Milliardær Tom Hagen kan måtte betale mulkt på 500 kroner dagen til Lillehammer kommune

VERNEVERDIG OMRÅDE: Eiendomsselskapet til Tom Hagen har fått varsel om tvangsmulkt på 500 kroner dagen, begrunnet med manglende vedlikehold av bygningen.
VERNEVERDIG OMRÅDE: Eiendomsselskapet til Tom Hagen har fått varsel om tvangsmulkt på 500 kroner dagen, begrunnet med manglende vedlikehold av bygningen. Foto: Torbjørn Olsen

Av Ingunn Aagedal Schinstad
Publisert:03. februar 2020, kl. 04:00
Et av selskapene til milliardæren Tom Hagen eier det såkalte «Monacohuset» i Lillehammer. Selskapet har fått forhåndsvarsel om pålegg om retting og ileggelse av tvangsmulkt på 500 kroner dagen.

«Monacohuset» ligger i Jul Pettersensgate, i bakgården til Storgata 96. Tilnavnet «Monacohuset» stammer fra OL i 1994, da prins Albert av Monaco leide huset til representasjonsbolig.

Ber om redegjørelse
Lillehammer kommune har sendt brev til eieren, det vil si Storgata Eiendom Lillehammer AS, om at huset er i dårlig forfatning på grunn av manglende eller utilstrekkelig vedlikehold. «Bygningen ligger i et område med nasjonal verneverdi, og er registrert som Verneverdig Bygning jf. Byplanen for Lillehammer», heter det i brevet.

Kommunen vurder å fatte vedtak om pålegg om utbedring, og eventuelt tvangsmulkt. I første omgang ber kommunen om en redegjørelse for videre fremdrift for sikring og utbedring innen tre uker fra forhåndsvarselet er mottatt.

Tvangsmulkten er satt til 500 kroner dagen og vil vare til forholdet er rettet.

Forsvinningssak
Det er Tom Hagen som er styreleder og gjennom selskapet Holding 2 AS eier av Storgata Eiendom Lillehammer AS. Hagen er en av Norges rikeste personer, og finansmagasinet Kapital skriver at nettoformuen i 2019 var på 1,9 milliarder kroner. Selskapet inngår i et konsern med totalt 20 selskaper, deriblant flere med interesser i Kvitfjell i Ringebu. Tom Hagen har blitt mye omtalt det siste året etter at hans kone forsvant fra hjemmet 31. oktober 2018.

– Ikke en særlig verdifull bygning
Hans Johansen, som har driftet eiendommen for Storgata Eiendom Lillehammer AS siden 2002, bekrefter at varselet fra kommunen er mottatt.

– Dette er ikke et spesielt gammelt bygg, og for oss heller ikke en særlig verdifull bygning. Det er tettet vegger og laget nye åpninger for dører og vinduer når bygningen ble flyttet hit. Bygget er tydeligvis demontert et annet sted og flyttet dit det står i dag. I brevet står det blant annet at det er bekymring for grunnmuren, det er en steinmur, og slik den står nå i dag har den vært hele tiden jeg har vært der. Er det allikevel noe som er farlig, skal vi selvfølgelig rette på det, sier han.

Vil undersøker mer om vern
Johansen anslår at det er 18–20 år siden bygget var i bruk og at det har hele tiden stått frakoblet vann og avløp og elektrisitet.

– For fem-seks år siden ble det søkt om å få rive huset fordi Storgata Eiendom Lillehammer AS har bruk for tomten huset står på til annet formål. Den gangen svarte kommunen at bakgårdsbygninger kan rives hvis de skal erstattes av noe annet som er godkjent. Så vidt jeg kan erindre var det fra kommunens side ikke snakk om noe vern av bygget som begrunnelse for avslaget. Det er godt mulig at dette med vern er registrert på et senere tidspunkt, og at det har gått oss hus forbi. Vi vil undersøke det og tar det opp med vernemyndigheter og eventuelt hva et vern måtte være hjemlet i. Vi tar det til etterretning om det er slik at bygget er vernet, og vurderer da hva som eventuelt skal iverksettes. Etter min mening er heller ikke tomta bygget står på en typisk by-bakgård, det er mer som en åpen plass mot Jul Pettersens gate med Tinghuset og Lillehammer Tårn som nabo rett over gata, sier Johansen.

Ikke i bruk lenger
– Hvilke planer har eiendomsselskapet for eiendommen?

– Det foreligger ingen konkrete planer når det gjelder dette bygget, bortsett fra ønsket om å rive, i hvert fall ikke som jeg er kjent med, sier Johansen.

– Hva har huset vært brukt til?

– Jeg kjenner ikke hele historien, men etter at det ble Storgata Eiendom AS, var det leid bort som representasjonsbolig for prins Albert av Monaco under OL, og er deretter blir kalt «Monacohuset». Etter OL var andre etasje bortleid en periode. Nå er bygget som sagt ikke i bruk
Citera
2020-10-11, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag vet inte hur ofta du följt tråden, jag har sett att hun ganska ofta använt länkar för att visa TH:s oskuld.

Men jeg tror du forstod det jeg mente. Og jeg forstår deg godt. Det er lett å syntes synd på folk som er lettere psykisk utviklingshemmet. De blir oftere tilgitt for sine handlinger.
Citera
2020-10-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det du skriver er bare tull.

TH kjøpte huset ifm OL på Lillehammer 94. Huset ble restaurert 1994.
Det TH har fått mulkt for, er fordi huset er vernet og trenger vedlikehold nå.

Du har lenket til museumsbilder.
Sitat: 'All bakgårdsbebyggelsen som ses her, bortsett fra det i to etasjer. ble revet. Det to-etasjes huset ble restaurert til OL-94 og kalt "Monaco-huset" etter OL."

Det er ingen som bor i huset, det er bygningen kommunen er bekymret for.
Kan tenke meg det er hus-okkupanter som har ødelagt bygningen.

Etter at jeg fikk navnet på huset, har jeg googla litt. Fant et bilde av et rødt hus. Dårlig oppløsning på bildet, men huset ser ikke falleferdig ut. Museumsbildene er fra tidlig på 90-tallet.
Men for å få kabalen til å gå opp,brukes kun de gamle museumsbildene.
Citera
2020-10-11, 22:22
Medlem
Usikker om jeg fikk det til, men dette er Monacohuset 2019/2020

https://photos.app.goo.gl/RxftrPYAQCM8oyw7A
Citera
2020-10-11, 22:29
Medlem
Har det gått over styr for dere, 10 sider om Monaco-huset som ikke har noe som helst med saken å gjøre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in