2020-10-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
[
Det har blitt veldig strengt med utleie og leietagere stiller sterkt idag. Vet ikke om han fortsatt leier ut til privat personer, men tviler på det.

Tom Hagen leier ut til privatpersoner
Citera
2020-10-11, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Problemet er at du ikke skiller mellom sladder og fakta. Jeg vet ikke om det går på evne eller vilje. Jeg vet ikke hva som er verst. Hvis du skal dokumentere noe ved å vise til avisartikler, må disse opplysningene være tilgjengelig for alle. Er de bak en betalingsmur, må du i det minste gi et utdrag fra artikkelen. TH har tilsvarsrett. Hvis TH har benytta seg av tilsvarsretten, må du i tillegg referere fra det TH har svart. Først da kan man trekke konklusjoner. Det kan godt hende at TH er en drittsekk, men det kan man ikke vite noe om ut fra "løgn, kjerringslarv og nabosladder"
Du har ikke dokumentert noe som helst, men du må gjerne fortsette med dette våset.

Men at jeg bruker å mase etter linker slik du påstår, er rein svada.
Du må gjerne kalle det hva du vil det som man skriver og som ikke står i avisen. Du bruker ord som sladder, slarv og rykter, for å stemple det som løgn, eller for å få det til å høres ut som at informasjonen har gått gjennom 30 andre personer før at den nådde meg.
Poenget med et slikt forum som dette er at også intern informasjon kan komme ut, og ikke bare det som kommer fram i avisen.
Den informasjonen i den avisen jeg linket til, var ikke bak betalingsmur når jeg leste den, så det er ikke så mye å gjøre med. Min påstand gikk på at TH hadde blitt truet med tvangsmulkt, noe som kommer frem selv om du ikke kommer inn på siden der.
Hvis du søker på Google og skriver Monacohuset, så kan du lese i undertekstene på hver artikkel som kommer opp, at huset er verneverdig og at TH plikter å ta vare på det og at kommunen satte hardt mot hardt. Og så skreiv jeg vel at dette var historier som hadde versert på forumet, gjorde jeg ikke?
Så hva er problemet egentlig? At jeg har avslørt at TH er en psykopat?
At TH er en gjerrig og empatiløs person er jo forøvrig dokumentert gjennom ektepakten.
Når den ble offentliggjordt, så skjønte alle hvem TH var. Man hadde sine sterke mistanker når man så den billige bulkete franske familiebilen til TH, og bilen til AE som hun ikke hadde til tross for at han lett kunne kjøpt henne 10 Bugatti luksusbiler.
Så fant dem de gjemte skilsmissepapirene til AE.
Brevet av datteren bekrefter økenavnet på moren.
TH har tilsvartsrett, og han må gjerne komme hit og skrive, det er han velkommen til å gjøre.
Jeg kommer ikke til å vike en tomme.
Men det tviler jeg på at han kommer til å gjøre, og spesielt nå som han har satt seg fullstendig på bakbeina som en tverr geitebukk.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-11 kl. 16:14.
Citera
2020-10-11, 16:13
Medlem
Søsteren som var ute i media sammen ene broren, er det moren til VE?
Citera
2020-10-11, 16:34
Medlem
Citat:
Problemet er at du ikke skiller mellom sladder og fakta. Jeg vet ikke om det går på evne eller vilje. Jeg vet ikke hva som er verst. Hvis du skal dokumentere noe ved å vise til avisartikler, må disse opplysningene være tilgjengelig for alle. Er de bak en betalingsmur, må du i det minste gi et utdrag fra artikkelen. TH har tilsvarsrett. Hvis TH har benytta seg av tilsvarsretten, må du i tillegg referere fra det TH har svart. Først da kan man trekke konklusjoner. Det kan godt hende at TH er en drittsekk, men det kan man ikke vite noe om ut fra "løgn, kjerringslarv og nabosladder"
Du har ikke dokumentert noe som helst, men du må gjerne fortsette med dette våset.

Det var mye diskutert da dette oppslaget ble linket inn her. Jeg leste det også. Det var åpent
Citera
2020-10-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Søsteren som var ute i media sammen ene broren, er det moren til VE?

Nei, det var Vig*dis. Jeg tror eks-svogeren har hatt et forhold til henne.
Moren til VE heter Synnø*ve.
Citera
2020-10-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det var mye diskutert da dette oppslaget ble linket inn her. Jeg leste det også. Det var åpent

Poenget er at Fenvatnet linket til en artikkel bak betalingsmur.
At den er lukket, bekrefter det jeg sier: Skal linken på noen måte underbygge påstander, må den vær tilgjengelig for alle. Burde ikke engang være tema for diskusjon.
Citera
2020-10-11, 17:47
Bannlyst
Citat:
At den er lukket, bekrefter det jeg sier: Skal linken på noen måte underbygge påstander, må den vær tilgjengelig for alle. Burde ikke engang være tema for diskusjon.

Det store problemet her er vel ikke denne linken, eller at kurasittmannens nye navn ble skrevet, men at jeg har peket på og underbygget at TH er en tyrann og psykopat, noe som i forhold til skilsmissen og ektepakten gir motiv for drap.
Citera
2020-10-11, 18:02
Medlem
Citat:
Nei, det var Vig*dis. Jeg tror eks-svogeren har hatt et forhold til henne.
Moren til VE heter Synnø*ve.

Hvordan vet du dette? Bare lurer siden du anklager andre for å komme med udokumenterte påstander. Er du kjent med familien?
Citera
2020-10-11, 18:45
Medlem
Citat:

Som jeg sa: den var åpen da. Ellers hadde ikke jeg fått lest den. Det sto at det var flere avvik rapportert på leilighetene, og TH ikke var villig til å reparere, vedlikeholde. Jeg husker det var ganske ille og tenkte AE kanskje følte det flaut at mannen tjente penger på disse.

Du har to valg som jeg ser det. Søk tilbake, det finnes allerede i tråden. Det er det Zzz bruker å svare, eller spør om noen har tilgang og vil være snill og legge det ut til deg. Så slipper du å bruke adrenalin for en skarve artikkel
Citera
2020-10-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Som jeg sa: den var åpen da. Ellers hadde ikke jeg fått lest den. Det sto at det var flere avvik rapportert på leilighetene, og TH ikke var villig til å reparere, vedlikeholde. Jeg husker det var ganske ille og tenkte AE kanskje følte det flaut at mannen tjente penger på disse.

Du har to valg som jeg ser det. Søk tilbake, det finnes allerede i tråden. Det er det Zzz bruker å svare, eller spør om noen har tilgang og vil være snill og legge det ut til deg. Så slipper du å bruke adrenalin for en skarve artikkel

Ja det må jo ha vært ganske flaut for AEH at han var så gnien. At han som milliardær ikke gjør helt nødvendig vedlikehold både på hus, hjem, bil og annet. Milli omtalte bla hans forrige bil i krim podcasten som gammel og bulkete.
Ikke lar han kone eller barn få noe, utenom dårlig lønn.
At hun måtte betale halvparten av utgiftene til barna til de ble 18 år(står i ektepakten)
Det er trist.
Jeg kan ikke fatte at hun holdt ut, stakkars dame.
Citera
2020-10-11, 19:28
Bannlyst
Slik så det ut før han ble tvunget med makt til å pusse opp huset:

https://digitaltmuseum.no/021018429814/lillehammer-storgata-96-bakgardshus-etter-ol-94-kalt-monaco-huset-jul-pettersens

https://digitaltmuseum.no/021017030313/lillehammer-bakgardsbygning-til-storgata-96-strangstadgarden-parkeringsplass

https://digitaltmuseum.no/021018319256/lillehammer-bakgardene-til-storgata-94-96-98-100-all-bakgardsbebyggelsen
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-11 kl. 19:31.
Citera
2020-10-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for svar! :-) Du mener altså at hvis det viser seg og hvis det også bevises at TH er 100% uskyldig i den forbrytelsen som han er siktet for å ha utført, så måtte det være TH som skulle be politiet om unnskyldning for de (ifølge deg) løgner og villedninger han har presentert overfor politiet"?
Hvis TH er uskyldig: Hva mener du at han har løyet om og hva mener du at han har villedet om overfor politiet?
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH fortalte at han var så bekymret for AEH fordi hun ikke tok telefonen. TH fryktet at noe kunne ha tilstøtt henne, at hun til og med kunne være død. For senere å mene at AEH hadde forsvunnet frivillig.

Begge deler kan ikke være sant.

Politiet har sikkert registrert titalls, kanskje hundretalls, lignende selvmotsigelser.

Du får nøye deg med dette ene eksempelet.
Men det å tenke forskjellige ting og å fortelle om sine forskjellige tanker til politiet er da ikke det samme som å lyve. Han sa vel heller ikke at han mente at hun hadde forsvunnet frivillig.
Jeg synes at det er naturlig å tenke forskjellige ting. Det som man tenker en dag er ikke nødvendigvis likt det som man tenker neste dag eller flere uker senere.
Nettavisen får opplyst at Tom Hagen overfor etterforskeren innrømmet at den frivillige forsvinningen var noe av det første han tenkte på i den første perioden etter forsvinningen. Han håpet også at det var slik. «Det kunne føre til at hun kunne komme tilbake», sa han til etterforskeren som avhørte ham.
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-i-avhor-familiemedlem-hapet-anne-elisabeth-var-blitt-lurt-av-religios-sekt/3424025838.html
Edit: Selvfølgelig kan det være sant at TH var bekymret for AE og at han fryktet at det kunne ha tilstøtt henne noe da hun ikke svarte på telefonen, og selvfølgelig kan det være sant at han etter å ha oppdaget at AE var forsvunnet tenkte på frivillig forsvinning og at han håpte at det var slik fordi det kunne føre til at hun kom tilbake.

Edit 2: Dette innlegget skrevet av Made4u er veldig bra:
Ser du gjør et nummer ut av hva Tom Hagen skal ha sagt i avhør, men se bort fra han nå og la oss se det generelt. Synes du at det er overraskende at mennesker i en krise kan tenke alternative teorier og vil bevare håp? Det synes ikke jeg, hadde noen av mine nærmeste vært kidnappet så hadde jeg inderlig ønsket at de hadde forsvunnet frivillig og selvfølgelig hadde mine tanker streifet innom om det var det også.
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1374382-kidnappingen-forsvinningen-av-anne-elisabeth-hagen/page/127/#comments
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-11 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in