2020-10-11, 17:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Min egen (vuxna utflyttade) dotter var ihop med en arab ett par år. När han nåt år in i förhållandet började tala om för henne hur hon skulle klä sig, täcka sig osv så sa hon ifrån. Efter ytterligare ett år gjorde hon slut. Och kunde börja andas. Det kommer inte in en mellanösternkille innanför hennes trösklar igen. En hel del obehagliga händelser var denne kille upphov till, men tar inte upp det här. F ö kallade jag honom för en okunnig idiot vid ett tillfälle.

Man ÄR inte rasist för att man vill skydda sina barn från medeltidssyn på kvinnor. Att Wilmas mamma stängde dörren för henne tycker jag är fruktansvärt. Det finns ju vittnesmål t o m ang det, så nån trådsanning är det inte. HUR kan man göra så? Varför gör man inte plats för sitt eget dagars upphov? Såvitt jag förstår var det både en snäll och gullig tjej som älskade sina halvsyskon. Hur fan kommer det sig att mamma sa att hon inte fick flytta hem. Hon hade ansvar för henne tills hon fyllde 18. Jag begriper det inte.
Nä, att hon inte fick flytta dit är konstigt beteende absolut.
Oavsett situation så är ju barnen viktigast.
Citera
2020-10-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Gott att höra om din dotter som lyckades ta sig ur ett arabiskt förhållande!

Sen när det gäller rasism gäller det omvända; vi är orena förhatliga människor. De är de oförvitliga (ständigt ljugande) och de ser ner på oss, de avskyr oss. Rasism i sin prydno. De har dock enkelt lärt sig dra rasistkortet mot oss. De vet att de avväpnar oss. Vi blir handlingsförlamade av att bli anklagade för rasism.

Nu får T spendera sina dagar i fängelse men det kan aldrig uppväga unga Wilmas öde. Tyvärr är hon inte ensam och hon kommer följas av fler.

Livstid blir bra, och min klena tröst, för denna avskyvärda okunniga idiot
Skillnaden mellan W och min dotter är att W var ett barn, och min dotter nått vuxen ålder med råge. Jag hoppas T får lära sig att kaxighet och övertro på sin egen förträfflighet kommer slå tillbaka på honom inne i det RIKTIGA fängelset. Ett frihetsberövande som gör att han under åratal skall umgås med samma interner. År ut, år in, år ut, år in. Då gäller det att hålla sig på mattan. Vissa människor glömmer aldrig. Det du kläcker ur dig en dag, kan du få skit för ett halvår senare. Och det är svårt att komma undan därinne i ett begränsat utrymme som faktiskt inte går att sticka ifrån.
Citera
2020-10-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Han är ju trots allt SD-sympatisör, så han bör ju förespråka sin egen utvisning kan jag tycka...
😂😂😂 Självklar bör han det!
Citera
2020-10-11, 18:06
Medlem
Citat:
OM han hamnar med Jonsson så ska nog T ligga lågt. Frågan är om han klarar det. T snackar en jävla massa, och kommer nog inte dra sig för att försöka utmana Jonsson. Men han lär nog inte göra det mer än en gång. Och det finns en del "Jonsson" runt om på fängelserna - och frågan är om sparrisen är klok nog att passa sin korkade tunga.
Jag skulle inte tro att sparrisen är klok nog att lay low. Han kommer nog att reta upp många.
Citera
2020-10-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ni filosoferar alldeles för mycket.
Tror ni verkligen en bunt knarkare, knarklangare, mördare och kvinnomisshandlare ska bry sig så mycket om vad T har gjort och bråka med honom för det ?!
Deras största bekymmer lär vara hur man får tag i billig röka.
Jag tror inte att de du beskriver bryr sig så mycket om vad T har gjort. Däremot tror jag att problem kommer uppstå pga T’s attityd och kaxighet.
Citera
2020-10-11, 18:53
Medlem
Citat:
Det fetade. Väldigt märkligt. Men visst måste de försökt övertala henne att lämna honom? Annat vore ju märkligt. Men ännu märkligare är att W inte fick bo hos mamman, trots att mamman visste hur elak T var mot Wilma. Det finns ALLTID en vrå att sätta upp en gästsäng om det saknas rum. "Finns det hjärterum...." etc.

Det var Wilmas styvpappa som vägrade låta henne flytta hem. Anledningen är oklar.
Kanske är han lika störd som sin syster som nu sitter häktade för att ha knivmördat sin arbetskamrat hemma hos en brukare i Trollhättan..
De båda syskonen var ju även som yngre misstänkta för knivmord på nära anhörig tidigare men friades, pga oklar dna.
Två syskon med en brutal uppväxt.

Skulle vara intressant om de gjordes fler dna tester av många fler personer ibland vänner och anhöriga som matchades mot person i fallet Wilma.

En klen tröst iallafall är att någon är lagförd för att Wilma bragts om livet.
Citera
2020-10-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Det var Wilmas styvpappa som vägrade låta henne flytta hem. Anledningen är oklar.
Kanske är han lika störd som sin syster som nu sitter häktade för att ha knivmördat sin arbetskamrat hemma hos en brukare i Trollhättan..
De båda syskonen var ju även som yngre misstänkta för knivmord på nära anhörig tidigare men friades, pga oklar dna.

Skulle vara intressant om de gjordes fler dna tester av många fler personer ibland vänner och anhöriga som matchades mot person i fallet Wilma.

Det fetade. Ännu värre - mamman står inte upp för sin dotter. Så det är alltså bekräftat att han är brorsa till mördaren som dödade i en brukares hem? Och tidigare misstänkta för annat knivmord? Vad fan ÄR det här för familj? Vilken soppa.
Citera
2020-10-11, 19:17
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Det fetade. Ännu värre - mamman står inte upp för sin dotter. Så det är alltså bekräftat att han är brorsa till mördaren som dödade i en brukares hem? Och tidigare misstänkta för annat knivmord? Vad fan ÄR det här för familj? Vilken soppa.
Läste att de är styvsyskon men oavsett uppväxta ihop vad jag förstått, brukaren styvkusin om det ens finns något som heter så..så då borde väl brukaren vara kusin med wilmas styvpappa 🤔 eller nåt.
Edit hittar inte det om styvsyskon nu så om det stämmer vet jag inte, sjukt mysko
Senast redigerad av Bambambi 2020-10-11 kl. 19:24. Anledning: Tillägg
Citera
2020-10-11, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19

Men vad i hela!? Har du mer info gällande styvpappan och systern till honom? Känns som om det borde finnas fakta gällande deras bravader?
Citera
2020-10-11, 20:01
Avslutad
Citat:
Vad är det för "fel" på mamman? Jag undrar verkligen det. Samt de yngre syskonen, är de sjuka på något vis?
Citera
2020-10-11, 20:54
Medlem
Citat:
Min egen (vuxna utflyttade) dotter var ihop med en arab ett par år. När han nåt år in i förhållandet började tala om för henne hur hon skulle klä sig, täcka sig osv så sa hon ifrån. Efter ytterligare ett år gjorde hon slut. Och kunde börja andas. Det kommer inte in en mellanösternkille innanför hennes trösklar igen. En hel del obehagliga händelser var denne kille upphov till, men tar inte upp det här. F ö kallade jag honom för en okunnig idiot vid ett tillfälle.

Man ÄR inte rasist för att man vill skydda sina barn från medeltidssyn på kvinnor. Att Wilmas mamma stängde dörren för henne tycker jag är fruktansvärt. Det finns ju vittnesmål t o m ang det, så nån trådsanning är det inte. HUR kan man göra så? Varför gör man inte plats för sitt eget dagars upphov? Såvitt jag förstår var det både en snäll och gullig tjej som älskade sina halvsyskon. Hur fan kommer det sig att mamma sa att hon inte fick flytta hem. Hon hade ansvar för henne tills hon fyllde 18. Jag begriper det inte.
Nä, jag förstår det verkligen inte. Är själv förälder till en vuxen dotter som själv är mamma till 2 små barn. Jag ställer upp för henne 24/7. Förstår inte hur Wilmas mamma tänkte! Blir så arg och ledsen.
Citera
2020-10-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Läste att de är styvsyskon men oavsett uppväxta ihop vad jag förstått, brukaren styvkusin om det ens finns något som heter så..så då borde väl brukaren vara kusin med wilmas styvpappa 🤔 eller nåt.
Edit hittar inte det om styvsyskon nu så om det stämmer vet jag inte, sjukt mysko
Det lär vara rätt att de är någon typ av syskon.

Och, håll i nu, hon är i sin tur någon sorts plastkusin till Andreas som försvann i Munkedal och är fortfarande försvunnen. Hon bodde också strax bredvid, någon kilometer, från där han försvann.
Fattas inte drama i den släkten inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in