Citat:
Ursprungligen postat av
StrawberryTea
Dokumentären med dess inkonsekvens och direkta felaktigheter är inte speciellt imponerande. Det råder däremot ingen som helst tvekan om att Jackson var pedofilt lagd. Det är bara att lägga ihop all tillgänglig fakta så blir det hur tydligt som helst, åtminstone för oss som förstår oss på förövarpsykologi. Att vissa försvarar honom på punkt efter punkt är ytterst märkligt.
Han gömde undan två böcker fulla med bilder på nakna småpojkar i sitt sovrum, och även två nakenbilder på pojkar han personligen kände. Han ägde också en mängd heterosexuell porr, med parafila inslag, som enligt experter lätt skulle kunna användas som groomingmaterial. Att majoriteten av fingeravtrycken på tidningarna tillhörde andra än Jackson tyder på detta.
De arrangerade giftermålen pekar inte heller till Jacksons fördel, speciellt inte då hans barn uppenbarligen inte är hans biologiskt egna. Presley var förmodligen genuint intresserad av honom, till skillnad från Rowe, men hon tröttnade på att hela tiden knuffas åt sidan för att möjliggöra hans äventyr med sina små vänner.
Att han installerade ett överdrivet säkerhetsarrangemang utanför det sovrum där han tillbringade mycket tid med pojkarna gör det hela så uppenbart att det närmast blir ett faktum att Jackson var lagd åt det hållet. Och då har jag inte ens gått in på alla vittnesmål.
Visst, majoriteten av hans vänner försvarar honom fortfarande, vilket inte är det minsta märkligt inom offerpsykologi. Men flera av de som tar honom i försvar har kryptiskt försökt få ur sig sanningen. En av dem, Sean Lennon, gjorde till exempel denna mycket obehagliga video, som visar hur Jackson groomar Bubbles (som i det här sammanhanget representerar en liten pojke enligt Lennon själv) och sedan kommer undan från Tom Sneddon och company:
https://m.youtube.com/watch?v=nxH8Bc0cHok
Texten är intressant också:
Han svarar alltid kryptiskt när han blir tillfrågad om detta, men poängterar dock att ingenting hände honom. Även om det är sant så gör denna video det tydligt att han känner till vad som hände andra. Lennons barndomskompis som också tillbringade tid på Neverland har dessutom vittnat om att Jackson kollade på porr med pojkarna när de bara var tio år gamla.
Jag håller med om att Bubbles Burst är väldigt obehaglig. Jag hade varken sett eller hört den förut. (Sean Lennons musik påminner ju onekligen om hans pappas, för övrigt.)
Så här har Sean sagt om låten och videon:
"I think it's important that even if people don't believe me or are
angry about the way Michael [Jackson] is portrayed in the video, that
the truth is my intention is very sincere and harmless, and I'm just
making a song. I'm not trying to take him out or anything, or put him
down. I was just trying to have fun and talk about an odd situation in a
way that makes it art. It's like a parallel dimension, and it's a dark,
comedic manifestation that comes more out of the song and not out of
real life. It's like a reflection of a reflection. As a visual poem, I
think it represents something real: [Michael] was very lonely and he was
weird and had weird interests. And he was in this kind of Peter Pan
universe — this bubble he'd created for himself. And there's something
dark about that. There's something sad about that." ~ Sean Lennon
Jag tycker kanske att detta citat är lite egendomligt men jag tycker faktiskt inte att det är så kryptiskt. Och jag kan inte förstå varför Sean inte skulle ha kommit ut som ett offer vid det här laget - efter Leaving Neverland och allt - om citatet inte vore uppriktigt. Han har ju gjort den här videon - steget till att komma ut som offer vore därmed knappast långt, om det nu inte är som han säger - att videon är humoristisk. Jag tycker att det är läkande och befriande att Sean av allt att döma är kapabel att skämta om någonting så tungt och laddat.
Det faktum att Sean inte har kommit ut som ett offer bevisar i mina ögon Michaels oskuld. Annat påstått bevismaterial faller på detta. Sean ska ha umgåtts med Michael enormt mycket som liten och sett hur han har varit med andra barn.
Jag är själv inget hängivet Michael Jackson-fan, även om jag verkligen beundrar hans uppfinningsrikedom. Heal the world känns hur som helst genuin och det är för mig uppenbart att den inte är gjord som någon sorts täckmantel. Michael hade en genuin vilja att läka världen och hjälpa utsatta barn och detta går inte ihop med den genuint ondskefulle gestalt som porträtteras i Sean Lennons video.