2020-10-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
NOPE, hvis TH blir kjent skyldig så risikerer han å måtte betale pga villedning av politiet.

Du har jo ikke engang fått med deg hva et evt erstatningsoppgjør går ut på.

Erstatning for å ha villedet politiet?
Hvilken lovbestemmelse sikter du til?
Citera
2020-10-11, 00:48
Medlem
Citat:
Selvsagt kan det bli presedens om myndighetene vinner fram, hva er det du ikke forstår her?

Citat:
Nå er det Hagen-saken tematikken gjelder.

Det skal visst ikke være lett
Citera
2020-10-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Erstatning for å ha veiledet politiet?

Spør Rohde
Senast redigerad av Stomperud 2020-10-11 kl. 00:52.
Citera
2020-10-11, 00:51
Medlem
Citat:
Dette er helt utrolige påstander fra en tidligere politiansatt. Hun prøver å lansere et nytt prinsipp i norsk rettsvesen. Kan ikke se at hun har fått støtte fra noe hold, kanskje med unntak fra ytre høyre. Hun livnærer seg nå som krimforfatter og foredragsholder. Håper for publikums skyld, at foredragene er bedre enn krimbøkene. De har vært særdeles middelmådige. Ble lansert som et friskt pust, og med fyldige henvisninger til hennes yrkesbakgrunn. Magaplask! Hun er vel heller ikke noen suksess i "Åsted Norge", men der er hun jo i godt selskap. Tidligere krimetterforsker Hansen, er tydelig redusert.Den eneste oppegående i programmet, er Elden. Programmet er en dårlig kopi av halvdårlige svenske programmer på de kommersielle kanalene. "Veckans brott" på SVT, er i en helt annen klasse, og har derfor blitt en klassiker.

Rohde er fullstendig blåst.
Her er enda et eksempel: https://arkiv.klassekampen.no/article/20191205/ARTICLE/191209984
Citera
2020-10-11, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Rohde er fullstendig blåst.
Her er enda et eksempel: https://arkiv.klassekampen.no/article/20191205/ARTICLE/191209984

Det som vitkelig burde bekymre deg er at vi har en drapsmann gående løs.
Citera
2020-10-11, 00:55
Medlem
Citat:
Det som vitkelig burde bekymre deg er at vi har en drapsmann gående løs.

Drapsperson.
Citera
2020-10-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Drapsperson.

En hen ?
Citera
2020-10-11, 01:01
Medlem
Citat:
Spør Rohde

Har du lest hele intervjuet med Rohde, kan du ikke unngått å få med deg dette: "– I denne saken dukket den tanken opp. Om det faktisk er anledning til det, vet jeg ikke. Det burde kanskje vært det, og om staten er villig er noe helt annet. Men det er enorme summer som norsk politi har brukt på denne saken, og hvis de da har blitt villedet, så synes jeg at tanken bør spinne bitte litt.

"Om det faktisk er anledning til det, vet jeg ikke". Hun er jurist, men hun vet ikke. Du er formodentlig legmann, men du
VET.
Helt utrolig!
Citera
2020-10-11, 01:02
Medlem
Citat:
Har du lest hele intervjuet med Rohde, kan du ikke unngått å få med deg dette: "– I denne saken dukket den tanken opp. Om det faktisk er anledning til det, vet jeg ikke. Det burde kanskje vært det, og om staten er villig er noe helt annet. Men det er enorme summer som norsk politi har brukt på denne saken, og hvis de da har blitt villedet, så synes jeg at tanken bør spinne bitte litt.

"Om det faktisk er anledning til det, vet jeg ikke". Hun er jurist, men hun vet ikke. Du er formodentlig legmann, men du
VET.
Helt utrolig!

Hva er det jeg vet ?
Citera
2020-10-11, 01:05
Medlem
Citat:
En hen ?

Ja, så lenge vi ikke vet hvem som er gjerningspersonen(e).
Citera
2020-10-11, 01:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Erstatning for å ha villedet politiet?
Ingen er vel imot at en som blir dømt for drap og massiv villedning som har medført enorme merutgifter, stilles erstatningsmessig ansvarlig?

Det er neppe rettferdig at skattebetalerne tar den regningen dersom en milliardær skulle bli dømt?

Tipper strl 222 og 223 om uriktig anklage og villedning berører et slikt tema, muligens i tillegg til sivilt søksmål.

Edit: Han ligger i hvert fall tynt an hvis han har lansert ulike teorier med navngitte personer.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-11 kl. 01:11.
Citera
2020-10-11, 01:08
Medlem
Citat:
Ja, så lenge vi ikke vet hvem som er gjerningspersonen(e).
Nå er det ingenting som heter hen i norge heldigvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in