Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
Jeg tror muligens et av motivene som ligger bak denne ugjerningen sporer seg tilbake til at det kunne være å anse som rettferdig at TH og AE og andre i familien måtte gjennomgå dette. Som et slags psykologisk krav om rettferdighet. At nok var nok og at det var tid for å ta igjen.
Da prater vi isåfall om en spesiell mentalitet som GM muligens kan ha hatt.
Det er veldig spesielt at denne uttalelsen står i trusselbrevet.
“OM DU FØLGER INSTRUKTION, NÅR DU FAR DIN KONA TILBAKA DU KAN SÅ KLART KONTAKTE POLITI, DET ER BARE RETTFERDIGHET.”,
Det er som at forfatteren er opptatt av rettferdighet. Jeg synes det er unaturlig å skrive dette i et slikt brev, men det vitner kanskje noe om tankegangen til forfatteren.
Ikke bare hevn, men en slags rettferdighet at dette rammet familien. Det vitner da litt om en utspekulert hevn, men også ikke minst som en oppreisning både i penger og annet. Og da ligger isåfall meget sterke følelser bak og da er det nærliggende å tro det må være en nærstående.
Det som også er litt spesielt synes jeg er at mobilen til AE virker til å være beveget endel på inne i huset. Senest 10.07. Jeg synes dette er litt underlig. Jeg tror det kan være sannsynlig at GM ikke var helt klar over at det er apper som registrerer bevegelse på så minimale forflytninger inne i huset. Så var den lagt på nesten rett plass, men ikke på rett side av bordet (iflg TH). Det kan tyde på en som vet hvor de pleier legge fra seg sine mobiler.
Det kan vel også være å anta at GM har vært en stund i huset, og dette taler også veldig imot fremmede kidnappere synes jeg, som et av veldig mange andre ting.
Hvis det er fremmede kidnappere i bildet så mener jeg de ville være veldig raske med å hente ut AE og legge igjen brev, dersom de skulle dra til et hus og hente en person som dette, hvilket også er rart. Så er det heller ikke spor etter mange fremmede i huset. At kidnappere evt skulle sende inn èn person til å hente henne ut av huset synes jeg virker temmelig latterlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
toiko1
Men om man itte kommer noen vei med btc-sporet kommer man neppe noen vei med monero-sporet heller. de har jo til og med børsene disse btc ble kjøpt på, i asia eller watever. enten ble det kjøpt anonymt alternativt får de ikke hjelp fra fbi. fbi er blitt litt skeptisk til skandinavisk kvinnestyrt politi etter at svensk politi fikk ut en ip-adresse fra fbi tilhørende en svensk 15-åring ved å si det gjaldt terror, men så ble det avslørt at det gjaldt kun "hatprat".
Citat:
Ursprungligen postat av
Fenvatnet
Når man ser på HVEM denne motstanden kommer ifra, så ser man at det er samme som mener at politiet har tunnelsyn, at Anne ble kidnappet, at TH ikke står bak osv.
Lagmannsretten har slått fast at hun ble drept hjemme, men det passer dårlig hvis man prøver å lage et bilde av at kidnappingen har skjedd, og at brevet ekte.
Alle i oposisjonen prøver å holde skjult at de er her for å prøve å "frikjenne" TH her i tråden, men det lyser gjennom når jeg trykker på disse knappene; drap i Sloraveien, skilsmisse og psykopati.
Jeg liker ikke så godt skråsikre bastante påstander, og jeg er ikke med i noe Team-Tom, opposisjon, eller ønsker å frikjenne noen som helst. Jeg er svært skeptisk til uthuling av beviskravet, særlig etter at jury ordningen er avskaffet.
Jeg tror det kunne vært bra for diskusjonen om vi alle kunne si hva vi er enige om, steg for steg i tidslinjen.
Jeg er ikke så opptatt av brukere, og hvem som sier hva. Det er viktigere hva som blir sagt, enn hvem som sier det. Jeg har vanskelig med å holde alle frahverandre, og huske hvem som mener hva.