Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Du svarade inte på vad jag skrev om, men okej.
Frågan är vilken tatktik Biden/demokraterna hade använt sig av mot Trump om vi inte hade haft kina-virusen? 99,9 prosent av Bidens valkampanj handlar om covid och vilken dålig president och usel människa Trump är. Utan pandemin så hade Biden uppenbart behövt en helt annan taktik mot Trump, det hade isf inte räckt med att bara attackera Trump och hävda vilken usel president han är.
Trump var bland de första statslederna i världen som tog åtgärder mot kina-virusen, dock så blev han kritiserad för detta av demokraterna och i media. Tror du på allvar att Biden hade hanterat pandemin på ett bättre sätt efter hans katastrofala hantering av H1N1? Saken är klar, USA hade varit det landet som drabbades hårdast av covid - oberoende av vem det än var som var president.
Jag tror Biden hade varit totalt chanslös mot Trump och inte ens varit i närheten av att kunna vinna presidentvalet om vi inte hade upplevt covid. Om Biden, eller rättare sagt Kamala, vinner valet så måste de isf senda ett stort tack till Kina för spridningen av viruset.
Du ställer en massa frågor med utgångspunkten "om inte...". Det är helt irrelevant. Nu är det ju som det är, det som har hänt, har hänt. Vilken taktik Biden/Demokraterna hade använt sig av "om inte" världen drabbats av en Pandemi, får vi aldrig veta. Jag är dock helt övertygad att, om så inte hade varit fallet, alltså att vi drabbats av Pandemin, så hade Biden/Demokraterna lika framgångsrikt använt en annan valstrategi.
Trump var inte en av de första ledarna som gjorde något åt Coviden. Trump ville straffa kineserna för Kinaviruset, och som en markering i det pågående handelskriget, så de förbjöd kineser för att resa in i USA. Men alla andra nationaliteter, som kom från Kina och ville besöka USA kunde fritt åka mellan Kina och USA. Det är inte att göra något viruset.
Ja jag inte bara tror, jag vet att Biden hade hanterat Pandemin bättre. Han och demokraterna reagerade ju tidigt på covidens spriden i USA, liksom resten av världen. Glöm inte att USA drabbades av Corona tämligen sent, och långt efter Asien och Europa. De satt med facit i handen och ändå misslyckades Trump med att hantera detta. Biden och hans Team var tidigt ute och pratade om munskydd, social distansering, tester och behovet av fler respiratorer. De hade definitivt hanterat frågan på ett betydligt bättre sätt. Sedan sitter det i dna´t på en demokrat att vara alert med hänvisning till sjukvårdsfrågor. Detta har alltid varit en hjärtefråga för dem.
Håller med om att hanteringen av H1N1, hade mycket mer att önska. Men det gör också Biden och demokraterna. De hade aldrig gjort samma misstag en gång till. Det är vad som skiljer Biden från Trump. Den senare lär sig aldrig av sina misstag utan gör samma misstag om, och om igen.
Du skriver "Om" Biden och Kamala vinner valet, kan du inte ödmjukt som alla andra nu gör, inse att så blir fallet, och då i stället skriva, "när" Biden och Kamala vunnit valet.