2020-10-06, 22:27
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Taco Bar fungerar väl alldeles utmärkt som ett substitut för Taco Bell?
Taco bar är vidrigt. Mikrade nachos som smakar noll.
Citera
2020-10-06, 23:03
Medlem
Som flera påpeka är Taco Bar den kedja som säljer tex-mex i Sverige. För den som tror den bara finns i Stockholm kan ta sig en titt på deras hemsida en extra gång. Har ätit där ett par gånger i mitt liv och vad jag minns är det ganska god mat. Har inte ätit på Taco Bell så kan ju inte jämföra men utifrån trådens inlägg verkar det vara så att rankingen är följande ordning.

3: Taco Bell
2: Taco Bar
1: Hemmagjord tacos
Citera
2020-10-06, 23:09
Jag trodde jag var typ ensam om den frågan. Jag har tänkt men inte fattat varför.
Ja det är så jäkla gott. Som man kan äta där. Helt annat än burgare.
Handlar väl om att Sverige är en för liten och kanske osäker marknad.
Citera
2020-10-06, 23:24
Medlem
Har varit i usa och ätit på taco-Bell. Det var inte gott. Tillhör bottenskrapet vad gäller snabbmat. Bra att vi slipper det. Själv drömmer jag om en kedja med svensk snabbmat. Kanske knaperstekt blodpudding med rårörda lingon och bacon. Raggmunk med fläsk. Sånt gött
Citera
2020-10-06, 23:44
Medlem
Vart MYCKET positivt överraskad av Taco Bell när jag åt det i USA. Jävligt gott faktiskt och smakar ingenting som svennebanan-taco. Ser gärna att de etablerar sig här. Bara smutsiga kommunister som skulle motsätta sig nåt sånt.
Citera
2020-10-06, 23:46
Medlem
Om Taco Bell lanserade i Sverige skulle de gå under direkt. Här har vi Svensk kvalitetstacos™ ingen jävla massproducerad amerikansk skit. Smakade på sörjan en gång i USA när jag var på besök och blev djupt besviken.

Näe du, håller mig till hemmatacos. Det är ju inte ens svårt.
Citera
2020-10-07, 07:22
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Alla dessa jävla kedjor, handla lokalt av småföretagare istället. Läskigt beteende vi svenskar har nu när vi är ute och reser, alltid stopp på McDonalds.

Bojkotta skiten så kan vi få färg matställen!

Annars tacobar är dyrt men smakar otroligt illa sämre än i skolan.

Tacobell har inga pengar att tjäna i Sverige då vi har regler kring djurhållning, personal osv .

Och för få sunkiga folk men det stiger ju jävligt snabbt så kansle om några år .
Citera
2020-10-07, 19:00
Medlem
OdCaBos avatar
Ni som kommenterar att riktiga tacos knappt skulle sälja i Sverige får nog ta och förklara varför de få som faktiskt gör det på kort tid blivit helt vansinnigt populära...

Givetvis skulle det gå.

Kebabliknelsen är mer relevant än många tror. Tacos al pastor skapades av libanesiska immigranter i Mexico och kan nästan klassas som en slags döner.

Men mkt hellre Chipotle än Taco Bell. Bägge är naturligtvis välkomna.

Äter verkligen svenskar så mycket gammaldags tex-mex tacos nuförtiden fortfarande? Känns väldigt 90-tal, kanske nåt barnfamiljer gör för att det är enkelt på sin höjd. Nu håller ju alla på och gör riktiga mexicanska carnitas och grejer.
Citera
2020-10-07, 19:38
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Klart vi ska ha några Taco Bell i Sverige så man får lite mer alternativ att välja på.
Citera
2020-10-08, 02:06
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2020-10-10, 23:04
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lytesmagi
Har varit i usa och ätit på taco-Bell. Det var inte gott. Tillhör bottenskrapet vad gäller snabbmat. Bra att vi slipper det.

Mina bekanta i US menar att Taco bell är synonymt med ränn-skita, allmänt så anses det som ett WT ställe. Mcd ingår också i den kategorin som det mindre valda målet.
Citera
2024-01-31, 19:10
Medlem
Nu väcker jag liv i denna tråd.

Tillbaka till frågan. Varför finns inte i Sverige? Att kunna ta en snabbmat i form av tacos efter en kväll på krogen skulle vara grymt.

Är det att det är för mycket halvfabrikat för Sveriges regler, eller vad handlar det om? Hur klarar sig då mcdonalds?

Och nej, taco bar kan inte fylla saknaden av tacobell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in