2020-10-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det sista låter som ett fräsigt spånande!!!
Ericsson mobilserviceavdeln. körde ryska mil.prylar på egen hand?! Morsning!!!
Så här var det; ksi tyckte det var ett perfekt upplägg , låna Ericssonmärkta fordon och lura ryssen!! Det var ren total idioti, i själva verket.
Fordonen var spårbara, hela tiden i baltikum...

Källa på Kopplingen mellan Ericsson och Nationella intressen ..skulle hjälpa ..
Den finns nog inte Hirschfeldt ville inte berätta i vart fall.
Upplägget görs väl för att senare kunna komma med ett trovärdigt förnekande.
Har man inte den kopplingen kan det lika gärna vara en del i en reguljär vapensmuggling vilken som helst för vanligen ekonomisk vinning ..
Jag ser inte hur det skulle ske men det kanske finns ---
.Hemliga svenska Myndigheter ringer Ericsson

" Hallåeee grabbar vi behöver 2 bilar med Chaufför för en liten grej i Estland dom kan stå på kajen torsdag kl 18:00 vattenkammade . nyktra med passet .. "

Eller varför Ericsson skulle ställa upp på det " Högrisk Projektet "
Arresterad / Skjuten ..om man felbedömt säkerhets rutiner runt utrustningen.
Men det är mycket jag inte vet .
Citera
2020-10-10, 21:37
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Vad snackar du om. Med tanke på situationen så tycker jag att han som pratade i radion lät relativt lugn. Sista anropet var precis innan fartyget la sig helt och hållet på sidan. Dessutom är det lämpligt att ha ett tonläge som speglar situationens allvar, det är också en slags information.

Löjligt att lägga någon betydelse på en klockjävel, det kan bero på precis vad som helst, mest sannolikt att klockan gick fel.
Och även om tidsangivelserna är några minuter fel så vad spelar det för roll? Det är ju inte direkt så att det talar för en explosion eller någon annan idiotisk konspirationsteori.

Jag förstår inte varför vissa inte kan acceptera att färjan sjönk p.g.a. bogvisiret? Alla argument som talar för något annat är minst sagt bristfälliga.
Men visst, orsaken till det nyfunna hålet bör utredas. Men antagligen sjönk inte Estonia p.g.a. det.
Ett simpelt hål på sidan skulle inte ha sänkt färjan så snabbt som hon gjorde.
Det snabba sjunkförloppet talar mer för bogvisiret, eftersom hon då skopade in en massa vatten från fören medan hon körde.

Om det inte vore för att klockjäveln trillade i golvet och batteriet åkte ur och angav en tidpunkt för detta.. I övrigt verkar du vara ohyggligt korkad, pardon my french..
Citera
2020-10-10, 21:37
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Hålet sitter vid S, det säger dom även i filmen:
http://www.itdemokrati.nu/msestonia/10bfenstabilisatormsestonia.png

Har du den senaste ritningen, där de även ritat in exakt var de målade texten vid senaste ommålningen?
Citera
2020-10-10, 21:39
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Va? Du var med i ubåten som kolliderade med färjan? Ta din medicin.

Jag var personligen inte med på ubåten, men besättningen var så unga när blev ålagd med tystnadsplikt att dom verkligen inners inne önskar att dom kunde berätta utan straff för det.
Citera
2020-10-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Har du den senaste ritningen, där de även ritat in exakt var de målade texten vid senaste ommålningen?
Bild nr 3 & 4, se kalender på väggen: http://www.estline.ee/28-09-1994
Citera
2020-10-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Källa på Kopplingen mellan Ericsson och Nationella intressen ..skulle hjälpa ..
Den finns nog inte Hirschfeldt ville inte berätta i vart fall.
Upplägget görs väl för att senare kunna komma med ett trovärdigt förnekande.
Har man inte den kopplingen kan det lika gärna vara en del i en reguljär vapensmuggling vilken som helst för vanligen ekonomisk vinning ..
Jag ser inte hur det skulle ske men det kanske finns ---
.Hemliga svenska Myndigheter ringer Ericsson

" Hallåeee grabbar vi behöver 2 bilar med Chaufför för en liten grej i Estland dom kan stå på kajen torsdag kl 18:00 vattenkammade . nyktra med passet .. "

Eller varför Ericsson skulle ställa upp på det " Högrisk Projektet "
Arresterad / Skjuten ..om man felbedömt säkerhets rutiner runt utrustningen.
Men det är mycket jag inte vet .
Ericsson Microwave som det hette då tillverkade militära radars. Kanske bra för dem att kolla på kvarlämnad ryska flygplanselektronik för att förbättra (svensk) radar. Eller kanske "inhyrda" elektronikexperter som får peka på vad som vara intressant att ta med till Sverige bland det som fanns i Estland. Eller som radarkunniga få fram prestanda på rysk radar.
Citera
2020-10-10, 21:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Enligt dokumentären så lokaliserade man skadan utifrån var fönster och skrovgenomföringar finns. Texterna har varierat över tid. Jag tror att stbilisatortankarna sitter längre ner på skrovet.

Okej, men förbindelse mellan styrbord och babords tankar bör ju också kunna skadas, vet man hur denna förbindelse ser ut och hur den är lokaliserad på fartyget?

Hur som helst så har ingen i tråden pekat ut exakt var hålet sitter och också bifogat odiskutabla bevis för detta, är det rätt uppfattat?
Citera
2020-10-10, 21:52
Medlem
Edit.

Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Tänk en eller två gång till!

Sträckan och tiden för inbromsningen till hastighet noll, och därmed G-krafterna, blir identiska i båda fallen. Eller hur tänker du?
Senast redigerad av 744glx 2020-10-10 kl. 22:14. Anledning: Mer förklarande och trevligare nu.
Citera
2020-10-10, 21:55
Medlem
Hur kan Sverige sätta stopp för en utredning när båten ligger på finskt vatten? Är finnarna lika hysteriska med tystnad som svenska regeringen?
Citera
2020-10-10, 21:59
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Om det inte vore för att klockjäveln trillade i golvet och batteriet åkte ur och angav en tidpunkt för detta.. I övrigt verkar du vara ohyggligt korkad, pardon my french..
1. Klockan kanske gick fel.
2. Han kanske ljuger.
3. Klockan kanske trillade ner av en normal krängning, det var ju storm ute.
O.s.v.
Citera
2020-10-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Hur kan Sverige sätta stopp för en utredning när båten ligger på finskt vatten? Är finnarna lika hysteriska med tystnad som svenska regeringen?
Det lite komiska är att Estland är dom som driver på för en ny utredning. Det är dom som äger båten
Citera
2020-10-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Talar inte den rapporten om möjliga sprängningar på olika ställen med?
Jag tror de uppdaterade rapporten efter Jutta Rabes expedition men spränghålet ska ha suttit i fören och inte i mitten där det nyupptäckta hålet finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in