Citat:
Ursprungligen postat av
Stegbil
Så det du anser är då att alla människor över vilken ålder??? inte bör få fatta egna beslut?
Och anhöriga behöver inte alltid heller ha gubbens bästa i åtanke. Vem ska avgöra vilken anhörig som har bäst förutsättning att föra gubbens tala (inte sin egen).
Hade gubben bara tagit in en mäklare, som EBT föreslog, hade han haft någon som förde hans talan.
Men det var han för snål för.
Jag anser inte att man bli omyndigförklarad vid en viss ålder som en slags tyst överenskommelse, detta får bedömas från fall till fall, men personer över 80 år är inte i sitt livs form, det är inte som det en gång har varit, därför skulle jag gärna ha någon närstående, jurist, mäklare eller ombud till den äldre närvarande, för att undvika sådana här situationer.
Om du har umgåtts med andra människor så kan du snabbt sniffa fram hur det står till, talet, betänketid, uttryck, rörelsemönster m.m. Skvallrar om personens kognitiva förmåga sinnestillstånd just där och då.
Anhöriga är inte en garant för seniorens bästa, människor tenderar att tänka på sin egna plånbok så fort pengar och arvoden kommer in i bilden.
Ebba är fortfarande en folkvald politiker, med detta kommer en högre kravbild på hur man ska uppföra sig än för oss andra, så har det alltid varit och kommer alltid vara!
Ebba visar gång på gång att hon inte klarar av och tänka, och det urholkar förtroendet för henne som politiker, detta kommer alltid färga min bild av Ebba, speciellt när pension och äldrevård ska debatteras, hon är rökt på dom områdena!