Hur skall vi veta om ts är ett psykfall utan förståelse för andra människor eller om grannarna stör?
Många som skriver här på FB har problem med empati mm
Det är kutym att barn får väsnas betydligt mer än vuxna. Barnens ålder framgår inte. Är det småbarn så är det bara att gilla läget, är det däremot tonåringar så borde de vara mogna nog att hålla en rimlig ljudnivå.
Tycker ändå du borde testa att prata med dem. Jag bodde granne med en familj vars barn vrålade som f*n även sent på kvällen nästan varje dag så man funderade på om allt stod rätt till där inne. Trodde inte för 5 öre att det skulle bli nån skillnad av att snacka med föräldrarna men det blev 90% bättre nästan direkt. Tror att många som stör inte förstår hur mycket det hörs in till grannarna och hur mycket de störs av det innan man säger något.
Problemet med barnfamiljer är att dom lever själva i kaoset, deras världsbild består av skrik, gap, bråkande mellan syskon osv.
Trötta och halvt utkörda föräldrar tänker, av naturliga orsaker, inte på att deras grannar störs, du måste ta bladet från munnen och påtala detta på ett lugnt och sansat sätt, de flesta människor vill inte vara ovänner med sina grannar och populära i trapphuset.
Jag bor i lägenhet och har problem med grannarnas småungar ovanför oss som låter som en flock elefanter, senast imorse kl 7 satte dom igång och ibland börjas det kl 6 oavsett om man är ledig eller ej.
Jag har påtalat problemet för föräldrarna och rekommenderat att lägga in mattor, men dom menar att dom inte vill lägga pengar på det då dom förmodligen ska flytta, det känns väldigt nonchalant från deras sida.
Jag börjar bli smått galen på det här, har ni förslag på vad man kan göra?
Jag funderar på om man ska borra upp högtalare i taket och spela så att man väcker snorungarna sent på kvällarna, så dom får smaka på sin egen medicin...
Jag bor i lägenhet och har problem med grannarnas småungar ovanför oss som låter som en flock elefanter, senast imorse kl 7 satte dom igång och ibland börjas det kl 6 oavsett om man är ledig eller ej.
Jag har påtalat problemet för föräldrarna och rekommenderat att lägga in mattor, men dom menar att dom inte vill lägga pengar på det då dom förmodligen ska flytta, det känns väldigt nonchalant från deras sida.
Jag börjar bli smått galen på det här, har ni förslag på vad man kan göra?
Jag funderar på om man ska borra upp högtalare i taket och spela så att man väcker snorungarna sent på kvällarna, så dom får smaka på sin egen medicin...