2020-10-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Tänker att det är förnedrande för honom att de bestämmer över hans liv, att han ska ha sista ordet typ men jag hoppas du har rätt för han ska inte få komma undan så ”lätt”.
Han ska lida alla helvetes kval
Tänker på lappen han skrev ” jag bestämmer över mitt liv
Han är bara kaxig. Ingen ska sätta sig på honom. Men han kommer bli varse att det numera inte är han som bestämmer över sitt liv, utan det är kriminalvården. Och jag kan inte låta bli att känna mig väldigt nöjd över det.
Citera
2020-10-10, 14:25
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är bara kaxig. Ingen ska sätta sig på honom. Men han kommer bli varse att det numera inte är han som bestämmer över sitt liv, utan det är kriminalvården. Och jag kan inte låta bli att känna mig väldigt nöjd över det.
Jag med 😈
Citera
2020-10-10, 14:34
Medlem
Citat:

Tror och hoppas att han kommer få det väldigt tufft i fängelset, inte så populärt att slå/mörda tjejer i Sverige!
Citera
2020-10-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Tror och hoppas att han kommer få det väldigt tufft i fängelset, inte så populärt att slå/mörda tjejer i Sverige!
Framförallt inte om man ser ut som en invandrare. Men det finns ju många läger i fängelserna så han får väl söka skydd hos sina gelikar därinne - de är inte så få de heller.
Citera
2020-10-10, 14:47
Medlem
siisters avatar
Citat:

Har du några exempel på dömda som råkat illa ut i fängelset på grund av att dom mördat/misshandlat kvinnor?
Citera
2020-10-10, 14:48
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
På just den punkten tror jag att du har fel eftersom han kommer hamna bland andra mördare och då spelar nog inte brottet i sig någon större roll. Däremot tror jag att han kommer få mycket svårt att underkasta sig, dels av starkare intagna (både psykiskt och fysiskt) som har intagit ledarpositioner men även av alla rutiner han måste följa. Hans ego kommer bli ordentligt tillplattat och det kommer utlösa aggressivitet som han till viss del måste hålla tillbaka.

Hans stora tröst kommer bli att han lär få många beundrarbrev från tjejer som tycker att han ser söt/snygg ut och spännande
Citera
2020-10-10, 14:48
Medlem
Citat:
Framförallt inte om man ser ut som en invandrare. Men det finns ju många läger i fängelserna så han får väl söka skydd hos sina gelikar därinne - de är inte så få de heller.
Om du är dömd för brott mot fru/sambo/partner så placerar kriminalvården i regel dig med likasinnade. Det finns ju ett antal som sitter på högsäkerhetsanstalter i Sverige dömda till långa straff för sådana brott. Däremot läser man ju titt som tätt att folk med T*shkos personlighetsdrag hamnar i olika former av bråk bakom murarna. Har väldigt svårt att se att han skulle komma så jävla väl överens med någon överhuvudtaget där inne det blir ju halvkomplicerat när man bara ser till sig själv vilket han gör.
Senast redigerad av kvarkihamnen123 2020-10-10 kl. 14:56.
Citera
2020-10-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Har du några exempel på dömda som råkat illa ut i fängelset på grund av att dom mördat/misshandlat kvinnor?

Det är mer regel än undantag på många avdelningar. Allt skrivs inte i media!
Citera
2020-10-10, 14:53
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Det är mer regel än undantag på många avdelningar. Allt skrivs inte i media!

Jag bad om exempel, det innebär inte nödvändigtvis exempel från media. Men någonstans borde det stå eftersom så många upprepar att män som gör illa kvinnor inte har det lätt. Finns trots allt en hel del genom åren som skadat kvinnor och om det är "mer regel än undantag" borde det vara ännu enklare med exempel. Är du själv kanske en dömd kvinnomördare som fått byta avdelning många gånger? Eller har du arbetat på anstalt?
Citera
2020-10-10, 15:14
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Jag bad om exempel, det innebär inte nödvändigtvis exempel från media. Men någonstans borde det stå eftersom så många upprepar att män som gör illa kvinnor inte har det lätt. Finns trots allt en hel del genom åren som skadat kvinnor och om det är "mer regel än undantag" borde det vara ännu enklare med exempel. Är du själv kanske en dömd kvinnomördare som fått byta avdelning många gånger? Eller har du arbetat på anstalt?

P*t*r Mads*n
Hagamann*n
Anders *klund
*=E
Citera
2020-10-10, 15:14
Medlem
Citat:

När du kommer till en anstalt blir de som sitter på din avdelning nyfikna vilket brott du begått, du får visa papper. Är du kvinnoboxare och ett lätt byte för dina med- interner, så kommer du garanterat få frågan om att bli knallad. Har du däremot stort umgänge och stort inflytande i kriminella världen kommer du lättare undan.
Citera
2020-10-10, 15:26
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
När du kommer till en anstalt blir de som sitter på din avdelning nyfikna vilket brott du begått, du får visa papper. Är du kvinnoboxare och ett lätt byte för dina med- interner, så kommer du garanterat få frågan om att bli knallad. Har du däremot stort umgänge och stort inflytande i kriminella världen kommer du lättare undan.

Ja, som du säger själv. Det handlar om inflytande.

Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
P*t*r Mads*n
Hagamann*n
Anders *klund
*=E

Hagamannen blev väl misshandlad utanför fängelset? Anders Eklund påstods det väl att han var kaxig och anledningen till att Peter Madsen blev misshandlad vet jag inte heller om det stod något i tidningarna om Säger inte att män som mördar/misshandlar kvinnor aldrig råkar illa ut, men däremot säger jag att det inte handlar om att andra intagna tycker synd om kvinnor. Dessa män ser en svag individ och går på den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in