2020-10-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är du mäklare, eller killgissar du? Du förstår att det är lite svårt att ta dig på allvar va? Det handlar om ett ruckel.

Min profession är ovidkommande och min åsikt om värdet är spekulation precis som bostadsmarknaden fungerar och ser ut. Har ej heller påstått någon annat, så chilla och tänk på blodtrycket. När det gäller slott eller koja på tomten spelar det mindre roll, möjligt att slottet är kostsammare att riva eller renovera än ett ruckel.
2020-10-10, 13:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Men Esbjörn egna berättelse väger ändå tyngre.

Nej, just nu står ord mot ord mellan två personer du aldrig har träffat. Med andra ord, du vet inte ett skit.
2020-10-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Som sagt. Media försöker avsätta Ebba.

Ja. Det är svårt att uttala sig om vad som är korrekta fakta utefter en artikel i slaskpressen. Men det är uppenbart att Ebba är ett villebråd just nu. Hon får skit för allt mölligt. Detta med festandet och skjutsandet av hennes kompis är ju bara totalt j*vla trams som totalt saknar nyhetsvärde.

Av någon anledning så är hon avskydd av journalisterna och de jagar henne och blåser upp allt de han hitta om henne. Jag antar att det har att göra med att hon öppnat upp för samarbete med SD. Lite som Hanif Bali som också är lovligt byte. Dessa båda politiker har nämligen fräckheten att vara lite självständiga och inte skriva under på medias värdegrund. Som alla vet är det media i det här landet som är de verkliga makthavarna. Politikerna bara lyder befallningarna från DN och Aftonbladet. Om de inte gör det så går det som för Ebba och Hanif.
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Om du köper en lägenhet/hus, varför inte börja lägre?
Det kallas normalt sätt att man budar/förhandlar om priset.

Eller brukar du, vid affärer med stora summor, inte försöka betala så lite som möjligt?
Jo, men nu hade hon ju sökt upp säljaren självmant och var uppenbart intresserad av att köpa. Att i det läget sälja under värderingen kan inte betraktas som annat än idioti. Han skulle i stället lagt på några 100k på priset i normala fall.
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det har absolut fallit mig in att det är en möjlighet, men du verkar redan ha bestämt dig för att det är så, utan att ta reda på om så är fallet. Det är att döma i förtid, vilket är helt bakvänt. Därför åter till - Det första som ska göras är att ta reda på vad Esbjörn är i för skick. Om han är något annat än pigg och klar, så är det helt klart så att Ebba har handlat fel, men det är liksom det som är nyckeln till det hela.

Ja, och det gör det troligt att saker och ting har gått osnyggt till här, men man ska inte döma folk utefter vad som är troligt, utan utifrån vad som faktiskt har hänt.

Det här är Flashback inte en domstol här dömmer vi folk hur som helst
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Hmm så du hävdar att bedrägeri bara räknas om någon håller en pistol mot ditt huvud?

Tja vi kan nog inte diskutera det vidare din rättsuppfattning är för konstig.
Jag tycker din rättsuppfattning är konstig om du anser att detta är bedrägeri.
2020-10-10, 13:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det här är Flashback inte en domstol här dömmer vi folk hur som helst

Vill man vara en skvallerkärring så kan man såklart döma utan fakta.
2020-10-10, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Du fick mig, jag försvarar henne för att hon är söt. Nej, men jag misstror allting som kommer ifrån massmedia och om man istället ställer sig frågan varför det skrivs om får man mer intressanta svar.

Att Ebba får äta bajs efter hennes uttalande om att regeringen med berått mod hade mördat tusentals i covid19 gör ju att hon implicit satte sig själv på en piedestal, att hon sedan själv agerar på ett vis som är avrått från FHM gör ju att hon har kastat sten i glashus. Utöver det ljuger hon om det och sedan så går hon lurar en gubbe på sin fastighet. Och sätter sin personal på att sopa igen spåren. Helt otroligt att någon ens kan komma på tanken att försvara henne, det är ju urvidrigt agerat.
2020-10-10, 13:42
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Nej, just nu står ord mot ord mellan två personer du aldrig har träffat. Med andra ord, du vet inte ett skit.

Jag delar ej den åsikten. Jag har inte varit i Kina men jag är helt övertygad om att Kina finns.

Men om du tror på vad du skriver och ändå skriver här så är du ganska paradoxal.
2020-10-10, 13:43
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Vill man vara en skvallerkärring så kan man såklart döma utan fakta.

Hmm kasta sten i glashus mycket?
2020-10-10, 13:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jag delar ej den åsikten. Jag har inte varit i Kina men jag är helt övertygad om att Kina finns.

Det är för att du har trovärdiga källor till att Kina finns. Om vi hade ett läkarutlåtande om att Esbjörn är dement så måste vi såklart inte träffa honom personligen. Men nu är det enda vi har att gå på att han är 83 bast och att han själv är lite besviken över hur det gick till. Det är helt enkelt inte konklusivt.

Citat:
Men om du tror på vad du skriver och ändå skriver här så är du ganska paradoxal.

Nej.
2020-10-10, 13:44
Medlem
flesh-flutes avatar
Media har bestämt att Ebba på allvar blivit ett hot mot sakernas tillstånd i Sverige. Tror ni dessa ”skandaler” dyker upp av en slump? Nu ska hon oskadliggöras och ni hjälper till.

Kom ihåg att det är journalister som bestämmer vad som är ”nyheter”. När man jobbar som reporter kan man sila mygg och svälja kameler. Fråga er gärna vilket parti som har flest sympatisörer på Sveriges redaktioner - och minst. Detta är väl dokumenterat.
Senast redigerad av flesh-flute 2020-10-10 kl. 13:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in