2020-10-10, 12:54
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Omöjligt för EBT veta vad Esbjörn tankegångar är. Man kan inte förväntar sig att EBT ska läsa Esbjörns tankar.

Nej, givetvis kan hon inte det. Men om någon, exempelvis, skulle sälja sin gård under taxeringsvärdet (gåva) till dig, skulle du inte fråga dig varför? Alla vill väl få ut så mycket pengar som möjligt? Att lägga sig under (den tvivelaktiga) värderingen är konstigt. Mycket konstigt.
2020-10-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vi kan ju börja med att etablera om Esbjörn är märkbart dement.
Nej. Vi ska börja med någonting. Det som Ebba ska göra nu är att avstå från gården om hon vill vara trovärdig som kristdemokrat. Det borde hennes rådgivare inom partiet kunna övertyga henne om.
2020-10-10, 12:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej. Vi ska börja med någonting. Det som Ebba ska göra nu är att avstå från gården om hon vill vara trovärdig som kristdemokrat. Det borde hennes rådgivare inom partiet kunna övertyga henne om.

Nej, man börjar med att ta reda på fakta innan man börjar döma, och Esbjörns faktiska tillstånd är helt avgörande här.
2020-10-10, 13:00
Medlem
Låter som ett typiskt "släkten är värst".

Även lite åldersdiskriminering, tycker jag. Samma regler måste gälla för alla, man kan väl inte omyndigförklara alla äldre människor.

Min gissning är påtryckningar från släkten.
2020-10-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nej, givetvis kan hon inte det. Men om någon, exempelvis, skulle sälja sin gård under taxeringsvärdet (gåva) till dig, skulle du inte fråga dig varför? Alla vill väl få ut så mycket pengar som möjligt? Att lägga sig under (den tvivelaktiga) värderingen är konstigt. Mycket konstigt.

Gubben är 82 år. Han har en tomt som han uppenbarligen inte bryr sig ett skit om då allt är förfallet.

Han kan mycket väl ha tyckat att 3.9 är alldeles okay med pengar.
Eller som min farmor sa, som är 98 år, när en i släkten frågade om hon inte skulle sälja sin lägenhet och ha massor av pengar. "Vafan ska jag med alla dom pengarna till"

Alla bryr sig inte om att maxa värdet utan är nöjda med något som anser är bra.

Barn ellet arvingar/släkt kan däremot ha en annan åsikt och jag tror att det är det som är problemet här.
Inte gubben i sig.

Så pressen kommer nog med största sannolikhet från familjen/släktens håll. Inte från EBT's.
2020-10-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Snart tio år sedan. Du kanske hävdar att Esbjörns obeboeliga hus är värt tio miljoner idag? Det kan vara bra att förstå att varje objekt är unikt och bara för att din grannes tiorumsvilla är värt tio miljoner så kanske inte din förfallna stuga med två rum och utan fungerande vatten och avlopp är värt lika mycket.

En sjötomt mitt i viken betingar säkert ett större värde idag än 2011, vad slutbudet blir får vi veta i framtiden. Min gissning är minst det dubbla värdet, i förhållande till svindlaren Ebba Busch bud, med tanke på fastighetens läge och utvecklingsmöjligheter. Någon kommer få en bitter eftersmak i munnen när det gäller denna affär och det kan bli en intressant fortsättning.

Bostadsmarknaden är hetare än någonsin, logik och slutpris är en ovanlig kombination när det gäller attraktiva lägen oavsett standard på byggnation.
2020-10-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLonsdale
Hon är väl en narcissist som alla andra politiker i Sverige.

Sen om hon råkar representera KD, S, M, SD eller Fi är irrelevant. Skiter är alltid skit, oavsett vilket rövhål det kommer från.

Lite kul att hon dementerar att hon skulle skickat ett hot, när det uppenbarligen kommer komma fram att hon skickat ett handskrivet brev till honom. Såvida han inte förfalskat det - hur fasen kan man förneka något sådant?

Alla politiker i Sverige måste bort och hela systemet måste göras om. Varenda en av dem måste bort.

*EDIT*

Titta på alla törstiga medelåldersmän som ger Busch positiva kommentarer på hennes Facebook. Sorgligt att se vad svenska män blivit till. Herregud..

Hela EBBA-GATE har ju hanterats av henne genom lögner, lögner och manipulerade bevis och lite mer lögner, en skvätt härskarteknik och narcissism. Goebbels hade varit stolt!
2020-10-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Verkligen inte, är man politiker som har ett förtroendeuppdrag, då spelar det ingen roll om det är Jimmie eller Jonas. Så att köra det kortet är lite patetiskt. Eller du kanske är en sån som hejar på personer som begår vidriga handlingar så länge dem röstar som du? Ok då vet vi.
Jag har skrivit negativt trots att jag gillar ebbas politik (delvis). Nu var det ju DU som tog upp att folk inte är sakliga (trots att majoriteten i tråden är kritiska till ärendet) utan gör olika bedömningar. Stämmer ju delvis, men du kan ju föregå med gott exempel då och länk till ngt kritiskt inlägg från dig angående ngn politisk skandal från vänstersidan de senaste åren, du har ju ändå varit medlem i 10 år.. är ju inte som det saknas exempel från högsta ort, ex. Mehmet kaplan, åsa romson, anders ygeman, mona sahlin. Vänsterns hyckleri är ju slående.
2020-10-10, 13:05
Medlem
Varför kommer detta ut just nu. Dags för lite smutskastning när det ligger en misstroendeförklaring och lurar?
2020-10-10, 13:09
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Ja hon ska som Jan Guillou sagt flera gånger angående drev att Stå still. Gå inte i svarsmål och om du kan släpp allt som lett dig dit.

I Ebbas fall ska hon genast avsluta affären. Stöket med gubben kom direkt efter att Strandhäll anklagat Ebba för händelsen med festen. Sambandet är för nära för att det ska vara en slump.
2020-10-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Varför kommer detta ut just nu. Dags för lite smutskastning när det ligger en misstroendeförklaring och lurar?

För att hon gjort allt det här precis nu och att media fått nys om det? Lite jävla ansvar måste hon väl ta själv? Eller är hon helt ansvarsbefriad bara för att en del incels tycker hon e söt?
2020-10-10, 13:10
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blues123
Låter som ett typiskt "släkten är värst".

Även lite åldersdiskriminering, tycker jag. Samma regler måste gälla för alla, man kan väl inte omyndigförklara alla äldre människor.

Min gissning är påtryckningar från släkten.
Jag tror som du och jag tror att släkten har fått dollartecken i ögonen och tror att de kan få ut betydligt mer för rucklet. Jag misstänker att den största grillningen av gubben har skett av släktingarna , inte av Ebba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in