Citat:
Ja, taktiken är att jag ställer frågor på dina påståenden. Och gör det omedelbart efter att du påstått. Det gör diskussionen mer sakligt, eftersom vi håller isär ämnena på ett tydligt sätt.
Men jag noterar att du är obekväm med det sakliga.
Och även att du hellre backar ur diskussionen än svarar på enkla frågor.
Jag har frågat frågor på dina påståenden. Det är tomt på svar.
Har du svarat på en endaste fråga?
I stället för att svara på första frågan länkar du ett dokument som inte ger några svar.
Förstår du inte vad de enkla frågan: "Vad är problemet?" betyder?
Att ta bort gengasaggregaten var också en stor förändring.
Ska vi med samma resonemang gå tillbaka till gengasdrivna fordon?
Jag antar att ditt svar är ja. För svarar du nej, lever du inte upp till de principer du hävdar.
OBS alla som nu hävdar att kontanter är säkra och alltid kan användas. T ex vid krig. Borde av samma skäl kräva att vi går ifrån bensin/el/diesel som energi till fordon.
I stället bör dom hävda att vi skall hålla oss kvar vid gengas. Ty då kan vi köra även utan import av petroleum. Och om elen inte distribueras.
Men var ser vi att dom driver gengasfrågan?
Men jag noterar att du är obekväm med det sakliga.
Och även att du hellre backar ur diskussionen än svarar på enkla frågor.
Jag har frågat frågor på dina påståenden. Det är tomt på svar.
Har du svarat på en endaste fråga?
I stället för att svara på första frågan länkar du ett dokument som inte ger några svar.
Förstår du inte vad de enkla frågan: "Vad är problemet?" betyder?
Att ta bort gengasaggregaten var också en stor förändring.
Ska vi med samma resonemang gå tillbaka till gengasdrivna fordon?
Jag antar att ditt svar är ja. För svarar du nej, lever du inte upp till de principer du hävdar.
OBS alla som nu hävdar att kontanter är säkra och alltid kan användas. T ex vid krig. Borde av samma skäl kräva att vi går ifrån bensin/el/diesel som energi till fordon.
I stället bör dom hävda att vi skall hålla oss kvar vid gengas. Ty då kan vi köra även utan import av petroleum. Och om elen inte distribueras.
Men var ser vi att dom driver gengasfrågan?
Antingen trollar du eller så är du lågintelligent, jag vet inte vilket.
Vad i riksbankens, msb OCH sveriges riksdags oro och därmed lagstiftning är det du inte fattar?
Problemet med att ta bort kontanterna är flera, och om inte jag missminner mig har jag redan redogjort för detta tidigare för dig - kanske till och med i denna tråd.
Centralbankspengar ÄR säkrare än affärsbankspengar.
Kontanter är ENDA möjligheten till icke spårbara transaktioner
Kontanter är ENDA backupalternativet vid exempelvis en EMP-våg om man skulle använda kärnvapen på norra halvklotet.
Att du inte vill kännas vid de problem sveriges riksbank pekar ut säger mig att du trollar.
Riksdagen har lagstiftat om kontanter för att allt för många är bekväma kortanvändare och inte vill göra en enkel konsekvensanalys.
Jag argumenterar inte mot kort, swish, apple pay. Jag förväntar mig det samma från kontanthatarna, de behöver lära sig att de olika systemen KOMPLETTERAR varandra...
Senast redigerad av sucuk 2020-10-09 kl. 18:30.
Senast redigerad av sucuk 2020-10-09 kl. 18:30.