Citat:
Ursprungligen postat av
Raynewooney
Timlön i nivå med McDonalds.
Skitsnack, första åren är det så men sedan tar det fart. Dock jobbar man betydligt mer och har allt som oftast aktiv tid, man förväntas även vara alert på mötena (till skillnad från folk som sitter inhouse).
Citat:
Ursprungligen postat av
Akt
Jag har bland annat jobbat som konsult på olika ställen så jag vet om tävlingssugna kollegor. Är man dock intelligent och lär sig det man behöver för att optimera sitt arbete kan man kapa mycket tid. Hade en kollega jag hjälpte ta bort 5 timmars arbete per månad genom en kodsnutt som tog 15 minuter att skriva. Det fanns bra mycket mer som kunde optimeras men det tyckte jag han själv borde lärt sig att göra.
Precis så är det hos mig med, skitenkla åtgärder gör att man kan spara in 90% av arbetet, det räcker med små excelsnurror och diverse simpla ingrepp så görs jobbet av sig själv om man spenderar typ 30 min om dagen. Trots detta är intresset extremt lågt att lära sig sådant som kan automatisera/förenkla jobbet, själv tycker jag att det är understimulerande nog att göra repetitiva grejer dag ut och dag in så jag har svårt att låta bli.
Men givetvis leder ju detta till att man har ännu mer tid...