2020-04-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAflume
Jag hoppas du har riktigt mycket kött på benen innan du anklagar ett barn för att ljuga om sin våldtäkt. Att det dessutom finns flera vittnen både under och efter händelsen, samt hans sjukt instabila och hotfulla beteende mot patrullen som kom spelar ingen roll heller eller?

Jag har kött på benen, definitivt. Har läst betydande delar av förundersökningsprotokollet och där framgår att det vittne som varit där och påstås ha sett våldtäkten drog tillbaka berättelsen hon tidigare berättat i polisförhör och erkände att tjejen bett henne ljuga ihop ett helt fekaktigt händelseförlopp för kvällen. Även under hela rättegången vittnade hon även och berättade att hon ljugit efter tjejen bett henne.
Eftersom allt är sekretessbelagt vill jag inte lägga ut några dokument här, så kan inte riktigt bevisa mig själv på nåt sätt.
Citera
2020-04-30, 15:05
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakratta
Jag har kött på benen, definitivt. Har läst betydande delar av förundersökningsprotokollet och där framgår att det vittne som varit där och påstås ha sett våldtäkten drog tillbaka berättelsen hon tidigare berättat i polisförhör och erkände att tjejen bett henne ljuga ihop ett helt fekaktigt händelseförlopp för kvällen. Även under hela rättegången vittnade hon även och berättade att hon ljugit efter tjejen bett henne.
Eftersom allt är sekretessbelagt vill jag inte lägga ut några dokument här, så kan inte riktigt bevisa mig själv på nåt sätt.

Skitsnack. Det är lättare att bevisa att du ljuger än att stjäla mobil & märkesjacka av en ”uttagsautomat” i nån välbärgad förort till Malmö.

Våldtäktsafghanen är en blatte. Svenska domstolar tar varje chans att frikänna blattar och negrer. Om de haft skuggan av en chans så hade dom alltså frikänt aset.

Lägg ner och gå lägg dig.
Citera
2020-04-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Skitsnack. Det är lättare att bevisa att du ljuger än att stjäla mobil & märkesjacka av en ”uttagsautomat” i nån välbärgad förort till Malmö.

Våldtäktsafghanen är en blatte. Svenska domstolar tar varje chans att frikänna blattar och negrer. Om de haft skuggan av en chans så hade dom alltså frikänt aset.

Lägg ner och gå lägg dig.

Du behöver inte tro mig. Kan liksom inte bevisa mig bättre. Upp till var och en att tro på det eller inte.
Citera
2020-05-01, 10:39
Medlem
EAflumes avatar
Citat:

Om det nu har gått till på det sättet som du påstår, att vittnet har blivit ”övertalad” till att ljuga. Isåfall borde det ju gynnat afghanen ordentligt i rätten?

Nyligen gjordes en studie som visade att endast 5 av 100 anmälda våldtäkter i Sverige leder till fällande dom. Men killen som enligt dig är falskt anklagad och har inga bevis mot sig, han lyckas ändå bli dömd och till och med utvisad..? Nej, det känns knappast troligt.
Citera
2020-05-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAflume
Om det nu har gått till på det sättet som du påstår, att vittnet har blivit ”övertalad” till att ljuga. Isåfall borde det ju gynnat afghanen ordentligt i rätten?

Nyligen gjordes en studie som visade att endast 5 av 100 anmälda våldtäkter i Sverige leder till fällande dom. Men killen som enligt dig är falskt anklagad och har inga bevis mot sig, han lyckas ändå bli dömd och till och med utvisad..? Nej, det känns knappast troligt.

Jag håller med om att det är extremt sällan som män döms för våldtäkt felaktigt. Speciallt när det gäller invandrare eftersom rätten tenderar att vara på deras sida så långt det går. Vill du ha mer bevis så är du välkommen i pm men kan som sagt inte lägga ut nåt här, i forumet.
Citera
2020-05-01, 14:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Jag håller med om att det är extremt sällan som män döms för våldtäkt felaktigt. Speciallt när det gäller invandrare eftersom rätten tenderar att vara på deras sida så långt det går. Vill du ha mer bevis så är du välkommen i pm men kan som sagt inte lägga ut nåt här, i forumet.
Det stämmer inte att rätten är på invandrarnas sida "så långt det går". Tvärtom är det svenskar som får något mildare behandling.
Med det sagt, så bidrog väl lögnerna (som du påstår dig ha belägg för) till att det stannade vid "våldtäkt mot barn" och inte blev "grov våldtäkt mot barn". Att hon var under 15 räckte alltså.
Citera
2020-08-06, 16:57
Medlem
diseuses avatar
Det verkar som om Göta hovrätts dom överklagades till Högsta domstolen, men att det rann ut i sanden.

AMR-3699-20 · Högsta domstolen, mål: B 2125-20
Citera
2020-10-09, 04:59
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1080p
Göta hovrätt B 423-20 Dom 2020-04-15

GM: Shokrallah Shahzad, 2002-10-05, medborgare i Afghanistan

https://samnytt.se/shokrallah-valdtog-flickan-tills-hon-borjade-bloda-tingsratten-inte-grovt-brott/

Off topic (?):

Över 20 000 delningar, på Facebook

Hovrättsdomen:

https://docdro.id/PNedQjw

https://forumfiles.com/n8TdF2d8p8/G_ta_HR_B_423-20_Dom_2020-04-15_pdf

Citat:
Det är således genom målsägandens berättelse styrkt att hon inte har deltagit frivilligt och att Shokrallah Shahzad använt visst våld, bestående i att han tryckt in sin penis i målsägandens mun, tryckt sina fingrar med kraft i målsägandes slida, hållit fast hennes händer, bitit henne i läppen och tryckt ned henne på marken, för att genomföra de sexuella handlingarna.

Däremot är det inte genom hennes utsaga utrett att han därutöver hållit för hennes mun. Av de skäl som tingsrätten redovisat ska gärningen bedömas som våldtäkt mot barn. Hovrätten ansluter sig vidare till tingsrättens bedömning att gärningen ska bedömas som våldtäkt mot barn av den s.k. normalgraden.

Straffvärde, straffmätning och val av påföljd Hovrätten anser med hänsyn till det våld som utövats samt till att målsäganden fått vissa skador till följd av gärningen att straffvärdet är något högre än det som tingsrätten har kommit fram till och motsvarar fängelse i två år och nio månader.

Vid straffmätningen ska emellertid hänsyn tas till att Shokrallah Shahzad endast var 16 år och åtta månader vid gärningen, vilket medför att straffmätningsvärdet motsvarar fängelse i tio månader.

Det innebär att det inte finns synnerliga skäl för fängelse och påföljden ska som tingsrätten funnit bestämmas till ungdomsvård i förening med ungdomstjänst. Antalet timmar ungdomstjänst ska med hänsyn till hovrättens bedömning i fråga om straffmätningsvärdet bestämmas till 140 timmar.

Utvisning

Hovrätten ansluter sig till tingsrättens bedömning att det finns skäl att utvisa Shokrallah Shahzad på grund av att gärningen är så allvarlig med hänsyn till den skada och kränkning som den har inneburit för målsäganden att Shokrallah Shahzad inte bör få stanna kvar i landet. Med hänsyn till det höga straffvärdet bör dock återreseförbudets längd bestämmas till tio år.
Citera
2020-10-10, 09:24
Medlem
Citat:
Tyvärr ett praktexempel på hur tjejer kan ljuga för att sätta dit en kille för en våldtäkt som inte har skett. Klart hon valde en afghan att anklaga för hon vet att ingen kommer att tro på honom om han hävdar att han ljuger. Denna domen är helt felaktig tyvärr.

Det är det som är problemet. Att utlänningar straffas två gånger...vill säga, samhället sparkar på de som redan har det svårt.
Citera
2020-10-10, 09:29
Medlem
Citat:
Tyvärr ett praktexempel på hur tjejer kan ljuga för att sätta dit en kille för en våldtäkt som inte har skett. Klart hon valde en afghan att anklaga för hon vet att ingen kommer att tro på honom om han hävdar att han ljuger. Denna domen är helt felaktig tyvärr.

Jag är en kvinna och rädd för detta. Jag är på både kvinnors och mäns sida. Jag är super- medveten om mäns våld mot kvinnor. Jag sett flera rasistiska kvinnor ljuga om folk..om stölder och likadant. Jag vill rättvisa ska vara lika för alla. Skippas för alla.
Citera
2020-10-10, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Jag är en kvinna och rädd för detta. Jag är på både kvinnors och mäns sida. Jag är super- medveten om mäns våld mot kvinnor. Jag sett flera rasistiska kvinnor ljuga om folk..om stölder och likadant. Jag vill rättvisa ska vara lika för alla. Skippas för alla.

Va menar du? Ska ingen få rättvisa ”skippas för alla”??
Citera
2020-10-10, 12:48
Medlem
Citat:

Hmm så du har alltså läst FUP där ”allt ä sekretessbelagt”...
Slipa på dina färdigheter och ljug bättre nästa gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in