2020-10-10, 05:16
Medlem
Pungsvings avatar
Svenskarna ser snart en mur byggas runt landet så de inte kan fly. Nord Korea, hej.
Citera
2020-10-10, 06:34
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Normala invandrare röstar inte på sossarna då dom själva inte vill ha in allt drägg. SD har väldigt många väljare ur den gruppen. Klanerna, gängen och allt annat skräp röstar säkert på S, MP, V eller C.

Jajo absolut, men sist jag var inne på västra för någon månad sedan (R.Ö Plan) i Stadshuset såg jag inte många invandrare. Men jag håller med om att många andra generationen sympatiserar. Gick i plugget med några från s.k "utsatta" områden som tycker väldigt mycket som SD.
Citera
2020-10-10, 08:10
Medlem
x-factory-xs avatar
Frågan är varför MP + S vill trycka in ännu fler ”flyktingar” i ett land som börjar tycka allt sämre om dem? De kommer dels inte bli väl mottagna, dels riskera hamna i kriminalitet och utanförskap längre fram. Tror inte kommunerna, sjukvård, skola och rättsväsende behöver högre belastning just nu.

Det enda humanitära nu är att hjälpa på distans, inte här i Sverige.
Citera
2020-10-10, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-factory-x
Frågan är varför MP + S vill trycka in ännu fler ”flyktingar” i ett land som börjar tycka allt sämre om dem? De kommer dels inte bli väl mottagna, dels riskera hamna i kriminalitet och utanförskap längre fram. Tror inte kommunerna, sjukvård, skola och rättsväsende behöver högre belastning just nu.

Stefan Har ju klart sagt att han vill hålla det rasistiska SD borta till vilket pris som helst.
Citera
2020-10-10, 08:23
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:

Valboskap.
Citera
2020-10-10, 09:03
Medlem
Pusts avatar
Citat:

S-politikerna Lena Rådström Baastad och Annelie Karlsson hävdar att det här handlar om att strama åt invandringspolitiken, samtidigt som de likt Morgan Johansson beskyller hela migrantkrisen 2015 på M och Alliansen.

Citat:
Det handlar om sådant som Moderaterna själva lyfter som sin egen politik: tillfälliga uppehållstillstånd som huvudregel, språk- och försörjningskrav för permanenta uppehållstillstånd, försörjningskrav vid anhöriginvandring med mera.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/nAavA5/antligen-kan-sverige-fa-en-stram-migrationslag

Lite märkligt kan man ju tycka, eftersom det är just MP som är arkitekterna bakom förslaget.

Citat:
Uppehållstillstånd blir tidsbegränsade och ska gälla i tre år.

För permanent uppehållstillstånd införs vandelskrav, försörjningskrav och språk- och samhällskunskapskrav.

Huvudregel blir att försörjningskrav ska ställas som villkor för uppehållstillstånd på grund av anknytning.

Kravet innebär att anknytningspersonen ska kunna försörja sig själv och den anhörige och ha en bostad av tillräcklig storlek och standard för sig och den anhörige.

Vissa undantag görs, bland annat för barn.

Uppehållstillstånd kan beviljas om det finns synnerligen ömmande omständigheter.

Kategorin övriga skyddsbehövande utmönstras ur lagen.

Källa: Migrationskommittén/TT
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AldrJj/regeringen-overens-om-migrationspolitiken

Senast redigerad av Pust 2020-10-10 kl. 09:09.
Citera
2020-10-10, 09:10
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Valboskap.

Importera billig outbildad,oorganiserad arbetskraft är
högerns, nyliberalernas motiv.
Valboskap,är vänsterns motiv.
Citera
2020-10-10, 09:49
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja jag fick den känslan som du beskriver, att dom vill vara med i tiden och speciellt i dom fina boutiqerna där dom fjäskar på ett lite naivt sätt, ja tur att min fru är förstående och att hon vet dessutom att jag är obekväm med VIP treatment jag avskyr det och reser inte till länder där dom krälar och gör konster för pengen, det är att nyttja dom människorna och att det löper även omvänt att människorna där förutsätter att man är dum på riktigt.
Portugal var inte alls på det sätter förutom i boutiqerna i annat så var man som vilken som helst och så trivs jag bäst.
Vart redigt utskälld av en Mc-polis, jag körde mot enkelriktat på flit och vips så hade jag polisen i backspegeln en riktig blåneger men fan att det var tag i karln han frågade mig om jag var helt dum i huvudet? Jag stod nära målgång typ 10 meter ifrån men fick vända och åka hela vägen tillbaka och runt, slapp som tur böter.
Hehe det ni gott folk som läser, där hade ni allt klappat ihop, att som en av herrefolket bli uppläxad av en djävla neger!
Jag tänker på Lööf och Röfven och hela Mp vilka hycklare! Att dom tog gift före att lyda en neger det är ett som säkert.
Det funkar i Portugal integratioen är 100% dom färgade är100% Portugal och att det fanns gott om färgade i yrkena och inte som här att dom driver runt, ja att dom har tagit in rätt sorts folk så att där går det ju att leva, ja att det lockar.
Nu har jag aldrig satt min fot i en boutique, förstår dock att en såld väska ger duktig bonus, de flesta arbetar på detta sätt. Vad avser den svarta herren du såg i uniform, är han troligen angolan. Angola har varit Portugals och nästan alla färgade är därifrån. Det är enorma skillnader i utbildning och standard. I kvarten runt Lissabon flygplats finns inget rinnande vatten eller el i vissa hus. Liknar mest en favela, dock ofarlig på dan, då den har polisen närvarande 24/7. Portugal har alltså valt att kolonialisera Angola, så angolan kommer till Portugal. Alltså inte alls samma sak som vi råkar ut för i Norden.
Citera
2020-10-10, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Sant. Hört att många jugoslaver röstar på Sd.

Det är inte omöjligt. Jag tror också att det finns en stor skara sverigedemokrater representerade bland välintegrerade invandrare från Mellanöstern och då i synnerhet från Iran. Hårt arbetande människor som inte sällan själv flytt undan förtryck, förföljelse och konflikter.
Citera
2020-10-10, 10:42
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det är inte omöjligt. Jag tror också att det finns en stor skara sverigedemokrater representerade bland välintegrerade invandrare från Mellanöstern och då i synnerhet från Iran. Hårt arbetande människor som inte sällan själv flytt undan förtryck, förföljelse och konflikter.

Det är framförallt inomeuropeiska invandrare som röstar på SD, enligt Anders Sannerstedt som är docent i statsvetenskap vid Lunds universitet.

Citat:
Anders Sannerstedt säger att saknas detaljerade studier om stödet för SD bland olika invandrargrupper, men tillägger:

– Det verkar som att det är ganska starkt bland inomeuropeiska invandrare, bland invandrare från våra grannländer och från Östeuropa.

[...]

Han säger också att invandrare som tillhör kristna minoriteter ifrån Mellanöstern, varav en del har utsatts för mycket svåra övergrepp i sina hemländer, i viss mån stödjer SD samt att stödet bland muslimer i sin tur är lågt.
https://www.expressen.se/nyheter/sd-stod-bland-invandrare-okar/
Citera
2020-10-10, 11:39
Medlem
antoneriks avatar
Citat:

Den politiska ideologin bygger på att tiotusentals människor ska komma från tredje världen till vårat land varje år så länge det inte är fred på jorden. Detta ligger som grund hos både Socialdemokraterna och Miljöpartiet. Det är felaktigt att som många tror Stefan Löfven skulle vara fånge hos Miljöpartiet. Båda partierna vill verkligen göra det här. Om det blir problem i samhället så är det vi medborgare som ska lastas för att integrationen har misslyckats.

Det är så tragiskt, därför att svensken är egentligen en socialdemokrat i grund och botten. Vi vill inte ha en krossad arbetsrätt, vi vill ha fasta anställningar. Vi vill inte sänka skatterna för de rikaste. Om socialdemokraterna hade bedrivit socialdemokratisk politik så hade vi fortfarande haft en socialdemokrati som ligger runt 40 %. Socialdemokraterna hade kanske till och med haft en egen majoritet. Men ända sedan 90-talet har socialdemokraterna fallit i samma takt som invandrarrelaterade problem har ökat. Man skulle kunna ställa två grafer mot varandra som skulle korrelera perfekt.
Citera
2020-10-10, 12:18
Medlem
Det som förbryllar mig är att flyktingar som ändå slippe krig blir kriminella i Sverige!
Dom får ju ändå en del ekonomiskt bidrag samt slipper krig.
Att slippa krig var ju huvudorsaken samt lite bidrag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in