Citat:
Ursprungligen postat av
Viejoverde
Jag hör dig Saken med Portugal är att landet alltid varit under nageln på storebror Spanien. Jag talar flytande spanska, mina portugisiska vänner avrådde mig att göra det. Även i en liten butik i ett fattigt område i Lissabon fick jag utmärktservice (på engelska). Jag fattade då så småningom vad detta handlar om. En riktigt klassfråga. Folk med skolning ( om så bara försäljare av batterier till en kamera) känner sig delaktiga i något större. Dom hatar Spanien. " Spanien ligger mellan oss och er" sa min vän. Jag ser hur deras ödmjukhet påminner om hur vi i Norden fostrats. Inte så konstigt att rika svenska pensionärer älskar landet. Hoppas bara att dom beter sig bra, och värderar friheten. Det finns inget för folk som söker enkla vägar där. I Portugal är livet hårt.(Eller sjukt enkelt).
Ja jag fick den känslan som du beskriver, att dom vill vara med i tiden och speciellt i dom fina boutiqerna där dom fjäskar på ett lite naivt sätt, ja tur att min fru är förstående och att hon vet dessutom att jag är obekväm med VIP treatment jag avskyr det och reser inte till länder där dom krälar och gör konster för pengen, det är att nyttja dom människorna och att det löper även omvänt att människorna där förutsätter att man är dum på riktigt.
Portugal var inte alls på det sätter förutom i boutiqerna i annat så var man som vilken som helst och så trivs jag bäst.
Vart redigt utskälld av en Mc-polis, jag körde mot enkelriktat på flit och vips så hade jag polisen i backspegeln en riktig blåneger men fan att det var tag i karln han frågade mig om jag var helt dum i huvudet? Jag stod nära målgång typ 10 meter ifrån men fick vända och åka hela vägen tillbaka och runt, slapp som tur böter.
Hehe det ni gott folk som läser, där hade ni allt klappat ihop, att som en av herrefolket bli uppläxad av en djävla neger!
Jag tänker på Lööf och Röfven och hela Mp vilka hycklare! Att dom tog gift före att lyda en neger det är ett som säkert.
Det funkar i Portugal integratioen är 100% dom färgade är100% Portugal och att det fanns gott om färgade i yrkena och inte som här att dom driver runt, ja att dom har tagit in rätt sorts folk så att där går det ju att leva, ja att det lockar.