2020-10-09, 17:37
Medlem
Gudochhanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Känner att rösta blankt är enda alternativet,
Borgarna och SD har rätt då de vill ha mycket färre invandring, men jag ogillar mycket av deras politik , framförallt fördelningspolitik.

Jag antar att många, både S och Mp stödjer dem för andra motiv än att invandring ska vara konstant hög. Hur kan S som ska företräda arbetare vara så verklighetsfrånvända.

S måste sluta lyssna på verklighetsfrånvända
aktivister, och obskyra föreningar som Tro och solidaritet

Håller med dig till stor del, vill säga blankrösten och av samma skäl. Vi lever i en skittid, en tid där politiken liksom vattenplanar. Ingen styrning är rätt och allt tyder på att det går åt helvete.
Citera
2020-10-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Jag förstår inte varför ett så obetydligt parti som (MP) får styra och ställa om invandringsfrågan? Framförallt när dom är mest fanatiska i gällande fråga. Vad är målet med allt? Kan någon förklara det för mig? Det går inte ta hit människor från tredje världen och tro att dom skall bli raketforskare.

Kohandel, MP fick den i utbyte mot att inte bråka när en ny järnmalmsgruva ska öppnas.
Citera
2020-10-09, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
De flesta S väljare är numera musslor och babbar. Eftersom de inte kan svenska så uttalar de sig aldrig. Eftersom antalet utländska väljare kommer att öka "exponentiellt" framöver så betyder detta att S, V, Mp, C väljare kommer att öka och kunna sitta orubbat i framtiden. Sverige är kört. Endast vapenskrammel kan rädda det.

Det är fler invandrare än vad man kan tro som röstar på Sverigedemokraterna. Särkilt bland invandrande män. Sverigedemokraterna är ett av partierna som till och med har störst väljarstöd bland nyss nämnda grupp. Även om den svenska migrationspolitiken havererat och samhället tagit stor skada av den så är dina farhågor med andra ord ändå inte helt befogade. Det är med största sannolikhet inte enbart personer med etniskt svensk bakgrund som är missnöjda med dagens Sverige.
Citera
2020-10-09, 19:28
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja och att vi har inte en demokrati utan det är ett systemspel där givna sitter på makten så att det är endast små förändringar som görs. Huvudlinjen den står fast oavsett vad och det är ju precis så som diktaturer fungerar att makten och landet står och faller med sin fastslagna linje.

Det är därför av största vikt att isolera SD och V och hålla dom ute på ytterkanterna.
Det är fortsatt dom samma partierna som håller i bollen men att folk ser det inte för att det är skickligt upplagt.

Portugal är idag ett fantastiskt land.
Nu måste jag få fråga dig Var och vad i Portugal anser du vara fantastiskt? Det finns idag inga portugisiska ungdomar mellan25-45 kvar i landet. Alla som har högre utbildning har flyttat/jobbar i andra länder Till och med de hantverkare med ambitioner är i dag i Swiss eller Frankrike.
Bra vibb alltid i Portugal. Allt "funkar" ännu om man är turist. Detta TROTS Merkeles EU politik. Ca 60 % av de offentliga anställda(vård/skola) fick se sina löner sänkta till en nivå där dom inte längre klarar hyra och barnomsorgen. Än mindre spara eller resa, om så bara till grannlandet Spanien. Jag har inget annat än respekt för detta folk. Men EU har bara bringat olycka över dem.
Citera
2020-10-09, 19:43
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shlagerblad
Vet inte vilken video ni tittar på men Jimmy har ju absolut inget att komma med...
Återkom när du sett inlägg. Vad du eller jag anser om personen J.Å är oväsentligt. Du kan "hålla med" eller inte. Men tiden och historia kommer att ge dig rätt/fel. Det handlar inte om att nån flyttar från en öken till Sverige och regnet. Det handlar om vem som flyttar, och varför. Jag är själv en person som rört på mig. Men jag har alltid valt att anpassa mig. Inte heller har jag förväntat mig något från min nya ort/land. Ej heller försökt kräva. Det var och är ju mitt val att flytta på mig? I
Citera
2020-10-09, 21:02
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Nu måste jag få fråga dig Var och vad i Portugal anser du vara fantastiskt? Det finns idag inga portugisiska ungdomar mellan25-45 kvar i landet. Alla som har högre utbildning har flyttat/jobbar i andra länder Till och med de hantverkare med ambitioner är i dag i Swiss eller Frankrike.
Bra vibb alltid i Portugal. Allt "funkar" ännu om man är turist. Detta TROTS Merkeles EU politik. Ca 60 % av de offentliga anställda(vård/skola) fick se sina löner sänkta till en nivå där dom inte längre klarar hyra och barnomsorgen. Än mindre spara eller resa, om så bara till grannlandet Spanien. Jag har inget annat än respekt för detta folk. Men EU har bara bringat olycka över dem.

Lissabon och i kring men att det är klart att någon jättedjup inblick det fick jag inte.
Men att det verkar fungera bra allt och portugiserna verkar nöjda med livet, en väldigt trevlig atmosfär tyckte vi.
Det jag noterade var att att nå stora pengar det har dom ju inte, det såg vi i affärerna att dom andra kundernas tittade stort, jag köpte en skinnjacka och lite annat, ögonen poppade ut på dem och expediten rullade i princip ut den det röda mattan.

Jag hävdar att köpkraft är inte allt och att här i Sverige så är det i stället för sann lycka, ett opium åt folket.
Det rådde stor ordning i Portugal och att det ser jag hellre före att man kan handla all form av skräp för billigt i dygnet runt.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-10-09 kl. 21:05.
Citera
2020-10-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
10.000 vidriga Afghaner får stanna.
Jag har träffat en afghan som har PUT. Men vilka skäl han har för att få vara i Sverige har jag ingen aning om. Kan bara konstatera att majoriteten inte har skäl men att de likväl tar sig hit i syfte att missbruka vårt land och itakt med att de blir fler blir de alltmer krävande och högljudda.
Citera
2020-10-09, 23:08
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det är fler invandrare än vad man kan tro som röstar på Sverigedemokraterna. Särkilt bland invandrande män. Sverigedemokraterna är ett av partierna som till och med har störst väljarstöd bland nyss nämnda grupp. Även om den svenska migrationspolitiken havererat och samhället tagit stor skada av den så är dina farhågor med andra ord ändå inte helt befogade. Det är med största sannolikhet inte enbart personer med etniskt svensk bakgrund som är missnöjda med dagens Sverige.

Sant. Hört att många syrianer och jugoslaver röstar på Sd .
Citera
2020-10-09, 23:28
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Lissabon och i kring men att det är klart att någon jättedjup inblick det fick jag inte.
Men att det verkar fungera bra allt och portugiserna verkar nöjda med livet, en väldigt trevlig atmosfär tyckte vi.
Det jag noterade var att att nå stora pengar det har dom ju inte, det såg vi i affärerna att dom andra kundernas tittade stort, jag köpte en skinnjacka och lite annat, ögonen poppade ut på dem och expediten rullade i princip ut den det röda mattan.

Jag hävdar att köpkraft är inte allt och att här i Sverige så är det i stället för sann lycka, ett opium åt folket.
Det rådde stor ordning i Portugal och att det ser jag hellre före att man kan handla all form av skräp för billigt i dygnet runt.
Jag hör dig Saken med Portugal är att landet alltid varit under nageln på storebror Spanien. Jag talar flytande spanska, mina portugisiska vänner avrådde mig att göra det. Även i en liten butik i ett fattigt område i Lissabon fick jag utmärktservice (på engelska). Jag fattade då så småningom vad detta handlar om. En riktigt klassfråga. Folk med skolning ( om så bara försäljare av batterier till en kamera) känner sig delaktiga i något större. Dom hatar Spanien. " Spanien ligger mellan oss och er" sa min vän. Jag ser hur deras ödmjukhet påminner om hur vi i Norden fostrats. Inte så konstigt att rika svenska pensionärer älskar landet. Hoppas bara att dom beter sig bra, och värderar friheten. Det finns inget för folk som söker enkla vägar där. I Portugal är livet hårt.(Eller sjukt enkelt).
Citera
2020-10-10, 00:40
Medlem
bullerbyns avatar
Dom är landsförrädare. Hoppas att dom någon gång får stå till svars för vad dom gjort. Har dock låga förhoppningar om det.
Citera
2020-10-10, 00:47
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Känner att rösta blankt är enda alternativet,
Borgarna och SD har rätt då de vill ha mycket färre invandring, men jag ogillar mycket av borgarnas politik , framförallt fördelningspolitik.

Jag antar att många, både S och Mp stödjer dem för andra motiv än att invandring ska vara konstant hög. Hur kan S som ska företräda arbetare vara så verklighetsfrånvända.

S måste sluta lyssna på verklighetsfrånvända
aktivister, och obskyra föreningar som Tro och solidaritet

Vad är det du inte gillar med fördelningspolitiken från de borgliga?
Citera
2020-10-10, 02:59
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Jag hör dig Saken med Portugal är att landet alltid varit under nageln på storebror Spanien. Jag talar flytande spanska, mina portugisiska vänner avrådde mig att göra det. Även i en liten butik i ett fattigt område i Lissabon fick jag utmärktservice (på engelska). Jag fattade då så småningom vad detta handlar om. En riktigt klassfråga. Folk med skolning ( om så bara försäljare av batterier till en kamera) känner sig delaktiga i något större. Dom hatar Spanien. " Spanien ligger mellan oss och er" sa min vän. Jag ser hur deras ödmjukhet påminner om hur vi i Norden fostrats. Inte så konstigt att rika svenska pensionärer älskar landet. Hoppas bara att dom beter sig bra, och värderar friheten. Det finns inget för folk som söker enkla vägar där. I Portugal är livet hårt.(Eller sjukt enkelt).

Ja jag fick den känslan som du beskriver, att dom vill vara med i tiden och speciellt i dom fina boutiqerna där dom fjäskar på ett lite naivt sätt, ja tur att min fru är förstående och att hon vet dessutom att jag är obekväm med VIP treatment jag avskyr det och reser inte till länder där dom krälar och gör konster för pengen, det är att nyttja dom människorna och att det löper även omvänt att människorna där förutsätter att man är dum på riktigt.
Portugal var inte alls på det sätter förutom i boutiqerna i annat så var man som vilken som helst och så trivs jag bäst.
Vart redigt utskälld av en Mc-polis, jag körde mot enkelriktat på flit och vips så hade jag polisen i backspegeln en riktig blåneger men fan att det var tag i karln han frågade mig om jag var helt dum i huvudet? Jag stod nära målgång typ 10 meter ifrån men fick vända och åka hela vägen tillbaka och runt, slapp som tur böter.
Hehe det ni gott folk som läser, där hade ni allt klappat ihop, att som en av herrefolket bli uppläxad av en djävla neger!
Jag tänker på Lööf och Röfven och hela Mp vilka hycklare! Att dom tog gift före att lyda en neger det är ett som säkert.
Det funkar i Portugal integratioen är 100% dom färgade är100% Portugal och att det fanns gott om färgade i yrkena och inte som här att dom driver runt, ja att dom har tagit in rätt sorts folk så att där går det ju att leva, ja att det lockar.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-10-10 kl. 03:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in