2020-10-10, 00:45
Medlem
Wow, över 18 000 inlägg i denna tråd. Hur kommer det sig att folk bryr sig så mycket om en random blond uppmärksamhetskåt mytoman?

Jag har aldrig ens satt mig in i vem hon är eller vad hon sysslar med eftersom hon helt enkelt inte är intressant, uppenbarligen måste någon tycka hon är intressant med tanke på hur måbga inlägg det är i denna tråd.. DETTA faktum däremot finner jag intressant.
Citera
2020-10-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Wow, över 18 000 inlägg i denna tråd. Hur kommer det sig att folk bryr sig så mycket om en random blond uppmärksamhetskåt mytoman?

Jag har aldrig ens satt mig in i vem hon är eller vad hon sysslar med eftersom hon helt enkelt inte är intressant, uppenbarligen måste någon tycka hon är intressant med tanke på hur måbga inlägg det är i denna tråd.. DETTA faktum däremot finner jag intressant.

Den här tråden skapades för 12 år sedan. Under hela denna tid har hon varit omskriven i tidningar, medverkat i etermedia och drivit egna stora kanaler. Hon är mycket välkänd och det i sig gör henne relevant på någon vänster. Hennes bubbla har spruckit det senaste året, men också det är ju väldigt omskrivet. Hon får ständigt andra svenska linslöss att verka blyga.
Citera
2020-10-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Om dom lägger ner mycket tid på köpet så kan dom leva ett bra familjeliv i Schweitz. Men man lever inte lyxliv i Schweitz för dom pengarna.
Isabella kan köpa ett litet hus i Schweitz för cirka 10 miljoner eller ett normalt hus för cirka 25 miljoner. Det blir svårt att få lån.
Den life style man kan leva då är konservativ, man har en eller två fina bilar, handlar på motsvarigheten till ICA, går med i byns råd, ingen privatskola utan bra normal skola, hjälper till att städa upp i skogen, går på basarer.
Ska man leva storstadsliv i t.ex. Zurich och gå på resturang, cafe, handla i märkesbutiker, så kostar det till exempel ca 1000kr att fika.
Det finns inte så mycket däremellan.
Med dom pengarna kan dom bo på landet utanför en by eller liten stad och leva lite snålt ungefär som vanliga Schweitzare.
Dom får räkna med problem i affärslivet och på arbetsmarknaden, Schweitzare varnas om dom kommer sent till jobbet.

Jag kan tycka att det vore klokt av henne att bredda sina jaktmarker. I ett annat land är hon en känd influenser från Sverige. En författare som skrivit flera böcker. En glamourblondin som skapar skönhetskrämer. En entreprenör som startat många företag. Hon kan nätverka i en helt ny omgivning och skapa uppmärksamhet och bygga mediakontakter – och det utan att helt släppa Sverige. Hon har inte bränt sitt varumärke utomlands, för hon är okänd där. Hon kan bygga nytt.
Citera
2020-10-10, 10:03
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Om dom lägger ner mycket tid på köpet så kan dom leva ett bra familjeliv i Schweitz. Men man lever inte lyxliv i Schweitz för dom pengarna.
Isabella kan köpa ett litet hus i Schweitz för cirka 10 miljoner eller ett normalt hus för cirka 25 miljoner. Det blir svårt att få lån.
Den life style man kan leva då är konservativ, man har en eller två fina bilar, handlar på motsvarigheten till ICA, går med i byns råd, ingen privatskola utan bra normal skola, hjälper till att städa upp i skogen, går på basarer.
Ska man leva storstadsliv i t.ex. Zurich och gå på resturang, cafe, handla i märkesbutiker, så kostar det till exempel ca 1000kr att fika.
Det finns inte så mycket däremellan.
Med dom pengarna kan dom bo på landet utanför en by eller liten stad och leva lite snålt ungefär som vanliga Schweitzare.
Dom får räkna med problem i affärslivet och på arbetsmarknaden, Schweitzare varnas om dom kommer sent till jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag kan tycka att det vore klokt av henne att bredda sina jaktmarker. I ett annat land är hon en känd influenser från Sverige. En författare som skrivit flera böcker. En glamourblondin som skapar skönhetskrämer. En entreprenör som startat många företag. Hon kan nätverka i en helt ny omgivning och skapa uppmärksamhet och bygga mediakontakter – och det utan att helt släppa Sverige. Hon har inte bränt sitt varumärke utomlands, för hon är okänd där. Hon kan bygga nytt.

Det du beskriver kan Bella inte genomföra i konservativa Schweiz.
Citera
2020-10-10, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det du beskriver kan Bella inte genomföra i konservativa Schweiz.

Det kan inte jag bedöma, eftersom jag inte varit i Schweiz, men jag kan förstå att det måste kännas bra att vara på ett ställe där hon kan imponera på folk och stå helt oemotsagd. Det kommer hon aldrig kunna göra i Sverige igen och hon är ju uppenbart duktig på att nätverka och ta sig in i olika sammanhang. På det sättet är det en logisk plan B.

Menar du att Schweiz inte har några egna influensers eller glamourblondiner?
Citera
2020-10-10, 10:17
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Det kan inte jag bedöma, eftersom jag inte varit i Schweiz, men jag kan förstå att det måste kännas bra att vara på ett ställe där hon kan imponera på folk och stå helt oemotsagd. Det kommer hon aldrig kunna göra i Sverige igen och hon är ju uppenbart duktig på att nätverka och ta sig in i olika sammanhang. På det sättet är det en logisk plan B.

Menar du att Schweiz inte har några egna influensers eller glamourblondiner?

Bella är utlänning och hon kan inte ens språken.
Bella har ingen utbildning, hon kan ingenting, hon kan inte imponera på någon i Schweiz.

Till Schweiz flyttar man om man ÄR någon, inte för att BLI någon.

I Schweiz är Bella ingenting.
Senast redigerad av trottwell 2020-10-10 kl. 10:21.
Citera
2020-10-10, 10:42
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsSnigel
Föga imponerande intervju...
Varför hyrde du hus på Rivieran? - För att poolen renoverades hemma. 🙄.... ja och för att min karaktär måste leva större och större.
Fortfarande samma prat runt sifferbluffen. Fortfarande samma manipulativa bella, i spons-outfit dessutom. 🤨
Menar du att Prada skulle sponsra Isabella?
Citera
2020-10-10, 11:11
Medlem
Eckiumbums avatar
Skavlan bjuder ibland in stjärnor som tappa greppet. För något år sedan hade han väl med Gina Dirawi efter att hon sparkats ifrån tv4.

Lite tragiskt att hon egentligen inte har några framtidsplaner som innebär att hon byter spår och utbildar sig till något. Hon talar fortfarande som en fjortis och verkar inte mognat det minsta av sina erfarenheter.

Om några år kommer hon vingla runt i Kallhäll/Jakobsberg eller vad hon nu kommer ifrån som något slags byorginal och svamla om ungefär samma saker som hon sa in intervjun.
Citera
2020-10-10, 12:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det hade funkat fram till mitten på 90-talet. Sen kom internet på bred front.
Citera
2020-10-10, 12:44
Medlem
beckos avatar
Citat:
Bella har ingen utbildning, hon kan ingenting, hon kan inte imponera på någon i Schweiz.
Exakt, det var det jag menade, hon kan leva medelsvenssonliv i cirka 10 år i Schweiz sen är pengarna slut. Hon skulle nog inte hjälpa till att rensa upp i skogen och gå på basarer, hon kan nog inte leva ett normalt konservativt byliv (det hon skulle har råd med) utan skulle bli utfryst.
Hon skulle få problem om hon sökte medborgarskap, hon är inte konservativ, en vit blus och tant-makeup räcker inte långt, har inte "rätt åsikter", inte tillräckligt med pengar och hennes namn har ingen koppling till Schweiz.
Dessutom så skulle hon vara utestängd ifrån både arbetsmarknaden och affärslivet, om hon inte kan språken och saknar utbildning.
I det långa loppet så har hon nog inte råd med Schweiziska privatskolor och sjukvård m.m.
Senast redigerad av becko 2020-10-10 kl. 13:00.
Citera
2020-10-10, 16:24
Medlem
Citat:

Med den argumentationen borde hon inte ha kunnat bygga något luftslott i Sverige heller. Ändå gjorde hon det. Javisst, hon kan tala svenska, men bortsett från det?
Citera
2020-10-10, 17:36
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Exakt, det var det jag menade, hon kan leva medelsvenssonliv i cirka 10 år i Schweiz sen är pengarna slut. Hon skulle nog inte hjälpa till att rensa upp i skogen och gå på basarer, hon kan nog inte leva ett normalt konservativt byliv (det hon skulle har råd med) utan skulle bli utfryst.
Hon skulle få problem om hon sökte medborgarskap, hon är inte konservativ, en vit blus och tant-makeup räcker inte långt, har inte "rätt åsikter", inte tillräckligt med pengar och hennes namn har ingen koppling till Schweiz.
Dessutom så skulle hon vara utestängd ifrån både arbetsmarknaden och affärslivet, om hon inte kan språken och saknar utbildning.
I det långa loppet så har hon nog inte råd med Schweiziska privatskolor och sjukvård m.m.
Äh det är bara svammel om Schweiz. Förhållandet kommer spricka innan de ens kommer dit för att titta. Det blir nya skandaler och allt är Pauls fel. Eller så händer något och då glömmer hon bort att hon ens tänkt tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in