2020-10-09, 12:04
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
ha ha! Hon e dum. Dom dunder rika som flyttar dit bor i Schweiz för att dom har sina pengar där och dom satt barnen på privat skolor där och de e ju vackert. Sen blir barnen vuxna och schweiz blir deras hem och fortsätter vara äckligt rika.Men Bella e inte dunder rik. 30 miljoner e ingenting utanför skandinavien. Man köper inte ett hem i schweiz om man e god för 30 millar och inte ens har ett medborgarskap(vilket oftast går att ordna om man e äckligt vidrigt rik) som många inflyttade e i schweiz. Dom som e god för 30 millar köper ett billigare boende utanför cannes.... Hon e pinsam..... hon visste inte ens vart schweiz låg på kartan förrän hon träffade paul som kommer från dom kretsarna som turar fram o tillbaka till schweiz. Money cant buy class... Men e glad hon funnit en man som älskar henne för den hon är... Dom passar fint ihop

Det spekulerades i att ägarparet fick 50 miljoner för företaget. Men det har aldrig bekräftats. Däremot har många ifrågasatt den summan då den inte verkade rimlig i förhållande till vad man skulle få. Dessutom kom pengarna med ett förbehåll att Isabella under ett år skulle fortsätta fronta sina produkter. Hon har lagt upp lite bilder på insta nån enstaka gång, men jag vet inte om de hade förväntat sig en mer hängiven insats, det hade jag gjort för de pengarna.

Oavsett det har hon väl bränt några miljoner bara i år på handväskor och vin. Har hon dessutom cashat upp kåken på Lidingö är nog pengarna slut snart.
Citera
2020-10-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Den här bruttan verkar verklighetsfrånvarande, eller extremt dum i huvudet. Knapra ångestdämpande, hamna på sluten avdelning, bli utsläppt och sälja något för 50-millar, och sedan "inte komma ihåg".

Jag behöver bara 500 spänn på någon whiskey och ett par öl för att "inte komma ihåg", men jag har inga 50-millar på kontot efteråt.

Hon är inte en god förälder, skulle jag tippa.
Nej, nån god förälder har hon aldrig varit utifrån bloggen man läst och nu ska denna blåsta blondin vara med i Skavlan, undrar hur mycket hon får betalt? För pengar är ju det enda hon tänker på, förutom resor, ooh! Aja, tänker INTE se programmet, var flera år sen som jag "lade ner" SVT. jävla kärring, varför inte ge henne en elchock till så kanske hon dimper ner på jorden.
Citera
2020-10-09, 18:05
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
ha ha! Hon e dum. Dom dunder rika som flyttar dit bor i Schweiz för att dom har sina pengar där och dom satt barnen på privat skolor där och de e ju vackert. Sen blir barnen vuxna och schweiz blir deras hem och fortsätter vara äckligt rika.Men Bella e inte dunder rik. 30 miljoner e ingenting utanför skandinavien. Man köper inte ett hem i schweiz om man e god för 30 millar och inte ens har ett medborgarskap(vilket oftast går att ordna om man e äckligt vidrigt rik) som många inflyttade e i schweiz. Dom som e god för 30 millar köper ett billigare boende utanför cannes.... Hon e pinsam..... hon visste inte ens vart schweiz låg på kartan förrän hon träffade paul som kommer från dom kretsarna som turar fram o tillbaka till schweiz. Money cant buy class... Men e glad hon funnit en man som älskar henne för den hon är... Dom passar fint ihop
Tja, med tanke på att Pålle säljer sin bostad när han flyttar in hon Bellsan så är inte detta ett förmöget par.
Bostaden är en trevlig investering som det inte finns någon anledning att sälja om med mindre än att man behöver pengarna. Och det gör uppenbarligen paret.
Min gissning är att de tittar på hus vid någon av sjöarna i norra Italien. Como är naturligtvis förstahandsvalet, men ett hus vid vattnet kostar en del där så jag gissar att de tittar på något enklare motsvarande vad Pålle får ut för sin gamla bostad någon annanstans.
Varken Bellman eller Pålle är förmögna egentligen. De bara låtsas att de är det.
Citera
2020-10-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
jävla kärring, varför inte ge henne en elchock till så kanske hon dimper ner på jorden.

Varför inte under jorden, typ "six feet"?
Citera
2020-10-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbratt
Varför inte under jorden, typ "six feet"?
Ännu bättre ju.
Citera
2020-10-09, 19:30
Medlem
Kom ihåg, inför hennes medverkan i Skavlan ikväll:
allt hon hittills sagt, skrivit eller på andra sätt kommunicerat har varit lögn, så varför ska det som kommer ikväll vara annorlunda?
Citera
2020-10-09, 19:58
Medlem
Föga imponerande intervju...
Varför hyrde du hus på Rivieran? - För att poolen renoverades hemma. 🙄.... ja och för att min karaktär måste leva större och större.
Fortfarande samma prat runt sifferbluffen. Fortfarande samma manipulativa bella, i spons-outfit dessutom. 🤨
Citera
2020-10-09, 20:01
Medlem
Inte att förglömma hur bolaget såldes och till vem. Pinsamt. Bara en räddare i nöden affär.
Citera
2020-10-09, 20:11
Medlem
Knotknets avatar
Hon är tom.
Citera
2020-10-09, 20:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbratt
Kom ihåg, inför hennes medverkan i Skavlan ikväll:
allt hon hittills sagt, skrivit eller på andra sätt kommunicerat har varit lögn, så varför ska det som kommer ikväll vara annorlunda?
Självfallet är intervjun i Skavlan inte annorlunda. Personer som Bellsan är närmast patologiska i sitt ljugande.
Det är ju uppenbart att hon tycker att det är roligt att ljuga. Hon ljuger för ljugandets skull.
Lite underhållande, kan man tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av MsSnigel
Föga imponerande intervju...
Varför hyrde du hus på Rivieran? - För att poolen renoverades hemma. 🙄.... ja och för att min karaktär måste leva större och större.
Fortfarande samma prat runt sifferbluffen. Fortfarande samma manipulativa bella, i spons-outfit dessutom. 🤨
Det är samma gamla narcissism. Nästan så att det var lite sorgligt att se henne.
Jag tror inte att hon förstått att det verkligen är över för henne. Hon kommer inte att kunna tjäna så stora pengar på ingenting I fortsättningen, men ändå har hon samma överlägsna, falskt ödmjuka attityd gentemot "sina följare".

Tidigare pratade hon om att dra sig tillbaka från sociala medier och bli styrelseproffs. Hur många erbjudanden har hon fått om styrelseuppdrag? Inget som gett resultat. Hon påminner om Trump, vilket är det närmaste hon kommer att komma när det gäller att bli världens mäktigaste kvinna. Till skillnad från Trump har hon ingen rik pappa utan bara en pojkvän med pengar (?).
Citera
2020-10-09, 20:48
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Schweiz.. Så det är nära när man har barnen varannan vecka

Det blir med Schweiz som det blev med USA.

"Fel på passet och krångligt med visum jag måste hem fort"

Det vill säga pengarna tar slut!
Citera
2020-10-09, 20:52
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det spekulerades i att ägarparet fick 50 miljoner för företaget. Men det har aldrig bekräftats. Däremot har många ifrågasatt den summan då den inte verkade rimlig i förhållande till vad man skulle få. Dessutom kom pengarna med ett förbehåll att Isabella under ett år skulle fortsätta fronta sina produkter. Hon har lagt upp lite bilder på insta nån enstaka gång, men jag vet inte om de hade förväntat sig en mer hängiven insats, det hade jag gjort för de pengarna.
Oavsett det har hon väl bränt några miljoner bara i år på handväskor och vin. Har hon dessutom cashat upp kåken på Lidingö är nog pengarna slut snart.
Om dom lägger ner mycket tid på köpet så kan dom leva ett bra familjeliv i Schweitz. Men man lever inte lyxliv i Schweitz för dom pengarna.
Isabella kan köpa ett litet hus i Schweitz för cirka 10 miljoner eller ett normalt hus för cirka 25 miljoner. Det blir svårt att få lån.
Den life style man kan leva då är konservativ, man har en eller två fina bilar, handlar på motsvarigheten till ICA, går med i byns råd, ingen privatskola utan bra normal skola, hjälper till att städa upp i skogen, går på basarer.
Ska man leva storstadsliv i t.ex. Zurich och gå på resturang, cafe, handla i märkesbutiker, så kostar det till exempel ca 1000kr att fika.
Det finns inte så mycket däremellan.
Med dom pengarna kan dom bo på landet utanför en by eller liten stad och leva lite snålt ungefär som vanliga Schweitzare.
Dom får räkna med problem i affärslivet och på arbetsmarknaden, Schweitzare varnas om dom kommer sent till jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in