2020-10-09, 22:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Okej. Så det är kanske därför poströstning är ett sätt att fuska i valet?

Jag tror att på valdagen kommer Trump att vinna. Men med tanke på poströstningen så vinner Biden.

Inte direkt, så som jag tolkar Trump så verkar han tro att folk ska kunna rösta utan att det kontrolleras eller att de ska kastas
2020-10-09, 22:02
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
PELOSI TRYCKER KNIVEN I RYGGEN PÅ BIDEN ?
Med ett stimulus paket som Trump kan godkänna får alla behövande Amerikaner snabba extra pengar på kontot. Bra i valtider för Trump men dåligt för Biden som själv vill spela Messias, kan tyckas. Rent valstrategiskt gör nog Pelosi rätt i att inte släppa till Reps förslag.

Stalltips: Kommer Trump som vissa rykten gör gällande presentera ett stimulus med Pelosi stöd så har denna stelopererade häxa stuckit kniven i ryggen på Biden, inte helt osannolikt så att Globalisterna som styr Pelosi och det Demokratiska partiet ser att de är på väg att förlora och nu börjar vilja göra upp med Trump.

PS säger inte att det sker, men om det sker är detta spiken i kistan för Biden.

Eller så har hon tänkt på, och gjort det som är bäst för det amerikanska folket, helt oavsett att det just nu är Presidentval!
2020-10-09, 22:02
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Edit: Alltså lite grann som där Sverige befinner sig idag och det kan ju inte vara helt fel.

Menar du på fullaste allvar att Sverige befinner sig i ett "bra läge" just nu?
2020-10-09, 22:07
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du glömde sista punkterna...
* Bankcrupt America
* End Western Capitalism

Sicken tur att Trump tar hem det här.

Om du missat det så är USA redan "bancrubt", Statsskulden är monstruös och hela 102 % av BNP.

"År 2020 förväntas skulden bli 23 000 miljarder dollar (23 biljoner dollar), samtidigt som BNP spås bli till 22 500 miljarder dollar vilket ger en statsskuld som är cirka 102 procent av BNP."

Detta har skett under Trumps vakt!

Kapitalismen kommer aldrig att ta slut. Det är det enda fungerande systemet och den enda morot som fungerar för att ekonomin skall utvecklas naturligt.
2020-10-09, 22:09
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det är uppenbart för alla att Harris var inte Bidens val, särskilt med tanke på hur hon attackerade honom endast några månader tidigare. Biden blev helt enkelt tvingad att välja henne. Typ: ”om du väljer Harris som din VP, så kommer vi (demokraterna) att ge dig ett 100% stöd." Fikusen ”Buttman Buttigeg” och Kamelen var de som vänsterfalangen inom partiet ville ha som sin Presidentkandidat.

De insåg snabbt att USA inte var mogen för en fikus att leda landet, trots att han hade ett mycket större stöd än kamelen.(Honom kommer de f.ö. att satsa på i framtiden). I slutändan valde de kamelen, trots att hon blev helt tillintetgjord av Tulsi Gabbard, vilket tog kål på hennes kampanj. Harris som VP är en tydlig signal att det är vänsterfalangen inom partiet som styr just nu.

ja Gabbard sköt henne i sank. Den där Butti ser jag som värsta tönten. Biden ser mer än lovligt bortkommen ut, och det trots all möjlig hjälp. I Tv har programledare till och med fått fylla i meningar åt honom då han glömt. En delikatess var ju när han försökte förklara sexanklagelserna mot sig. En modern tv-klassiker.

kallade inte Harris Biden för rasist också?
2020-10-09, 22:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Eller så har hon tänkt på, och gjort det som är bäst för det amerikanska folket, helt oavsett att det just nu är Presidentval!

Jo, men du vet att Trump stoppade förhandlingarna och kommer nu kunna presentera detta som sin lösning. Trumps förslag var på 1.8 triljoner dollars Pelosi på mer än dubbla ca 4 triljoner (alla konkursmässiga Demokratiska städer skulle få rensa sina balansräkningar) om detta nu sker på Trump-liknande villkor går han hem med vinsten och Pelosi framstår som att ha bjudit Trump på segern. Inte bra 20 talet dagar innan ett val. Tror jag.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 22:14.
2020-10-09, 22:11
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Menar du på fullaste allvar att Sverige befinner sig i ett "bra läge" just nu?

Ja totalt sätt är Sverige fortfarande ett fantastiskt land. Men ser också alla problem som har kommit med flumvänsterns (läs huvudsakligen Miljöpartiet, Vänstern och Centern) inflytande på politiken.
2020-10-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
Sicken tur att Trump tar hem det här.
Jag sitter och leker lite med RCPs ”interactive map”. För mig är det omöjligt att se hur Trump kan vinna. Hur ser du på kartan? Vilka stater tar Trump? Pennsylvania? Minnesota? Jag har svårt att få ihop matematiken.

Jag har Ohio, Florida och Texas i Trump-kolumnen men det räcker ändå inte.
2020-10-09, 22:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Om du missat det så är USA redan "bancrubt", Statsskulden är monstruös och hela 102 % av BNP.

"År 2020 förväntas skulden bli 23 000 miljarder dollar (23 biljoner dollar), samtidigt som BNP spås bli till 22 500 miljarder dollar vilket ger en statsskuld som är cirka 102 procent av BNP."

Detta har skett under Trumps vakt!

Kapitalismen kommer aldrig att ta slut. Det är det enda fungerande systemet och den enda morot som fungerar för att ekonomin skall utvecklas naturligt.

Men snälla du, detta har inte skett de senaste 3.5åren, utan sedan 1970-talet. Trump är den som adresserat detta problem sedan mitten av 80-talet (!)
Exempel https://youtu.be/nAgJAxkALyc

Du tittar dock enbart på skuldsidan, få länder har såna massiva tillgångar. USA kommer kunna få ned sin statskuldsnivå den dagen det fokuseras kring detta.
2020-10-09, 22:21
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
ja Gabbard sköt henne i sank. Den där Butti ser jag som värsta tönten. Biden ser mer än lovligt bortkommen ut, och det trots all möjlig hjälp. I Tv har programledare till och med fått fylla i meningar åt honom då han glömt. En delikatess var ju när han försökte förklara sexanklagelserna mot sig. En modern tv-klassiker.

kallade inte Harris Biden för rasist också?

Visst, Harris körde raskortet mot Biden, med all rätta, då han inte bara hade en KKK-ledare som sin livsmentor, men även var i fronten för desegrering. Givetvis blir demokraternas charad endast löjlig. Harris har fått svälja stoltheten i utbyte mot att hon har blivit lovad att få presidentposten ifall demokraterna vinner valet. Hon har gått sängvägen hela sitt liv, så den här uppoffringen är en fis i rymden för henne.
2020-10-09, 22:23
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag sitter och leker lite med RCPs ”interactive map”. För mig är det omöjligt att se hur Trump kan vinna. Hur ser du på kartan? Vilka stater tar Trump? Pennsylvania? Minnesota? Jag har svårt att få ihop matematiken.

Hej! Föreslår att du kollar på red eagle politics, barnes law eller larry schweikart på twitter och kollar igenom vad dom säger om voter registration entusiasm och hur dåliga pollsen är. Kollar man på dessa suppression polls så tror man precis som 2016 att det blir en landslide för Biden men Trump lär få mer än 306 detta valet( han fick 306 förra).
2020-10-09, 22:23
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Jag sitter ochså och leker lite, och jag håller med dig, när jag räknar så är det tyvärr en solklar seger till Biden. Jag har väldigt svårt att se nåt annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in