2020-10-09, 21:26
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Kan inte hålla med dig om Trump, men du kommer undan med detta för den fantastiska profilbilden.

Polk High rules!

Gamle gode Al Bundy förenar oss i den politiskt polariserade världen!
2020-10-09, 21:32
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Gamle gode Al Bundy förenar oss i den politiskt polariserade världen!

Så är det! Det är ju viktiga saker. Inte en inbillad värld så som det amerikanska Presidentvalet.
2020-10-09, 21:38
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Helt rätt.

En röd tråd man kan se här i forumet är att de som ägnar sig åt personangrepp, förolämpningar och annat trams i vanlig ordning främst kommer från våra kära vänstervänner. Föga förvånande då det återspeglar samhällsklimatet i stort.

Tolerans och saklighet är inte deras främsta förmåga.

Nej, det vet ju alla att det är Trumps paradgren
2020-10-09, 21:38
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Abrogera

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ohio update
Denna info är ej fastställd utan enbart uträknad med "metoden". Ber att få återkomma när data återfinns.

En av de stater som gått absolut bäst i voter-registration, är Ohio. Republikanerna har nu ca 4% eller 300.000 rösters övertag över Demokraterna i en relativt liten stat med 11 miljoner innevånare, dock hela 7.9miljoner registrerade röstberättigade. Med Republikaners högre valdeltagande anses det därmed att det nu är matematisk omöjligt för Biden att vinna denna stat.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Har ej kollat Ohio på Trafalgar skall villigt medges.

Ohio inlägget jag referererade till var att Republikanerna nu har 300.000 fler registrerade röstberättigade än Demokraterna, detta gör det omöjligt för Biden att vinna Ohio. Trump slutar nu TV annonsera i Ohio nu då resurserna satsas i andra stater.
Du har inte har kollat, men ger ändå vinsten till Trump...detta eftersom din vattentäta rövarkalkyl säger så. Fascinerande!

Jag får väl upplysa analytikern då om en sak som nu syns i flertalet andra polls, och det är att gamla inte verkar vara särskilt förtjusta i covid-19 debaclet, och Ohio (precis som Florida) har ganska många gamlingar bosatta där.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-09 kl. 22:10. Anledning: Abrogera
2020-10-09, 21:42
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Problemet är att Biden endast utgör en potemkinkuliss för demokraterna. Det är givetvis Harris man satsar på i framtiden. Det gamla gardet som är lite mer ”centrerade” hos demokraterna, pushas bort av den yngre vänsterfalangen inom partiet, vilket är djupt oroande. Nancy Pelosi gjorde ett slugt drag idag med hela diskussionen om lagstiftningen när det gäller 25th amendment. På ytan tänker alla att det har och göra med Trump och COVID, när det egentligen handlar om att hon vill bereda väg för att lättare få bort Biden ifall han skulle bli President, så att Harris kan ta över så fort som möjligt. Det finns alltid en baktanke. Hon slår två flugor i en smäll.

för mig var det självklart vad Pelosi syftade på - Biden. Problemet med detta är att Harris inte är särskilt populär. Inte ens bland svarta. Hon hade det inte lätt i demokraternas urvalsprocess. Tror det var ett misstag från Biden att utse Harris till Vice då man redan har Kalifornien. Men han kände sig nog tvungen att utse en kvinna och gärna lite åt det svarta hållet. Trump tar Florida och Ohio.
2020-10-09, 21:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Kan inte hålla med dig om Trump, men du kommer undan med detta för den fantastiska profilbilden.

Polk High rules!

Så berätta då...

.vilka fantastiska framtidsvisioner som det är Biden, vill ge oss andra dödliga (inklusive skoförsäljare som mig själv)..

.., för jag hör det inte än.., ifrån dig, eller andra idioter..
2020-10-09, 21:51
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Du har inte har kollat, men ger ändå vinsten till Trump...detta eftersom din vattentäta rövarkalkyl säger så. Fascinerande!

Jag får väl upplysa analytikern då om en sak som nu syns i flertalet andra polls, och det är att gamla inte verkar vara särskilt förtjusta i covid-19 debaclet, och Ohio (precis som Florida) har ganska många gamlingar bosatta där, och minoriteterna i regionen växer, och utbildade vita blir även de fler...alltså ingen layup som du antyder.

Jag nyttjar som sagt registrerade röstande, ej polls. Min notering på Ohio och vi st för Trump är enbart kopplad till det faktum att det finns:

a.) 300.000 fler Republikaner än Demokrater i staten
b) Republikaner har ca 6-8% större benägenhet att verkligen rösta.

Det räcker egentligen där. Men bonusen...

c.) Trump har switchar fler till honom än tvärtom. Även i Ohio.
2020-10-09, 21:53
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syntes andemeningen var tämligen tydlig...

Biden = Badass
*Den kommentaren.

Trump sa säkert också något badass, jag har inte sett debatten.
Senast redigerad av LordOfTheIdiots 2020-10-09 kl. 22:36.
2020-10-09, 21:56
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så berätta då...

.vilka fantastiska framtidsvisioner som det är Biden, vill ge oss andra dödliga (inklusive skoförsäljare som mig själv)..

.., för jag hör det inte än.., ifrån dig, eller andra idioter..

Här har du Bidens viktigaste vallöften, för alla de stora områderna;

* A national test and trace programme for Covid
* Raise minimum wage and invest in green energy
* Criminal justice reform, grants for minority communities
* Rejoin global climate accord
* Restore America's reputation including Take on China
* Expand Obamacare
* Undo Trump's policies on Immigration
* Universal pre-school, expand free college

Edit: Alltså lite grann som där Sverige befinner sig idag och det kan ju inte vara helt fel.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-09 kl. 22:00.
2020-10-09, 21:57
Medlem
Nixters avatar
PELOSI TRYCKER KNIVEN I RYGGEN PÅ BIDEN ?
Med ett stimulus paket som Trump kan godkänna får alla behövande Amerikaner snabba extra pengar på kontot. Bra i valtider för Trump men dåligt för Biden som själv vill spela Messias, kan tyckas. Rent valstrategiskt gör nog Pelosi rätt i att inte släppa till Reps förslag.

Stalltips: Kommer Trump som vissa rykten gör gällande presentera ett stimulus med Pelosi stöd så har denna stelopererade häxa stuckit kniven i ryggen på Biden, inte helt osannolikt så att Globalisterna som styr Pelosi och det Demokratiska partiet ser att de är på väg att förlora och nu börjar vilja göra upp med Trump.

PS säger inte att det sker, men om det sker är detta spiken i kistan för Biden.
2020-10-09, 22:00
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
för mig var det självklart vad Pelosi syftade på - Biden. Problemet med detta är att Harris inte är särskilt populär. Inte ens bland svarta. Hon hade det inte lätt i demokraternas urvalsprocess. Tror det var ett misstag från Biden att utse Harris till Vice då man redan har Kalifornien. Men han kände sig nog tvungen att utse en kvinna och gärna lite åt det svarta hållet. Trump tar Florida och Ohio.

Det är uppenbart för alla att Harris var inte Bidens val, särskilt med tanke på hur hon attackerade honom endast några månader tidigare. Biden blev helt enkelt tvingad att välja henne. Typ: ”om du väljer Harris som din VP, så kommer vi (demokraterna) att ge dig ett 100% stöd." Fikusen ”Buttman Buttigeg” och Kamelen var de som vänsterfalangen inom partiet ville ha som sin Presidentkandidat.

De insåg snabbt att USA inte var mogen för en fikus att leda landet, trots att han hade ett mycket större stöd än kamelen.(Honom kommer de f.ö. att satsa på i framtiden). I slutändan valde de kamelen, trots att hon blev helt tillintetgjord av Tulsi Gabbard, vilket tog kål på hennes kampanj. Harris som VP är en tydlig signal att det är vänsterfalangen inom partiet som styr just nu.
2020-10-09, 22:01
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Här har du Bidens viktigaste vallöften, för alla de stora områderna;

* A national test and trace programme for Covid
* Raise minimum wage and invest in green energy
* Criminal justice reform, grants for minority communities
* Rejoin global climate accord
* Restore America's reputation including Take on China
* Expand Obamacare