2020-10-09, 18:50
  #1
Medlem
Gick för en stund sen förbi tessinparken (de geergatan/Valhallavägen )
Låg en knivhuggen person på gatan som fick hjärt/lung räddning.

En person (antar att det var en vän, skrek han är huggen i magen)

Detta var innan blåjuspersonal var på plats.

Sjukt obehagligt
Citera
2020-10-09, 18:51
  #2
Medlem
Usch, skrämmande detta våld, tidiga kvällar när folk är ute m barn.
Citera
2020-10-09, 18:53
  #3
Medlem
LailaKlangs avatar
Mordförsök på Gärdet 2020-10-09

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/mordfoersoek-allvarligt-skadad-hittad-utomhus.lSOhlOdNp

Med största sannolikhet knarkaffär som gått snett. Sedan NTI-gymnasiet kom till Gärdet har grönområdena blivit nya handelsplatser. Det var lugnt under Corona-uppehållet sedan i våras, men nu är handeln i full gång igen. Elevunderlaget är i huvudsak orten-folk. Till helgen fortsätter handeln med allehanda dealers.
Citera
2020-10-09, 18:56
  #4
Medlem
Topol-Ms avatar
Kom förbi precis efter det hänt, mycket blåljus på plats.
Såg ut som en svensk man i medelåldern och han låg väldigt still.
Citera
2020-10-09, 19:04
  #5
Medlem
Vilken gata?
Citera
2020-10-09, 19:28
  #6
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2020-10-09, 19:32
  #7
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LailaKlang
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/mordfoersoek-allvarligt-skadad-hittad-utomhus.lSOhlOdNp

Med största sannolikhet knarkaffär som gått snett. Sedan NTI-gymnasiet kom till Gärdet har grönområdena blivit nya handelsplatser. Det var lugnt under Corona-uppehållet sedan i våras, men nu är handeln i full gång igen. Elevunderlaget är i huvudsak orten-folk. Till helgen fortsätter handeln med allehanda dealers.

Skulle väl även kunna vara rån av drogförsäljare? Drogförsäljaren vill inte ge upp varorna eller har inte varorna tillgängliga och får smaka niiiiiven.
Citera
2020-10-09, 19:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eluminium
Gick för en stund sen förbi tessinparken (de geergatan/Valhallavägen )
Låg en knivhuggen person på gatan som fick hjärt/lung räddning.

En person (antar att det var en vän, skrek han är huggen i magen)

Detta var innan blåjuspersonal var på plats.

Sjukt obehagligt

Såg det ut som missbrukartyper? Det brukar sedan länge hänga ett gäng just i den delen av Tessinparken, vid bänkarna utanför ingången till tunnelbanan som vetter mot parken. Några av dem verkar smått aggressiva. En muckade fight med mig när jag passerade en gång.

NTI-gymnasiet ligger inte i den omedelbara närheten, typ 10 min promenad bort mot Gärdet. Denna plats ligger utanför Fältöversten.
__________________
Senast redigerad av trid3nt 2020-10-09 kl. 19:41.
Citera
2020-10-09, 19:34
  #9
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topol-M
Kom förbi precis efter det hänt, mycket blåljus på plats.
Såg ut som en svensk man i medelåldern och han låg väldigt still.

Då skrotar jag min tidigare teori och tror att detta rör sig om ett rån och att skyldig är någon som går på den där skolan som nämnts. Eventuellt även att gubben kan ha sagt till någon negerodåga som gjort något skit och fått smaka niiiiven pga. det.
Citera
2020-10-09, 19:40
  #10
Medlem
Matamoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Då skrotar jag min tidigare teori och tror att detta rör sig om ett rån och att skyldig är någon som går på den där skolan som nämnts. Eventuellt även att gubben kan ha sagt till någon negerodåga som gjort något skit och fått smaka niiiiven pga. det.

Väldigt tveksam till ett rån vid den tiden och platsen. Det rör sig väldigt mycket folk däromkring på en fredag. Vuxna och barn. Folk som handlar i fältöversten, folk på väg hem från jobbet etc. Man måste vara imbecill om man rånar någon där just då. Måste vara nåt annat.
Citera
2020-10-09, 19:41
  #11
Medlem
UDontWantToMeetMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt
Såg det ut som missbrukartyper? Det brukar sedan länge hänga ett gäng just i den delen av Tessinparken, vid bänkarna utanför ingången till tunnelbanan som vetter mot parken. Några av dem verkar smått aggressiva. En muckade fight med mig när jag passerade en gång.

De är ju bara tragiska alkisar. Inget våld där, även om de blir högljudda ibland. De är lika farliga som tanternas pudlar. Undrar lite hur du lyckades få dem att mucka
Citera
2020-10-09, 19:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UDontWantToMeetMe
De är ju bara tragiska alkisar. Inget våld där, även om de blir högljudda ibland. De är lika farliga som tanternas pudlar. Undrar lite hur du lyckades få dem att mucka

Genom att gå förbi och inte göra något särskilt. Fick väl nån snedtändning. Hur som helst, platsen kryllar av folk en fredag vid den tiden. Måste finnas rejält med vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in