2020-10-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Hehe, beklager. Forsåvidt enig med deg, men det hadde vel tross alt vært bedre enn om hun aldri blir funnet?
Siden vi er inne på det... Tror du hun er "oppløst"? Altså ikke i ordets rette forstand, men borte for godt?
TH er forretningsmann. Kan det tenkes at han levningene, godt gjemt, som et forhandlingskort om han skulle bli tatt? Han har vel sett litt amerikansk film og fått med seg såkalte plea-deals? Ikke fordi jeg tror det ville ført frem i Norge, men det er noe galt med denne mannens sinn...
Jeg vil ikke utelukke det.

Ja det tror jeg også. Om TH trodde det kunne gi ham en fordel om AEH dukket opp, ja, så tror jeg at levningene kan dukke opp.

Hvis en slik situasjon skulle oppstå.

Men, det må jo være slitsom for politiet å få noe meningsfullt ut av forklaringene hans. Om alle avhørene er like forvirrede og motstridende og urealistiske som den siste forklaringen før han ble pågrepet.

Det er vanskelig å vite, om han skaper denne forvirringen med vilje, eller om han faktisk er så forvirret. Et sykt sinn er det uansett.
Citera
2020-10-09, 00:25
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det samme kan du si om teorien din, tror du er på bærtur der.
Det er både sikkert og visst
Citera
2020-10-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
En plan som er utarbeidet i månedsvis, kanskje årevis, kunne ikke risikere å gå i vasken på grunn av en fjott som mest av alt liker å skryte av sin kryptokunnskap og at han kjenner en riking, en «hval».

At RU skulle bli pågrepet var trolig planlagt ettersom han ble angitt av TH i utgangspunktet, og planen var trolig at han skulle pågripes tidligere.

Så nei, jeg kan ikke tenke meg at RU er Jettemannen.

Edit: Hettemannen, absolutt ikke Jettemannen.

Å angi, og i det hele tatt involvere RU, var ment å skulle skaffe kidnappingsplottet troverdighet. I stedet vendte sporene mot TH, noe som absolutt ikke var tenkt å skulle skje.
Takk, nå fikk jeg meg en god latter😂 Men altså enig, har bare så vanskelig for å tro at han kan være noe hettemann. Jeg får det bare ikke til å henge i hop. Noen av disse som liksom som skal være involvert ser ut som enten kosebamser eller søte datanerder. Jeg tror RU er lurt opp i stry så det batter.
Citera
2020-10-09, 05:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det er vel det. På de første bildene fra Sloraveien lå det en haug med sand og stein omtrent ved siden av garasjen. De er blitt flyttet.

Var det nylig lagt stein i gården like før AEH forsvant? I løpet av sommeren 2018?

Jeg mener å ha lest at huset så fælt ut, skikkelig nedsarvet, før det ble gjort helt nødvendig vedlikehold i månedene før AEH forsvant. Lurer på om det er sant.

Og så lurer jeg på, hvor har VG-fotografen stått da dette bildet av TH på vei inn i bilen ble tatt?

Ser ut som at de samme steinene er der i 2010 også hvis man zoomer inn.
https://www.google.com/maps/place/Sloraveien+4,+1472+Fjellhamar,+Norge/@59.9327197,10.9663464,3a,30y,145.36h,86.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9dVCAnlxszYcU6-anJiACw!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x464164d6da0 c8549:0x42d6454 a09feffe!8m2!3d59.9324469!4d10.9664466
Kan virke som at fotografene står oppstilt på haugen på andre siden av den gruslagte gangveien.
100 meter unna med telelinse. Jeg har sett en rekke andre bilder tatt fra samme vinkel.
https://imgur.com/a/3Yd23Qk
Han hadde vel en stor oppussning før drapet ja. Jeg så en liste over ting som skulle gjøres av håndtverkerne. Maling av grunnmur, beising av hus osv.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-09 kl. 05:46.
Citera
2020-10-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Klarer noen her å beregne TH`s høyde ut fra bilder ?

Jeg tror TH er ca 185 utfra opplysninger herfra
Citera
2020-10-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Du er så absolutt inne på noe der. Det ser ut som om T*om H*agen har knertet kona si, og at vi som betaler skatt i dette landet betaler en høy pris for å få han dømt for det.

Staten kan vel ta EL-kraft i pant for å dekke evt. omkostinger

Ha det hadde vært noe 😅
Citera
2020-10-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ser ut som at de samme steinene er der i 2010 også hvis man zoomer inn.
https://www.google.com/maps/place/Sloraveien+4,+1472+Fjellhamar,+Norge/@59.9327197,10.9663464,3a,30y,145.36h,86.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9dVCAnlxszYcU6-anJiACw!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x464164d6da0 c8549:0x42d6454 a09feffe!8m2!3d59.9324469!4d10.9664466
Kan virke som at fotografene står oppstilt på haugen på andre siden av den gruslagte gangveien.
100 meter unna med telelinse. Jeg har sett en rekke andre bilder tatt fra samme vinkel.
https://imgur.com/a/3Yd23Qk
Han hadde vel en stor oppussning før drapet ja. Jeg så en liste over ting som skulle gjøres av håndtverkerne. Maling a
v grunnmur, beising av hus osv.

Takk for god jobb så vi slipper spekulere.
Politiet har jo sagt at de tror hun ble fraktet fra huset i bil. Og da trolig død ettersom de mener hun er drept i s4.
Jeg tror hun er dumpet et trygt sted som kun TH og den personen som dumpet henne vet om.
Mulig på en av THs eiendomer. Jeg tror VE har gjort det på vei til Kvitfjell den dagen.
Citera
2020-10-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Takk for god jobb så vi slipper spekulere.
Politiet har jo sagt at de tror hun ble fraktet fra huset i bil. Og da trolig død ettersom de mener hun er drept i s4.
Jeg tror hun er dumpet et trygt sted som kun TH og den personen som dumpet henne vet om.
Mulig på en av THs eiendomer. Jeg tror VE har gjort det på vei til Kvitfjell den dagen.

Hvis VEs bevegelser den dagen ikke har vært gjort grundig rede for, hadde han nok være siktet nå (for mer enn de truslene han evt. er siktet for).
Senast redigerad av Alsagio 2020-10-09 kl. 09:36.
Citera
2020-10-09, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er klart at hvis hettemannen er ned mot 170 cm så begrenser det mulige kandidater sterkt.
Vi vet at politiet sitter på beregninger av høyden og informasjon om hvor klærne kan komme fra. Dette vil de ikke gå offentlig ut med. De virker heller ikke veldig ivrig på å gjenta etterlysning i media, osv. Alt dette får meg til å mistenke at de vet hvem hettemannen er. Det kan til og med tenkes at de visste eller ante det før de gikk ut med videomaterialet, men at de valgte å etterlyse vedkommende for å utelukke ukjente kandidater før en rettssak. Det kunne blitt et viktig kort for forsvaret om etterlysning ikke var gjort uten resultat.

Personlig så vet jeg ikke hvem hettemannen er, ut over at han er høyaktuell for politiet. Magefølelsen min sier at det er en helt ukjent person, ikke noen av dem vi har diskutert i denne tråden. Det kan være RU. Han kan ha fått en form for oppdrag, og trodd at han var med på en kidnapping. Det kan forklare hvorfor siktelsen mot ham ble endret fra "medvirkning til drap" til "medvirkning til kidnapping". Jeg vet imidlertid ikke hvor høy RU er. Moren hans hadde en del bilder, men hun har lukket FB profilen sin nå.

Ja mulig det er RU han passer bra både med høyde, samt at han trolig er involvert i saken. Jeg tror hettemann 2 er ukjent for oss og jeg er sikker på at han er involvert.
Like klær, går sammen mot ishallen osv
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-10-09 kl. 10:03.
Citera
2020-10-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hvis VEs bevegelser den dagen ikke har vært gjort grundig rede for, hadde han nok være siktet nå (for mer enn de truslene han evt. er siktet for).

Ja de er nok gjort rede for, men en avstikker et sted uten kamera på 20 min.
Han har jo løyet om alibi og hadde leiebil. Mistenkelig.
Citera
2020-10-09, 10:53
Medlem
Se på S*ynnøve E*bbestead sitt Facebook profil bilde.
Kan dette være bilde av alle søsknene Hagen?
Citera
2020-10-09, 11:41
Medlem
Ang jakken på hettemann: Øystein Milli sier at det er en type Goretex jakke fra et spesielt merke hvor tilsvarende er solgt i nærheten av Lørenskog.
Jeg kan se at Bergans lager jakker med den lommen oppe på venstre side og har lange skrå lommer som passer med hettemann.
Ser ut som en skall jakke han har på.
Tipper : merke Bergans, skall Goretex. Men har ikke funnet modell med lomme på kun ene siden.

Denne er damemodell, men dere ser hva jeg mener:
https://www.bergans.com/no/dame/haglebu-lady-jacket-dusty-blue-melange-night-blue?att=TA==&gclid=EAIaIQobChMI7oi27pmn7AIVkdeyCh 3eJAiMEAkYASABEgLvhfD_BwE

Edit. GSport på metro har bergans.
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-10-09 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in