Citat:
Du har så rätt i allt du skriver! Denna vidriga rörelse drar verkligen fram som en enorm gräshoppssvärm och förtär och svärtar ner/regnbågar ner all underhållning som älskats av tidigare generationer i sin väg. Förutom rollspel måste ju även böcker, serietidningar, filmer, TV-serier och datorspel fördärvas. Det märkliga är ju att de alltid ger sig på ett tidigare populärt etablerat koncept och stöper om det enligt sina egna vridna normer. Förmågan att skapa egna framgångsrika verk tycks dock vara i det närmaste obefintlig bland dessa "kreativa" själar. Som sagt; hyckleriet med exempelvis Lovecraft Country (som jag aldrig skulle få för mig att läsa eller titta på) är ju ett tydligt exempel på att dessa människors vidriga agendor. Herr Lovecraft hade nog roterat som en skottspole i graven om han vetat vad som gjorts med hans eftermäle. Jag kommer varken köpa något nytt från Chaosium eller ta med tång i något som Eloso förlag släpper. En och annan illegal nedladdning för att se vad man går miste om känns fullt godtagbart i dessa mörka tider.
Jag har faktiskt haft det tvivelaktiga nöjet att spela rollspel med en representant av den nya generationens rollspelare. Givetvis gick det åt helvete och ingen i vår spelgrupp ville någonsin se denna person vid vårt spelbord igen. Lyckligtvis är ju dessa spelare ganska lätta att upptäcka, så att man kan hålla sig långt borta från dem i alla sammanhang. Du känner inte till något lämpligt ogräsbekämpningsmedel som biter på dessa regnbågsskimrande frökapslar?
Jag har faktiskt haft det tvivelaktiga nöjet att spela rollspel med en representant av den nya generationens rollspelare. Givetvis gick det åt helvete och ingen i vår spelgrupp ville någonsin se denna person vid vårt spelbord igen. Lyckligtvis är ju dessa spelare ganska lätta att upptäcka, så att man kan hålla sig långt borta från dem i alla sammanhang. Du känner inte till något lämpligt ogräsbekämpningsmedel som biter på dessa regnbågsskimrande frökapslar?

Nej, när det gäller Chaosium så kan man gott ha en svart lapp för ena ögat när det gäller deras produkter. De var mycket bättre förut, med Keith Herber & Co. Nu har en massa skitnödiga engelsmän och australiensare tagit över. Ibland önskar jag att Lovecraft hade någon mäktig estate likt Tolkien som stämde skiten ur dessa hycklare. Jag såg första avsnittet av Lovecraft Country och insåg att det bara vara politiskt dravel och kass CGI. Någon skräck är det inte frågan om.
Jag har i princip blivit bannad från alla forum. Det började med rollspel.nu sedan blev det brpcentral, yog-sothoth och t o m therpgsite (där de är emot Seattle neckbearden som styr hobbyn). Men jag är medlem i ett antal forum på Facebook, men man märker snart vilka man aldrig får några tummar upp av. Det rör sig då vanligtvis om fröfolket från rollspel.nu. Det finns speciellt en person jag avskyr över alla andra i svenska rollspelskretsar.
Jag tror att det bästa bekämpningsmedlet är att neka dem näring och solljus. Beröm dem aldrig, köp aldrig deras produkter, spela aldrig tillsammans med dem, etc, så vittrar de nog bort. Det kommer att ta tid, men det kan det vara värt. Man får göra gräva lite kring nya personer man väljer att spela med. Har de signaler som pronouns, regnbågsflaggor, BLM-nävar och annat på Twitter eller Facebook så måste man välja bort dem direkt. De här personerna vill alltid spela SIG SJÄLVA (eller idealbilden av sig själva) oavsett rollspel. Deras Rollpersoner har samma värderingar de har i verkliga livet och blir kränkta lika lätt som på riktigt.
Jag har också märkt att rollspelsstreamer/Youtubekanaler tar in snygga tjejer för att skaffa fler tittare. I 9 av 10 fall är inga riktiga rollspelare. De är röstskådespelerskor troligtvis. När man googlar dem hittar man samma pronomen, regnbågsflaggor och upploppsvurmande och gärna en rad om att personen är en "aspiring actress". Det är Twitchäckel som lever på donerade pengar. Utan pengar och patreons så slutar de med hobbyn. Rollspel ska man väl kunna lira utan att få betalt? Det har man ju alltid gjort. Så varför kan inte dessa personer det?
Nej, han vill väl inte visa sin fula nuna och behöva göra tumme upp när gamla klasskamrater tar bilder på födelsedagstårtor, fula ungar och sådant.