2020-10-09, 07:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så sista månaden inför valet kommer vi få se en pigg Trump, utan munskydd, som kan röra sig som vanligt bland folk. Hur kommer det att kontrasterna mot en äldre, synbart skörare Biden bakom munskydd som håller folk på flera meters avstånd?

Med tanke på att Trump alltså ska börja kampanja när han fortfarande är sjuk och potentiellt smittsam så kommer det bara påminna folk om Trumps fasansfullt oansvariga beteende.

Och siffrorna åker ännu mer ner i papperskorgen
2020-10-09, 07:41
Medlem
Citat:
Så sista månaden inför valet kommer vi få se en pigg Trump, utan munskydd, som kan röra sig som vanligt bland folk. Hur kommer det att kontrasterna mot en äldre, synbart skörare Biden bakom munskydd som håller folk på flera meters avstånd?
Trrump utan munskydd visar på ett mycket dåligt omdöme enligt väljarna så Biden lär behålla munskyddet på då det gör både politisk nytta men även visar på gott omdöme. Givetvis ett ytterst litet men ändå viktigt agerande av en enskild men offentlig medborgare att axla sin ansvarsdel mot den ökade spridningen av viruset i USA. Inte helt fel nu i valtider.
2020-10-09, 08:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Med tanke på att Trump alltså ska börja kampanja när han fortfarande är sjuk och potentiellt smittsam så kommer det bara påminna folk om Trumps fasansfullt oansvariga beteende.

Han har fått klartecken från läkaren från lördag. Han riskerar ingens liv.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trrump utan munskydd visar på ett mycket dåligt omdöme enligt väljarna så Biden lär behålla munskyddet på då det gör både politisk nytta men även visar på gott omdöme. Givetvis ett ytterst litet men ändå viktigt agerande av en enskild men offentlig medborgare att axla sin ansvarsdel mot den ökade spridningen av viruset i USA. Inte helt fel nu i valtider.
Alla vet att Trump haft covid, så varför skulle det vara dåligt omdöme att vara utan munskydd? Han kommer bara kontrastera i hälsa gentemot Biden.
2020-10-09, 08:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av used66
googla på hans namn, om du orkar. karln har haft rätt vinnare i alla val sedan 80 talet.
Jag vet mycket väl vem han är. Men jag hittar ingen källa på att han spått en demokratisk valseger 2020, som du påstod. Det var det jag bad om källa på.
2020-10-09, 08:45
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Jag kollade upp sökningarna på "Ivanka hot pictures" och de var många fler än sökningarna på "Pelosi hot pictures". Det måste betyda att Republikanerna är mycket populärare än Demokraterna, eller hur!

Vet ej vad ditt nakensökande på Pelosi betyder för valrörelsen, Dock så är mina noterade 'metrics' ganska enkla sökbegrepp som nyttjas av redan registrerade röstande, ingen knappar detta för skojs skull utan det finns en tanke från båda sidor, mao bra sökbegrepp att spåra på. Alla med ett uns logik håller med om detta.

Google Metrics anger tydligt är att det är väsentligt fler sökningar där Demokrater vill vet hur man röstar Republikanskt än tvärtom. Alla kan tolka in detta som dom vill, tyckte det var en intressant observation då Bidens ledning bara ökar i OU så visar dessa sökningar på det motsatta.

Min tolkning: Då antalet nyregistrerade i Swingstates inte är till någon större fördel för endera parti (dock en "lättare" fördel för Republikanerna som jag visat i Arizona, NC, Florida) så innebär detta att vi därmed ser liknande valutgång 2016 med tillägg att det ser ut som en rejäl övervikt för switch till Republikanerna vs switch till Demokraterna.

Four more years!
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 08:48.
2020-10-09, 09:06
Medlem
Citat:

Varför skulle det vara oansvarigt när han fått klartecken från sin doktor?
2020-10-09, 09:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Min gissning är att de kommer införa massor med olika lagar. Hämndbegäret är stort.
Det kommer inte bli ett bättre USA.

Jag tror det kommer bli värre med massor med lagar om övervakning, åsikter och allt möjligt.
USA kommer gå mer mot Ryssland under demokraterna ironiskt nog i motsatt enligt vad många verkar tycka (om Trump).

Jag hoppas jag får fel för att det ser ut som att de kommer att vinna.

Det är svårt att avgöra, det vi måste komma ihåg är att både Harris och Biden är corp-democrats, de hatar inte allt som Trump gjorde, skattelättnaderna är en av dessa saker, visst de har planer på att höja skatter för de rikaste men flera av de är även för att de ska betala mer i skatt just för att de faktiskt har pengarna för det.

Däremot så lär vi få se hur ICE lär bli utredd, speciellt nu efter att det har kommit fram att man har kastrerat kvinnor längs med gränsen.
2020-10-09, 09:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så sista månaden inför valet kommer vi få se en pigg Trump, utan munskydd, som kan röra sig som vanligt bland folk. Hur kommer det att kontrastera mot en äldre, synbart skörare Biden bakom munskydd som håller folk på flera meters avstånd?

Du menar de kommande 3 veckorna?

För valdagen är om 3 veckor och 4 dagar, Trump har för övrigt dragit tillbaka sin reklam i 6 olika swinstates och fokuserar hårt på Texas just nu så jag vet inte hur man ska lösa det men om du menar att han ska vara energisk nog för att kunna lösa det så får vi väl se om du har rätt.
2020-10-09, 09:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Han har fått klartecken från läkaren från lördag. Han riskerar ingens liv.

Samma läkare som har erkänt att han ljög tidigare om situationen?

Jag skulle vara väldigt skeptisk till vad som sägs från Vita Huset, men även om han är friskförklarad så är det så många i Vita Huset som är smittade nu att han utsätter sig själv för en risk att bli återsmittad.
2020-10-09, 09:40
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Varför skulle det vara oansvarigt när han fått klartecken från sin doktor?

Som president måste han ju hålla skenet uppe betydligt högre än vi vanliga dödliga.
Hade han varit en vanlig svenne hade han garanterat inte blivit friskskriven. Dessutom är det väl inte hans läkare som bestämmer.
Räcker att Trump säger att han är frisk så får han ett intyg att han är det (hur är det med läkaretiken där tro)

The macho man fixar inte att vara i stillhet en enda sekund. Fan en tung ADHD varning där.
2020-10-09, 10:09
Medlem
Bergakungens avatar
Det är väl alldeles uppenbart att Trump INTE kan vara passiv i nuläget. Däremot är det ju inte lätt att avgöra om det är produktivt att kampanja utan att acceptera begränsningar och "agera ansvarsfullt", men för personligheter av Trumps karaktär(*) är målet att att vinna valet helt överordnat att "uppträda ansvarsfullt" eller "riskera klander för att inte ta Covid på allvar". För hans väljare är detta snarare svaghetstecken än meriter.

(*) Det är naturligtvis likadant med Biden. Att agera försiktigt, uppträda städat och kontrastera mot "stolletrump" är hans strategi. Den bygger inte på att han är rädd att bli sjuk. Hade han fått en deal likt "Du får presidentposten direkt, om du vågar slicka på Trumps mattallrik" hade han inte tvekat. Det ligger inte i personligheten för de här personerna att "vara rädda".
2020-10-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Som president måste han ju hålla skenet uppe betydligt högre än vi vanliga dödliga.
Hade han varit en vanlig svenne hade han garanterat inte blivit friskskriven. Dessutom är det väl inte hans läkare som bestämmer.
Räcker att Trump säger att han är frisk så får han ett intyg att han är det (hur är det med läkaretiken där tro)

The macho man fixar inte att vara i stillhet en enda sekund. Fan en tung ADHD varning där.
Det du kör med nu är ju enbart konspirationsteorier. Skärp dig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in