2020-10-07, 23:32
Medlem
Haddock93s avatar
Jag har tänkt på en sak, hur kommer det sig till att SD alltid vill lägga skulden på MP och inte S när det kommer till migrationsfrågan? De är väl minst lika skyldiga. Jag tror S är smarta och använder MP som slagpåse för att inte förlora för mycket röster.

Folk kanske tänker ”men denna gång åker MP ut så jag röstar på S igen”.

Bättre att ställa S mot väggen och inte lägga över all skuld på MP.
2020-10-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jag har tänkt på en sak, hur kommer det sig till att SD alltid vill lägga skulden på MP och inte S när det kommer till migrationsfrågan? De är väl minst lika skyldiga. Jag tror S är smarta och använder MP som slagpåse för att inte förlora för mycket röster.

För att även Åkesson är fånge i den kognitiva dissonansen mellan A) den enfaldiga tron på att S i slutändan är pragmatiker som gör det rätta för Sverige och svenskarna för att Erlander gjorde det för 900 år sen, och B) den bistra verkligheten att S sedan länge är uppslukat av nyvänstern, woke och Bjerelds kristna massinvandringslobby, samt beroende av förortsröster för sin överlevnad.

S kommer alltid undan ansvar, eftersom motståndarna hjälper dem med det kollektiva förträngandet. Det var S och Löfven som var huvudansvariga för att gymnasielagen genomfördes, men om du går ut på gatan och frågar vems felet är så kommer nästan alla att svara Lööf/Centern. Ett par stycken kommer att säga Reinfeldt, som visserligen lämnade politiken 4 år innan gymnasielagen men viljan att göra honom ensamt ansvarig för all invandring mellan 1920 och 2020 är så stark bland alla med Reinfeldt-tourettes att det ändå på nåt sätt är han som skapade gymnasielagen medan Löfven är ett 101% oskyldigt offer.
2020-10-08, 08:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

SD gör det, men medans MP försvar sin politik så är S hala som en ål och argumenterar mot sin egen politik som vanligt. De har ju stoppat invandringen 2015 och bla bla bla. Och media stryker både S och MP medhårs så MPs linje för massinvandring kommer fram som de vill och S ljug om hur invandringsrestriktiva de är kommer också dram.

Om man följer SD på sociala medier och i Samtiden så är det S-kritiken som dominerar. Följer man MSM så framstår det som du skriver eftersom både S och MP får sitt narrativ presenterat oemotsagt och där är ju MP ärliga och vill ha massinvandring medan S minsann har stoppat all invandring så SD behövs inte längre. Citat från SDs Facebook nu: " Det enda som går utläsa klart och tydligt är att Socialdemokraterna sätter makten framför allt.", "”Det här betyder krig, i riksdagen och i kommande valrörelse. Socialdemokraterna ska inte komma undan detta svek”,"

Media är den största hindret för att SD skall ta ett nytt stort kliv uppåt i OU.
2020-10-08, 09:22
Medlem
Ändå tacksamt att S för sista gången tydligt visar att endast genom att få SD i inflytande kan Sverige göra om invandringen. S är inte ett alternativ för den omläggningen, utan prioriterar goda relationer med partier som MP och C istället.

Slagläge för högern lagom till nästa val. Gäller att verkligen i all reklam tydligt markera S som partier för mer massinvandring, och de kommer störtdyka än mer bland svenska arbetare.
2020-10-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Naturligtvis tragiskt för Sverige att S och MP är överens, men för SD:s del en tidig julklapp. Nu har SD och i liten mån även M stora möjligheter att hamra in ett kärvare budskap, där SD kan trumma återvandring, noll kvotinvandring, endast rimlig kompetensinvandring.

Folk är faktiskt oroliga och det är synnerligen märkligt att S inte inser att dom tappar förtroendet bland vanliga svenskar. Ett monumentalt misstag.

Det skall bli intressant att se kommande OU, i slutet av oktober bör det ge avtryck i opinionen.
Det visar dock att personer som Bjereld inom S har allt för stort inflytande över partiets invandringspolitik, vilket förhindrar S från att gå i stram riktning. Kort sagt har de personer inom S som lobbar för öppnare invandring än en gång vunnit striden inom partiet över de som förstår att Sverige behöver stram invandring.
2020-10-08, 09:43
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SD gör det, men medans MP försvar sin politik så är S hala som en ål och argumenterar mot sin egen politik som vanligt. De har ju stoppat invandringen 2015 och bla bla bla. Och media stryker både S och MP medhårs så MPs linje för massinvandring kommer fram som de vill och S ljug om hur invandringsrestriktiva de är kommer också dram.

Om man följer SD på sociala medier och i Samtiden så är det S-kritiken som dominerar. Följer man MSM så framstår det som du skriver eftersom både S och MP får sitt narrativ presenterat oemotsagt och där är ju MP ärliga och vill ha massinvandring medan S minsann har stoppat all invandring så SD behövs inte längre. Citat från SDs Facebook nu: " Det enda som går utläsa klart och tydligt är att Socialdemokraterna sätter makten framför allt.", "”Det här betyder krig, i riksdagen och i kommande valrörelse. Socialdemokraterna ska inte komma undan detta svek”,"

Media är den största hindret för att SD skall ta ett nytt stort kliv uppåt i OU.

Jag tror den retoriken med krig är en utsträckt hand till basen inom LO och S. Många av dessa gillar sån retorik och har använts av vänstern i många årtionden bakåt i historien. Socialdemokratin växte ju sig så starka genom ett typ av ”krig” mot eliten.

Löfven har ju också använt den retoriken rätt nyligen.

Smart spelat där. Man måste sticka ut bland mängden och inte låta M ta en enda röst från vänster. SD bör även elda på M att fälla regeringen över LAS nu, upp till bevis. Vill M ha uppluckring av LAS eller en regering som störtar landet? Vad är viktigast?

Jag kan tycka att oppositionspartier inte bör kritisera varandra för mycket men cynisk som jag är gällande Moderaterna och Ulf så måste det nog ske trots allt. Moderaterna behöver komma ner på jorden i väljarstöd och SD behöver bli större än M+KD tillsammans. Litar inte ett dugg på att M inte säljer ut sig efter valet och många tagna röster från de som litar på Ulfs ord.

Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Ändå tacksamt att S för sista gången tydligt visar att endast genom att få SD i inflytande kan Sverige göra om invandringen. S är inte ett alternativ för den omläggningen, utan prioriterar goda relationer med partier som MP och C istället.

Slagläge för högern lagom till nästa val. Gäller att verkligen i all reklam tydligt markera S som partier för mer massinvandring, och de kommer störtdyka än mer bland svenska arbetare.

Ja nu blir det nog omöjligt att påstå sig vara invandringskritiker framöver eller att försöka få lag och ordning i landet när man importerar kriminalitet.

Löfven sa ju det själv, det finns en koppling mellan invandring och kriminalitet.

Det går nog inte för S att komma innan valet nu och lova mindre invandring. Man har förlorat all förtroende.
2020-10-08, 10:00
Medlem
Citat:
Jag tror den retoriken med krig är en utsträckt hand till basen inom LO och S. Många av dessa gillar sån retorik och har använts av vänstern i många årtionden bakåt i historien. Socialdemokratin växte ju sig så starka genom ett typ av ”krig” mot eliten.

Löfven har ju också använt den retoriken rätt nyligen.

Smart spelat där. Man måste sticka ut bland mängden och inte låta M ta en enda röst från vänster. SD bör även elda på M att fälla regeringen över LAS nu, upp till bevis. Vill M ha uppluckring av LAS eller en regering som störtar landet? Vad är viktigast?

Jag kan tycka att oppositionspartier inte bör kritisera varandra för mycket men cynisk som jag är gällande Moderaterna och Ulf så måste det nog ske trots allt. Moderaterna behöver komma ner på jorden i väljarstöd och SD behöver bli större än M+KD tillsammans. Litar inte ett dugg på att M inte säljer ut sig efter valet och många tagna röster från de som litar på Ulfs ord.

Ja nu blir det nog omöjligt att påstå sig vara invandringskritiker framöver eller att försöka få lag och ordning i landet när man importerar kriminalitet.

Löfven sa ju det själv, det finns en koppling mellan invandring och kriminalitet.

Det går nog inte för S att komma innan valet nu och lova mindre invandring. Man har förlorat all förtroende.

Det är medialogiken. Moderaterna kallade det "kollaps" och då måste SD höja tonläget ytterligare till "krig" för att nå igenom mediabruset.
2020-10-08, 14:23
Medlem
Öppna gränser.
Amnesti åt 10.000 våldtäktsafghaner som är över 30 år gamla
Man begraver kulturn - man dödar sporten.
"Arbetarpartiet" S vill avveckla LAS och i princip gå emot alla fackförbund

Jag vet inte om just SD kommer att dra nytta utav detta men om inte S tappar åtminstone 2-3% framgent så vore jag oerhört förvånad.

Finns det någon jävel förutom bidragstagande parasiter som invandrat hit som röstar på S längre?

Agenda på söndag blir förhoppningsvis ännu viktigare. Hoppas hoppas S snart är under 20% vore fan drömmen. Dom om MP tillsammans 25% då är det färidgt.
2020-10-08, 22:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Det visar dock att personer som Bjereld inom S har allt för stort inflytande över partiets invandringspolitik, vilket förhindrar S från att gå i stram riktning. Kort sagt har de personer inom S som lobbar för öppnare invandring än en gång vunnit striden inom partiet över de som förstår att Sverige behöver stram invandring.

De sossarna har gått i pension för länge sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Finns det någon jävel förutom bidragstagande parasiter som invandrat hit som röstar på S längre?

Det är en stor och växande väljargrupp, antagligen snart fler än arbetarna. Liksom C har S snart bytt ut sina väljare.
2020-10-09, 07:50
Medlem
arbetets avatar
Aftonbladet/Demoskop

Vänsterpartiet 9,2 procent + 1,7 %
Socialdemokraterna 25,0 - 1,1
Miljöpartiet 3,5 + 0,3
Centern 9,4 + 0,2
Kristdemokraterna 6,7 + 1,4
Liberalerna 3,4 + 0,3
Moderaterna 21,1 - 1,1
Sverigedemokraterna 19,9 - 1,7

Övriga 2,0 + 0,2

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/39JBKM/alla-tre-stora-partier-tappar-valjare

Tror vi på det här? Tar med de övriga partier i denna tråd också då de tre stora faller på ett påtagligt sätt. Verkar konstigt.
Senast redigerad av arbetet 2020-10-09 kl. 07:56.
2020-10-09, 08:13
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Aftonbladet/Demoskop

Vänsterpartiet 9,2 procent + 1,7 %
Socialdemokraterna 25,0 - 1,1
Miljöpartiet 3,5 + 0,3
Centern 9,4 + 0,2
Kristdemokraterna 6,7 + 1,4
Liberalerna 3,4 + 0,3
Moderaterna 21,1 - 1,1
Sverigedemokraterna 19,9 - 1,7

Övriga 2,0 + 0,2

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/39JBKM/alla-tre-stora-partier-tappar-valjare

Tror vi på det här? Tar med de övriga partier i denna tråd också då de tre stora faller på ett påtagligt sätt. Verkar konstigt.

Känns som en konstig undersökning, verkligen.

Speciellt i och med att Åkessons förtroende var den enda som förbättrades ihop med Sjöstedt.

Avvaktar fler undersökningar innan jag drar för stora växlar och nu efter S beslut om invandringen lär SD öka.
2020-10-09, 08:19
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Känns som en konstig undersökning, verkligen.

Speciellt i och med att Åkessons förtroende var den enda som förbättrades ihop med Sjöstedt.

Avvaktar fler undersökningar innan jag drar för stora växlar och nu efter S beslut om invandringen lär SD öka.

Jag tror ju att undersökningar från etablissemangsanknutna medier inte går att lita på. Ofta kompenseras siffrorna inom blocken så att det blir plus minus noll. Man vill inte ha några politiska förändringar. Man skyddar regeringen. Allt är låst och stillastående i det här landet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in