Citat:
Svenskar är enligt min erfarenhet uppskattade.
Svenskar kan oftast mer än de säger (till skillnad från amerikaner). Svenskar levererar det som ska levereras i tid (till skillnad från fransmän o italenare). Svenskar är måna om att det som levereras fungerar o är rätt kvalitet (till skillnad från kineser). Svenskar flaggar för problem så det inte blir större problem (till skillnad från indier). Svenskar håller oftast budget (till skillnad från israeler).
Merparten över gäller även våra grannar i öst o väst.
Svenskar andes också som lite naiva o lätt korkade.
Sedan så är det ju det där med alkohol på fritiden....
Som alltid så är jag övertygad om att våra ingenjörer, tekniker o annat välutbildat folk fortfarande är välkommna till väldigt många länder.
Det är väl först när genusvetarna från Södertörn söker sig bort som andra länder stänger sina gränser.
Jag är övertygad om att den skada som MP, S og C nu försöker ställa till med kan komma att få långtgående konsekvenser.
Svenskar kan oftast mer än de säger (till skillnad från amerikaner). Svenskar levererar det som ska levereras i tid (till skillnad från fransmän o italenare). Svenskar är måna om att det som levereras fungerar o är rätt kvalitet (till skillnad från kineser). Svenskar flaggar för problem så det inte blir större problem (till skillnad från indier). Svenskar håller oftast budget (till skillnad från israeler).
Merparten över gäller även våra grannar i öst o väst.
Svenskar andes också som lite naiva o lätt korkade.
Sedan så är det ju det där med alkohol på fritiden....
Som alltid så är jag övertygad om att våra ingenjörer, tekniker o annat välutbildat folk fortfarande är välkommna till väldigt många länder.
Det är väl först när genusvetarna från Södertörn söker sig bort som andra länder stänger sina gränser.
Jag är övertygad om att den skada som MP, S og C nu försöker ställa till med kan komma att få långtgående konsekvenser.
Helt riktigt men vi ska inte glömma att länder har faktiskt gott om sina egna som håller den samma nivån så det är inte helt så att vi träder in som en Messias och att man ska skilja på projekt/jobb där man är i ett land för en tid mot att flytta dit och bo där. Det tillkommer en massa aspekter på det som du har tagit upp och att svenskar är inte poppis.
Jag har tagit med det i mitt för att jag vet igenom mina vistelser.
Länder vill inte veta av oss och vi ska tacka våra politiker för det att dom har varit så duktiga att det står grundmurat att vi är ett perverst och dumt folk.
Våra kvinnor kommer dock att ha en marknad, tjejer kommer allt mer att söka sig bort ifrån Sverige, ett folk slaget på knä som tvingas till att släppa det bästa som dom har.
Konsekvenserna dom kommer vi att få leva med för all framtid.
Sverige är redan något annat och att någon acceptabel väg tillbaka finns inte.
Sverige är ett stort experiment som har skenat eller lyckats väldigt väl helt beroende på vem som man frågar.