2020-10-08, 19:37
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Svenskar är enligt min erfarenhet uppskattade.
Svenskar kan oftast mer än de säger (till skillnad från amerikaner). Svenskar levererar det som ska levereras i tid (till skillnad från fransmän o italenare). Svenskar är måna om att det som levereras fungerar o är rätt kvalitet (till skillnad från kineser). Svenskar flaggar för problem så det inte blir större problem (till skillnad från indier). Svenskar håller oftast budget (till skillnad från israeler).

Merparten över gäller även våra grannar i öst o väst.

Svenskar andes också som lite naiva o lätt korkade.

Sedan så är det ju det där med alkohol på fritiden....

Som alltid så är jag övertygad om att våra ingenjörer, tekniker o annat välutbildat folk fortfarande är välkommna till väldigt många länder.

Det är väl först när genusvetarna från Södertörn söker sig bort som andra länder stänger sina gränser.

Jag är övertygad om att den skada som MP, S og C nu försöker ställa till med kan komma att få långtgående konsekvenser.

Helt riktigt men vi ska inte glömma att länder har faktiskt gott om sina egna som håller den samma nivån så det är inte helt så att vi träder in som en Messias och att man ska skilja på projekt/jobb där man är i ett land för en tid mot att flytta dit och bo där. Det tillkommer en massa aspekter på det som du har tagit upp och att svenskar är inte poppis.
Jag har tagit med det i mitt för att jag vet igenom mina vistelser.
Länder vill inte veta av oss och vi ska tacka våra politiker för det att dom har varit så duktiga att det står grundmurat att vi är ett perverst och dumt folk.
Våra kvinnor kommer dock att ha en marknad, tjejer kommer allt mer att söka sig bort ifrån Sverige, ett folk slaget på knä som tvingas till att släppa det bästa som dom har.

Konsekvenserna dom kommer vi att få leva med för all framtid.
Sverige är redan något annat och att någon acceptabel väg tillbaka finns inte.
Sverige är ett stort experiment som har skenat eller lyckats väldigt väl helt beroende på vem som man frågar.
Citera
2020-10-08, 19:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Japp då är det givet. Löfven bryr sig mer om makten än som Sverige. Låta ett skitparti som MP som alltså knappt 3% stödjer diktera vad som ska gälla! Helt sanslöst. Snälla någon se till att vi får ett extraval NU!
Citera
2020-10-08, 19:45
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Förändrar detta något i praktiken? Även om de har ett år på sig lär det väl bli svårt för dem att skaffa sig ett jobb med endast en gymnasieutbildning... många kommer därmed bli tillbakaskickade, vilket ju var meningen från början. Däremot är ju signalen helt åt helvete fel.
De kommer ju dock aldrig bli hemskickade.
Man kommer hela tiden skjuta på det fram tills att befolkningen antingen glömmer bort situationen eller att opinionen vänder.
Citera
2020-10-08, 19:54
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ser inget fel i att öka invandringen så länge vi arbetar på integrationen och ger folk faktiska möjligheter att komma in i samhället, människor är ju inte sämre bara för att de kommer från land X eller region Y utan det är kulturella skillnader som behöver bakas in i varandra för att det ska fungera
Beteende sitter dock i generna och saker som aggressivitet är särskilt tydligt framkommande i generna hos vissa folkslag.
Det är den vetenskapliga konsensusen, allt annat är handhjärtan och rymdkramar.

Anledningen till att västvärlden t.ex. gett upp på att "integrera" somalier är pga detta.
Citera
2020-10-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jo. V har hotat att fälla regeringen, men M har sagt att det kommer man inte att göra:

M avfärdar V:s hot om misstroende mot Löfven

https://www.svd.se/m-avfardar-vs-hot-om-misstroende-mot-lofven

Nej klart v inte kommer fälla regeringen då släpper man fram M och SD får inflytande.
Det är Sjöstedt och V största mardröm som får dom å ligga kallsvettiga på nätterna.
Citera
2020-10-08, 19:57
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Icke desto mindre ser vi nu hur svansen viftar på hunden.

De långsiktiga konsekvenserna för S kommer att bli förödande. Gymnasieamnestin var ju lackmustestet för deras trovärdighet.

Redan när gymnasielagen infördes sa kritikerna att det här är inte seriöst, ni kommer aldrig att skicka hem någon, allt är bara ett spel för galleriet som syftar till att dölja att regeringen förlorat kontrollen över invandringen. De "tuffa" reglerna kommer att tas bort när lagen ska implementeras.

Genom att ge sina kritiker rätt till 100% har sossarna nu torpederat sin egen trovärdighet. Ingen kommer att ta dem på allvar längre. En effekt som kommer att sitta i under mycket lång tid.

Frågan är vart de arbetare som fram till nu röstade på S kommer att söka sig. Det är den största frågan i svensk politik just nu.

Mitt svar är C dom går över till C.
Citera
2020-10-08, 20:03
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Jag tror iofs att en borgerlig regering kommer att få lika svårt att tillämpa lagen och börja utvisa folk som inte ska vara här. För att ge en tydlig signal om att alla som kommer hit faktiskt inte får stanna behövs det helt andra volymer än de sporadiska utvisningar som skett hittills. Tänk mediacirkusen kring dessa utvisningar mulitplicerat med hundra. Då är det nog en frestande utväg för en regering att hitta något kryphål som gör att man slipper ta tag i detta.
Politikerna måste helt enkelt lära sig att börja skita i mediecirkusarna, precis som många väljare gör. Jag tror och hoppas att väldigt många har tröttnat på snyftreportagen kring utvisningar, samt tokhyllandet av diverse aktivister som hindrar flygplan från att lyfta. Låt pressen lipa liksom.
Senast redigerad av Jiren 2020-10-08 kl. 20:09.
Citera
2020-10-08, 20:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Japp då är det givet. Löfven bryr sig mer om makten än som Sverige. Låta ett skitparti som MP som alltså knappt 3% stödjer diktera vad som ska gälla! Helt sanslöst. Snälla någon se till att vi får ett extraval NU!

Nu är det upp till bevis för V o så synas M om de verklig vill eller om Uffe bara är en snackpåse.
Citera
2020-10-08, 20:13
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej klart v inte kommer fälla regeringen då släpper man fram M och SD får inflytande.
Det är Sjöstedt och V största mardröm som får dom å ligga kallsvettiga på nätterna.

Jag kan tänka att V av idag äger en större vilja till förändring och uppoffring mot vad folk vill begripa.

Elefanten i rummet det är M och med stöd KD, det är två gravt efterblivna partier vilka helst önskar att alt var som förr med alliansen och att dom gör vad som helst för att djävlas med V till och med tappar i politiken bara dom får knäppa V på näsan.

Ja har äger inte ord över hur djävla stofila som dom två partierna är och att det skapar låsningar som möjliggör just det som Mp nu har fått igenom.
Citera
2020-10-08, 20:18
Medlem
Citat:

Men tänk om nuvarande regeringen förlorar då?

Då måste ju oppositionen börjar arbeta, ta ansvar, leverera.
Nä, mkt lugnare att sitta på läktaren och skälla lite emellanåt. Lönen tickar in ändå.
Citera
2020-10-08, 20:25
Bannlyst
Kommer bli intressant partiledardebatt på söndag i SVT agenda.
Migrationspolitiken, LAS och Ebba sprider Coronaviruset ✌️🇸🇪
Citera
2020-10-08, 20:29
Medlem
Citat:

Sossarna är ett maktparti. Jag är imponerad Stefan löven att du kan behålla makten utan att bedriva din egna politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in