2020-10-08, 17:06
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Det var pinsamt hur SVT SR och TV4 veckorna innan beskedet körde det ena snyftreportaget efter det andra om ensamkommande och andra som saknar asylskäl självklart på regeringens uppdrag. När 60% av dom anställda röstar på MP enligt en undersökning föga förvånande.

Viktig observation, tänkte på det också att nu är nåt pågång... men det är inte pinsamt det är läskigt...
Citera
2020-10-08, 17:07
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Denna överenskommelse var den stora diskussionsämnet på lunchen på jobbet idag. Ingen gillade det, och på mitt jobb är den absoluta majoriteten av medarbetarna vad man skulle kalla högutbildade, politiskt korrekta sossar och liberaler.

När t om den mest politiskt korrekte kvinnan på arbetsplatsen säger "nu får det väl ändå vara nog" så har det gått väldigt långt. Hon är den typen som för bara några år sedan var en ivrig flyktingförespråkare med kånken-rygga och rakklippt feministisk vänsterlugg haha.

Bara för att jävlas med kappvändarna tänkte jag säga - Men det handlar ju om baaaarn... men jag höll käft istället haha.

Det svänger verkligen i opinionen kring invandringen. Den saken är klar.

Haha, din jävel du skulle ha sagt det. Opinionen kanske svänger, fast den svänger extremt långsamt. Många är fortfarande lika hjärntvättade och välkommnar det här förslaget.
Citera
2020-10-08, 17:11
Medlem
AreYouBacks avatar
Nu skyller Morgan Johansson ALL invandring på Moderaterna och "öppna era hjärtan" politiken.
Citera
2020-10-08, 17:11
Medlem
innocentblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Det var pinsamt hur SVT SR och TV4 veckorna innan beskedet körde det ena snyftreportaget efter det andra om ensamkommande och andra som saknar asylskäl självklart på regeringens uppdrag. När 60% av dom anställda röstar på MP enligt en undersökning föga förvånande.

Tror du de i media fick förhandsinformation om att S och MP planerade att öka invandringen?

Citat:
Denna överenskommelse var den stora diskussionsämnet på lunchen på jobbet idag. Ingen gillade det, och på mitt jobb är den absoluta majoriteten av medarbetarna vad man skulle kalla högutbildade, politiskt korrekta sossar och liberaler.

När t om den mest politiskt korrekte kvinnan på arbetsplatsen säger "nu får det väl ändå vara nog" så har det gått väldigt långt. Hon är den typen som för bara några år sedan var en ivrig flyktingförespråkare med kånken-rygga och rakklippt feministisk vänsterlugg haha.

Bara för att jävlas med kappvändarna tänkte jag säga - Men det handlar ju om baaaarn... men jag höll käft istället haha. Det svänger verkligen i opinionen kring invandringen. Den saken är klar.

Hade de någon självkritik då de själva röstat på dessa partier?

Har hon bytt stil nu med ny frisyr och nya accessoarer?
Citera
2020-10-08, 17:14
Medlem
Gronladans avatar
Förändrar detta något i praktiken? Även om de har ett år på sig lär det väl bli svårt för dem att skaffa sig ett jobb med endast en gymnasieutbildning... många kommer därmed bli tillbakaskickade, vilket ju var meningen från början. Däremot är ju signalen helt åt helvete fel.
Citera
2020-10-08, 17:19
Medlem
InvisiblePersons avatar
Citat:

Bara för att jävlas med kappvändarna tänkte jag säga - Men det handlar ju om baaaarn... men jag höll käft istället haha.

Det svänger verkligen i opinionen kring invandringen. Den saken är klar.

Skönt att höra! Fler vaknar upp från PK-dvalan
Citera
2020-10-08, 17:25
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Haha, din jävel du skulle ha sagt det. Opinionen kanske svänger, fast den svänger extremt långsamt. Många är fortfarande lika hjärntvättade och välkommnar det här förslaget.

Jo det har inte gått fort, men det känns ändå som att många på PK-sidan börjar bli oroliga över samhällsutvecklingen. Det märks tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av innocentblue
Hade de någon självkritik då de själva röstat på dessa partier?

Har hon bytt stil nu med ny frisyr och nya accessoarer?

Självkritiken lyser med sin frånvaro hos dessa givetvis. Jag antar att dom försöker sakta glida över till den andra sidan, lite försiktigt sådär, så ingen märker.

Tjejen i fråga har fortfarande en rakklippt lugg. Dock ingen Kånken. Hon klär sig mer elegant idag också har jag märkt.
Citera
2020-10-08, 17:28
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Jo det har inte gått fort, men det känns ändå som att många på PK-sidan börjar bli oroliga över samhällsutvecklingen. Det märks tydligt.

Jag är inte säker på att det är "många", fast en "del" så att säga. Opinionen vänder långsamt, problemet är att det kommer att vara för sent när resten börjar vakna upp.
Citera
2020-10-08, 17:29
Medlem
hjaelploskilles avatar
Ser inget fel i att öka invandringen så länge vi arbetar på integrationen och ger folk faktiska möjligheter att komma in i samhället, människor är ju inte sämre bara för att de kommer från land X eller region Y utan det är kulturella skillnader som behöver bakas in i varandra för att det ska fungera
Citera
2020-10-08, 17:35
Medlem
InvisiblePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ser inget fel i att öka invandringen så länge vi arbetar på integrationen och ger folk faktiska möjligheter att komma in i samhället, människor är ju inte sämre bara för att de kommer från land X eller region Y utan det är kulturella skillnader som behöver bakas in i varandra för att det ska fungera

Hur har det gått hittills tycker du? Det är ju inte vi svenskar som står för majoriteten av våldtäkter, rån och mord
Senast redigerad av InvisiblePerson 2020-10-08 kl. 17:37.
Citera
2020-10-08, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Förändrar detta något i praktiken? Även om de har ett år på sig lär det väl bli svårt för dem att skaffa sig ett jobb med endast en gymnasieutbildning... många kommer därmed bli tillbakaskickade, vilket ju var meningen från början. Däremot är ju signalen helt åt helvete fel.

Precis och iochmed att coronan lär fortsätta vintern 2021 lär det bli tuffare att få jobb. Desssutom är det vanligt man ger någon fast jobb efter 6 månader. Extremt sällsynt man ger en 19 åring ett fast jobb direkt efter gymnasiet om det inte rör sig om något specifikt som lastbilschaufför,nen inte ens det.

Var det inte också så att migrationsverket kommer inte godkänna företagsstöd? Dvs privata företag som vill göra en Woke poäng?

Därmed ingen effekt egentligen, de som har fått en fast anställning har ju säkerligen varit någon form av ingenjör. Väldigt nyfiken på hur de fick en fast tjänst
Citera
2020-10-08, 17:41
Medlem
Tamborinos avatar
Det är nog inga glada miner i Oslo och Köpenhamn nu när Gökjuntan i Stockholm vill ÖKA invandringen.
Våra grannländer har stora problem med kriminella invandrare från Sverige, och inte lär det bli bättre.
Det är väl bara en tidsfråga innan innan gränserna stängs permanent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in