2020-10-08, 15:01
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Vad säger socialdemokraternas kärnväljare om detta?
Jag känner ingen som röstar på Sossarna, vilka är dom idioterna, varför uttalar dom sig aldrig?

En liten sosse kan inte uttrycka sig.

Det är så illa och att jag vet då jag känner ett antal och har även varit politiskt aktiv.

Det är SÅ säger sossen lugnt.
Därför att det är så att vi har RÄTT!
Börja trimma lite där och kräv en höjning av ribban och att sossen tappar det helt, skriker okvädningsord och hytter med nävarna.

Det är rent sorgligt, vi har tre till fyra generationer där 30% sossar består av helt odugligt material totalt obenägna till att ta ansvar över sig själva utan att det ska bara rulla på som alltid eller att dom får psykbryt som enbart drabbar dem själva, depressioner och missbruk.
Det kommer inget som helst konstruktivt ur dom till någon part inte ens som valboskap för att det har alltid varit socialdemokratin, antingen socialdemokrati eller så kan det likväl kvitta, det är så långt som dom kommer till med att visa upp sitt missnöje.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-10-08 kl. 15:03.
Citera
2020-10-08, 15:07
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
De flesta S väljare är numera musslor och babbar. Eftersom de inte kan svenska så uttalar de sig aldrig. Eftersom antalet utländska väljare kommer att öka "exponentiellt" framöver så betyder detta att S, V, Mp, C väljare kommer att öka och kunna sitta orubbat i framtiden. Sverige är kört. Endast vapenskrammel kan rädda det.
Det är dock inte få invandrare som röstar på SD, för nåt år sedan läste jag att SD var största parti bland män med invandrarbakgrund. Om det nu stämmer (och jag minns rätt) så är din oro inte helt befogad. Kan faktiskt inte se dem rösta på MP annat än som klanröster för att få bygglov till en moské eller liknande, men såna överenskommelser kan ingås med vilket sjuklöverparti som helst om jag förstått saken rätt.

Många invandrare skiter blankt i sina olycksbröder som blivit kvar, om det inte rör sig om släktingar.
Citera
2020-10-08, 15:08
Medlem
jtds avatar
Som tidigare skrivet så är det ganska strategiskt smart.

Dom importerar röster nu när siffrorna har gått nedåt i flera år. Allt för makten. Heja MP med följetåg!
Citera
2020-10-08, 15:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Dom är inte överens. Jag antar att mp lyckades att pressa in sina punkter genom att hota med att annars stoppa en remiss av utredningens 26 punkter. Sedan återstår fler diskussioner mellan s&mp i vår. Då är det drygt ett år kvar till nästa val. Inget parti vill ha ett extra val ett år före ett ordinarie val.

Regeringen kommer inte att falla på det här förslaget eftersom det rödgröna blocket som stöder det har majoritet i riksdagen.

Däremot kan regeringen faktiskt falla på LAS om bara moderaterna stöder en misstroendeförklaring.
Citera
2020-10-08, 15:15
Avslutad
Citat:
”(...)Förändringarna av migrationspolitiken har betydande konsekvenser för de offentliga finanserna. Den preliminära bedömningen, som är förknippad med stor osäkerhet, är att de aktuella förslagen kan medföra kostnader på upp till 1,7 mdkr.

(...)regeringen och Miljöpartiet beredda att hitta en långsiktigt hållbar lösning som möjliggör att uppehållstillstånd beviljas de kategorier som enligt kartläggningen oavsiktligt hamnat utanför tillämpningsområdet för bestämmelsen

Jävla sossar som samarbetar med MP! Som skiter fullständigt i att det får betydandet konsekvenser för landet!

Jag delar kritiken och MP är katastrof för Sverige. Men eftersom minnet verkar vara kort för vissa så kan den som vill läsa mer nedan om hur MP fick sitt stora inflytande och hur detta har påverkat svensk migrationspolitik från första början. Om hur pass omfattande förändringar som ingick i överenskommelsen. Osv.

Jag syftar då på första överenskommelsen från 2011. Ovanstående citat är alltså INTE sossarna utan från den långsiktiga ramöverenskommelse som dåvarande regering och Miljöpartiet kom med i början av 2011.

= Alliansen ❤️ MP.

Baserat på både MPs och Reinfeldts uttalanden handlade överenskommelsen 2011 även om att ”utestänga främlingsfientliga krafter”. Läs: Utestänga partiet SD.

Jag tror ärligt talat att både Reinfeldt och delar av MP sket i om folk skulle få det bättre eller inte. Att det skulle innebära betydande negativa ekonomiska konsekvenser för samhället sket man uppenbarligen i. Det räknade man snarare med.

Man tyckte antagligen att det var värt att ta dessa risker bara för att ”stänga ute” ett parti som sågs/ses som ett stort hot.

Den som är 18-22 år idag var även bara mellan 9-13 år när det började och borde inte minnas det här särskilt tydligt, särskilt inte när det idag ses som 100 % sossarnas fel och ingen längre vill kännas vid hur sagan om hur MPs inflytande i migrationspolitiken började... Och varför vi ens hamnade här från början.

Vilket inte är helt irrelevant enligt mig med en ”långsiktig överenskommelse” som sannolikt har påverkat Sverige negativt i flera år. Även efter Reinfeldts avgång.

Även OM sossarna så hade gjort allt rätt och avbrutit samarbetet på stört så är avtalet så pass omfattande att man inte bara ändrar på nya regelverk och vänder alla negativa konsekvenser över en natt.

Sossarna borde dock ha gjort det, avslutat samarbetet! De förtjänar absolut kritik, jag håller helt med.

Men jag tänker då inte bara glömma och förlåta Alliansens ansvar och deras oansvariga migrationspolitik 2008-2014 bara för att alla plötsligt ”ångrade” sig. Efter man förlorade makten....

Efter totalt åtta år, efter ett 3 år och 6 månaders långt samarbete med Miljöpartiet. Efter en omfattande överenskommelse som sannolikt har gett ”betydande konsekvenser” för Sverige.

Alla höll tyst ända tills man förlorade makten och ingen försökte utåt heller sett stoppa ”Reinfeldts uppgörelse”. Det kan inte BARA skyllas på honom... För än har vi inte gått all in på att vara en diktatur vad jag vet, där en statsminister på egen hand kan ta alla beslut.

Det ör kort sagt flera olika regeringars och politikers fel och ansvar.

Citat:
”2011-03-03

Ramöverenskommelse mellan regeringen (Alliansen) och Miljöpartiet de gröna om migrationspolitik

Det fortsatta samarbetet

Denna överenskommelse innebär ett gemensamt ansvarstagande för den samlade svenska asyl- och migrationspolitiken som den i dag är utformad, med de tillägg och förändringar som här presenteras.

Samråd mellan regeringen och Miljöpartiet kommer att äga rum i lagstiftningsärenden för att säkerställa att de utgår från dessa gemensamma punkter.

Återkommande möten mellan regeringen och Miljöpartiet kring de frågor som diskuteras och förhandlas i EU ska äga rum i ett tidigt skede.

Citat:
Nedanstående är vad regeringen och Miljöpartiet är överens om att genomföra under mandatperioden under förutsättning att det ekonomiska läget tillåter.

Förändringarna av migrationspolitiken har betydande konsekvenser för de offentliga finanserna. Den preliminära bedömningen, som är förknippad med stor osäkerhet, är att de aktuella förslagen kan medföra kostnader på upp till 1,7 mdkr.

Bedömningen ska inte ses som en reformram utan ambitionen är, som alltid, att genomföra de aktuella förslagen på ett kostnadseffektivt sätt. Den exakta budgetramen kan fastställas först efter att utredningar och fullständig budgetberedning är genomförd. I den fortsatta hanteringen ska de samlade effekterna beaktas.

Regeringen och Miljöpartiet är överens om att samarbetet ska ske i en anda av samförstånd och att gemensamma lösningar ska eftersträvas.

Överenskommelsen skapar förutsättningar för att Sverige även i fortsättningen kommer att vara ett land, öppet mot omvärlden, som kan utgöra en fristad för dem som flyr undan förföljelse och förtryck.

Med de överenskomna åtgärderna kommer fler människor att kunna bygga sin framtid i Sverige.

Värna asylrätten

För att uppnå ett rättssäkert, humant och ordnat asylsystem är regeringen och Miljöpartiet överens om att:

- En fjärde migrationsdomstol bör inrättas i syfte att korta handläggningstiderna och stärka rättssäkerheten.

- Migrationsverket ges i uppdrag att inom ramen för Lifos skapa ett system för redovisning av praxis och relevanta avgöranden från internationella domstolar och prövningsorgan.

- En särskild utredare bör tillsättas för att kartlägga hur beslut och domar inom migrationsområdet är utformade och hur parter och överinstanser uppfattar dessa. Mot bakgrund av kartläggningen skall utredaren överväga hur utformningen av beslut kan utvecklas.

Kartläggning och överväganden skall redovisas på ett sådant sätt att de kan ligga till grund för domstolarnas och myndigheternas fortsatta arbete med dessa frågor.

Regeringen och Miljöpartiet noterar att:

- Statskontoret och Kammarkollegiet givits i uppdrag att utreda och analysera bland annat nationellt register och tillgång till auktoriserade tolkar.

- För det fall det av den pågående kartläggningen av bestämmelsen om uppehållstillstånd på grund av synnerligen ömmande omständigheter framgår att bestämmelsen tillämpats på ett annat sätt än vad lagstiftaren avsett, är regeringen och Miljöpartiet beredda att hitta en långsiktigt hållbar lösning som möjliggör att uppehållstillstånd beviljas de kategorier som enligt kartläggningen oavsiktligt hamnat utanför tillämpningsområdet för bestämmelsen.

- Frågan om att utvidga skyldigheten för landstingen att erbjuda subventionerad hälso- och sjukvård åt asylsökande, personer som håller sig undan verkställighet av ett beslut om avvisning eller utvisning samt personer som befinner sig i Sverige utan att ha ansökt om nödvändiga tillstånd för att vistas i landet är föremål för utredning.

Ambitionen är att rätten till subventionerad hälso- och sjukvård ska utvidgas för vissa grupper som idag saknar tillgång till subventionerad hälso- och sjukvård.

- Med utgångspunkt från de förslag som lämnats av utredningen om rätt till skolgång för barn som vistas i landet utan tillstånd ska rätten till skolgång utökas.

- Praxisavgöranden i anhöriginvandringsärenden har fått stora konsekvenser för vissa grupper. Med utgångspunkt i principen om barnets bästa och rätten till familjeåterförening ska en lösning hittas på problematiken med kravet på pass och styrkt identitet i familjeåterföreningsfall.

Tillvarata och beakta migrationens utvecklingseffekter

Regeringen och Miljöpartiet noterar att den parlamentariska kommittén för Cirkulär migration och utveckling lägger fram sitt slutbetänkande den 31 mars 2011. I det fortsatta arbetet kommer stor vikt läggas vid utredningens slutsatser och förslag.

Vidare är man ense om att Sverige även fortsatt ska engagera sig i det globala forumet för utveckling och migration (GFMD) med målet att stå värd för 2014 års forum.

Regeringen och Miljöpartiet är överens om att behovet av forskning på migrationsområdet är stort. Inrättandet av ett oberoende migrationsforskningsinstitut bör därför övervägas.”.

https://www.regeringen.se/contentassets/f3ece2268a5a49f88722e4d66f9e8aaa/ramoverenskommelse-mellan-regeringen-och-miljopartiet-de-grona-om-migrationspolitik
Citera
2020-10-08, 15:22
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavette
Tror vi är många som funderar på att dra härifrån. Samtidigt känns det som att man ger bort sitt eget land men vad har man för val?

Ja att dom flesta vet på sig vart det hela kommer att landa, det finns bara en lösning, frågan är att när i tiden och att det kommer att i så fall att vara rent fördjävligt.

Att vara politiskt aktiv gå med i det som man tror på, skapa nätverk och hoppas på en politisk lösning och då ska man veta att det handlar om på väldigt lång sikt.

Personligen så äger jag ej den tiden utan har att gilla läget eller att stegvis hålla undan så långt som det går, att flytta inom landet det ligger ju närmst till men att det är ju att fly det med och att jag har konstaterat att det är i stort lika överallt, antalet nykomna är betydligt större och mer spritt än vad folk begriper och när jag har sett detta så förstår jag att det är i stort en omöjligt situation.
Citera
2020-10-08, 15:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jävla sossar som samarbetar med MP! Som skiter fullständigt i att det får betydandet konsekvenser för landet!

Jag delar kritiken och MP är katastrof för Sverige. Men eftersom minnet verkar vara kort för vissa så kan den som vill läsa mer nedan om hur MP fick sitt stora inflytande och hur detta har påverkat svensk migrationspolitik från första början. Om hur pass omfattande förändringar som ingick i överenskommelsen. Osv.

Jag syftar då på första överenskommelsen från 2011. Ovanstående citat är alltså INTE sossarna utan från den långsiktiga ramöverenskommelse som dåvarande regering och Miljöpartiet kom med i början av 2011.

= Alliansen ❤️ MP.

Baserat på både MPs och Reinfeldts uttalanden handlade överenskommelsen 2011 även om att ”utestänga främlingsfientliga krafter”. Läs: Utestänga partiet SD.

Jag tror ärligt talat att både Reinfeldt och delar av MP sket i om folk skulle få det bättre eller inte. Att det skulle innebära betydande negativa ekonomiska konsekvenser för samhället sket man uppenbarligen i. Det räknade man snarare med.

Man tyckte antagligen att det var värt att ta dessa risker bara för att ”stänga ute” ett parti som sågs/ses som ett stort hot.

Den som är 18-22 år idag var även bara mellan 9-13 år när det började och borde inte minnas det här särskilt tydligt, särskilt inte när det idag ses som 100 % sossarnas fel och ingen längre vill kännas vid hur sagan om hur MPs inflytande i migrationspolitiken började... Och varför vi ens hamnade här från början.

Vilket inte är helt irrelevant enligt mig med en ”långsiktig överenskommelse” som sannolikt har påverkat Sverige negativt i flera år. Även efter Reinfeldts avgång.

Även OM sossarna så hade gjort allt rätt och avbrutit samarbetet på stört så är avtalet så pass omfattande att man inte bara ändrar på nya regelverk och vänder alla negativa konsekvenser över en natt.

Sossarna borde dock ha gjort det, avslutat samarbetet! De förtjänar absolut kritik, jag håller helt med.

Men jag tänker då inte bara glömma och förlåta Alliansens ansvar och deras oansvariga migrationspolitik 2008-2014 bara för att alla plötsligt ”ångrade” sig. Efter man förlorade makten....

Efter totalt åtta år, efter ett 3 år och 6 månaders långt samarbete med Miljöpartiet. Efter en omfattande överenskommelse som sannolikt har gett ”betydande konsekvenser” för Sverige.

Alla höll tyst ända tills man förlorade makten och ingen försökte utåt heller sett stoppa ”Reinfeldts uppgörelse”. Det kan inte BARA skyllas på honom... För än har vi inte gått all in på att vara en diktatur vad jag vet, där en statsminister på egen hand kan ta alla beslut.

Det ör kort sagt flera olika regeringars och politikers fel och ansvar.

https://www.regeringen.se/contentassets/f3ece2268a5a49f88722e4d66f9e8aaa/ramoverenskommelse-mellan-regeringen-och-miljopartiet-de-grona-om-migrationspolitik

Alliansens ansvar för dagens situation kan inte nog understrykas. Men detta sagt, så har åtminstone M och KD kommit till viss sjukdomsinsikt.

Det kan man tyvärr inte säga om det rödgröna blocket.
Citera
2020-10-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
C och L avgör inte om Löfven sitter kvar. Den bollen ligger hos V och M.

M har väl inte med det å göra?
Citera
2020-10-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om du räknar bort L + MP så har M+KD+SD haft en majoritet i mer än ett år. Tills corona kom och tillfälligt blåste upp S.

MP har åkt ur riksdagen förut. L har däremot varit i riksdagen i 100 år och jag håller med om att det är lång tid. Men inget varar för evigt, L känns felplacerade i många frågor.

Att varken L eller MP åker ut 2022 är så osannolikt för mig att jag skulle kunna satsa 1000 kr i bet mot det.

Brott är åter igen svenska folkets viktigaste fråga. Näst viktigast är invandring/assimilering. Gissa vilka partier som ligger rätt i dessa frågor.

Mp är ett extrimistparti
Citera
2020-10-08, 15:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
M har väl inte med det å göra?

Jo. V har hotat att fälla regeringen, men M har sagt att det kommer man inte att göra:

M avfärdar V:s hot om misstroende mot Löfven

https://www.svd.se/m-avfardar-vs-hot-om-misstroende-mot-lofven
Citera
2020-10-08, 15:45
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Det var väl väntat att sossarna skulle vika sig total för MP.
Det sjuka är att väljarna inte bryr sig.
Endast 8% vill ha mer invandring, ändå rycker folk på axlarna och fortsätter att lägga sin röst på dessa stollar.
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2020-10-08 kl. 15:55.
Citera
2020-10-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Vi icke-PK känner samma förtvivlan över att svensk PK idag ideligen lägger sig platt för invandringsfanatiker som demokrater kände inför hela Västvärldens undfallenhet gentemot nazismen under 1930-talet. PK förstör Sverige fullständigt - om vi inte stoppar dem i tid https://www.youtube.com/watch?v=sTDrZ5ofNxg&t=162 (12 sek långt)
Men din jävla fitta, tror du att vi hade haft den här massinvandringen om Hitler hade vunnit kriget? Gör världen en tjänst och ta livet av dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in