2020-10-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
News !!

Det blir ingen fake datadebatt mellan Trump och Biden, istället så har GOP och dems kommit överrens om att hålla en vanlig debatt om 2 veckor.
Källa på att det är officiellt inställt?
Den om 2 veckor var ju planerad sen tidigare så inge konstigt att den blir av.
2020-10-08, 18:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
De nationella pollsen försöker inte förutspå vem som vinner valet det försöker förutspå hur den nationella calresultatet blir vilket de lyckades med tämligen korrekt 2016. Off med en dryg procent till exempel på RCP

https://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Vad är det du inte fattar?

Varför tar du den största ledningen Biden fått i någon poll än så länge för att försöka hävda hur fel polls har? fattar du det hela med en normalfördelning. Somliga polls kommer visa i överkant andra i underkant, det är snittet och trenderna som är intressant. Just nu leder biden i snitt med drygt 9% nationellt det tror jag stämmer rätt bra. Biden +16% nej förmodligen inte....
Fel, mätningarna var helt vilse vid presidentvalet i 2016. Enligt mätningarna som både RCP och 538 visade till så skulle Hillary då ta en landslide vinst, och att hon skulle ta hem Florida, Ohio, North Carolina, Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. De enda OU som visade sig att vara ganska korrekta kom från Gallup och Rasmussen.

Presidentvalet 2016 är inte första och säkerligen inte sista ggn att OU har varit vilse. Samma sak gäller för presidentvalen i 1948, 1968, 2004. Brittiska primärvalen i 1992, 2015. Och för att inte nämna Brexit..
Senast redigerad av Generalandersson 2020-10-08 kl. 19:05.
2020-10-08, 18:57
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/trump-och-biden-eniga-om-nytt-debattdatum.TMrj6y6qx

De flyttade fram den tredje vad jag förstår det också.

Så den tredje debatten blir väldigt nära inpå valet!
2020-10-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Den tredje president debatten: 22:e Okt. i Nashville

Det här är ju enligt planen. Så en debatt blir inte av för Trump backar ur den. Och en senare den 29.
2020-10-08, 18:58
Avstängd
Citat:
News !!

Det blir ingen fake datadebatt mellan Trump och Biden, istället så har GOP och dems kommit överrens om att hålla en vanlig debatt om 2 veckor.
Vilka deltagare? Menar du att man efter att ha hoppat över debatt 2 (redan diskuterat i tråden, alla vet att Trump fegade ur) snabbt är överens om en tredje debatt i en enda studio?
2020-10-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/trump-och-biden-eniga-om-nytt-debattdatum.TMrj6y6qx

De flyttade fram den tredje vad jag förstår det också.

Så den tredje debatten blir väldigt nära inpå valet!
Tackar. Skönt, då lyckas han inte smita undan.
2020-10-08, 19:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Den tredje president debatten: 22:e Okt. i Nashville

Det här är ju enligt planen. Så en debatt blir inte av för Trump backar ur den. Och en senare den 29.
Biden sade genast att han ställer upp i Nashville den 22 - om det kan arrangeras på ett rimligt säkert sätt, menar han förstås. Trump har inte reagerat än vad jag vet.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-08 kl. 19:09.
2020-10-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Ska Biden få sitta i sin källare och ha debatten med skrivna svar till honom? Vilket jävla skämt 😂

Självklart hade jag också vägrat att vara med om jag varit Trump.

Förövrigt hade man kunnat sätta upp exakt samma säkerhetsprotokoll som igår om kommissionen nu var så jäkla oroliga för smittspridning. Dessutom så kommer ju Trump ha säkert haft minst 2-3 negativa test innan debatten så detta är ju enbart för att skydda Biden.

När Trump sa att det skulle bli ett riggat val så ljög han verkligen inte.
Jaha. Så du menar att försiktighetsåtgärder med coronaviruset är att rigga? Du skulle inte heller brytt dig om att du smittar ner din personal? Sanslöst!
2020-10-08, 19:10
Medlem
Citat:
Fel, mätningarna var helt vilse vid presidentvalet i 2016. Enligt mätningarna som både RCP och 538 visade till så skulle Hillary då ta en landslide vinst, och att hon skulle ta hem Florida, Ohio, North Carolina, Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. De enda OU som visade sig att vara ganska korrekta kom från Gallup och Rasmussen.

Presidentvalet 2016 är inte första och säkerligen inte sista ggn att OU har varit vilse. Samma sak gäller för presidentvalen i 1948, 1968, 2004. Brittiska primärvalen i 1992, 2015. Och för att inte nämna Brexit..

Hur vet du att de är fel nu? Du tror inte att de som jobbar med OU har analyserat vad som gick snett och ändrat sina processer på fyra år?
2020-10-08, 19:12
Medlem
Citat:
News !!

Bra! Ska bli skönt o se en frisk och stark president sopa till Biden en gång till.
2020-10-08, 19:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur vet du att de är fel nu? Du tror inte att de som jobbar med OU har analyserat vad som gick snett och ändrat sina processer på fyra år?
Hävdar inte att de tar fel, dock så är jag ganska så övertygad om att Biden inte leder med 16p över Trump (som den sista mätningen från CNN tillsäger). Jag tror inte att de som styr OU har förbättrat sig överhuvudtaget.
2020-10-08, 19:19
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Hävdar inte att de tar fel, dock så är jag ganska så övertygad om att Biden inte leder med 16p över Trump (som den sista mätningen från CNN tillsäger). Jag tror inte att de som styr OU har förbättrat sig överhuvudtaget.

Precis. Mätningen inatt från CNN efter debatten hade ju 10% mer demokrater än republikaner som exempel sen så försöker man visa att den mätningen representerar hela USA. Totalt sanslöst.
Senast redigerad av Tubleros 2020-10-08 kl. 19:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in