2020-10-08, 16:42
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan inte se nån anledning till lyckta dörrar förutom vid några korta tillfällen. Detta är ett högprofilerat fall då en vuxen människa blivit utsatt för inte ett, utan TVÅ mordförsök där samma kvinna stått bakom planeringen. Ställ dig du i kö, men du får nog börja köa tidigt
Om jag vågar m. tanke på Coronarisken. Är det utsatt någon tid för förhandlingarna?
Citera
2020-10-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Om jag vågar m. tanke på Coronarisken. Är det utsatt någon tid för förhandlingarna?
Det tar nog några dagar innan vi får veta det kan jag tänka. Åtal har nyss väckts, och aktörerna skall väl synkronisera sina kalendrar kan jag tänka innan man kan fastställa när förhandlingen kan äga rum.

Ang Corona så har det tidigare varit bestämmelser om maxantal åhörare pga smittorisk. Något att tänka på.
Citera
2020-10-08, 16:48
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Lilla Karin har suttit länge i häktet nu. Nyktrat till ordentligt. Skulle vara intressant att vara där i domstolen, men det blir nog kamp om platserna, om det inte blir lyckta dörrar.
Den här rättegången kommer jag satsa att gå på, men jag lär inte vara ensam om det. De kan väl hyra in sig på Globen så att vi alla får plats, haha. Ska bli intressant hur hon med sina gedigna kunskaper kommer lägga upp sitt försvar. Vad hon kommer försöka slå hål på.
Har aldrig tidigare hört talas om en domare som anstiftat mord på maken juristen. Helt horribelt!
Citera
2020-10-08, 16:51
Medlem
Citat:
Hon är helskum KL och livsfarlig.

Ofarlig för gemene man.
Citera
2020-10-08, 16:54
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Frågan är ju när datumet blir satt. Hoppas att de hittat ett vaccin tills dess!
Citera
2020-10-08, 16:54
Medlem
Reimers avatar
Är det någon som har koll på hur lilla Karin fått kontakt med de bägge yrkeskriminella MR och Billy?

Det är ju gossar som inte ens lilla Karin borde normalt ha i sin umgängeskrets.
Citera
2020-10-08, 16:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corhorbatsta
Alltså "Fxellenius, Mxaria Cxecilia" enligt Stockholms TR B 5822-20 MordF HOL.pdf.

Enligt samma källa syster till Bxeatriz Fxellenius.

Enligt samma källa dotter till Bxegona Cxampillos.

På Facebook finns en intressant profil

Namn enligt Facebook: Cxecilia Mxaria Bxagarsdotter

Vän med kontot Bxeatriz Fxellenius.

Av flera kommentarer på dennas foton/inlägg så tycks det som de är systrar. exempel

Och den intressanta facebookprofilens adress cxissi.fcxampillos skulle kanske kunna tyda på någon "Cxissi" F[xellenius] Cxampillos?

Tillägg: Jag glömde nämna att hon har en del inlägg relaterade till Barncancerfondens arbete på sin sida. Och att bägge kontona ovan är vän med en annan profil vid namn Bxegoña Gxarcia Cxampillos.

Bortse från alla x.

Bra grävt! 👍🏻
Javisst är det hon. Det framgår av kommentarerna till videon av dottern
Här är profilen nedtankad, som pdf ifall den försvinner
https://docdro.id/yBw1HF8
Citera
2020-10-08, 16:56
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Den här rättegången kommer jag satsa att gå på, men jag lär inte vara ensam om det. De kan väl hyra in sig på Globen så att vi alla får plats, haha. Ska bli intressant hur hon med sina gedigna kunskaper kommer lägga upp sitt försvar. Vad hon kommer försöka slå hål på.
Har aldrig tidigare hört talas om en domare som anstiftat mord på maken juristen. Helt horribelt!
Globen skulle fyllas. (Om det inte varit fr smittorisken). Men dom skulle kunna sända det i TV, det gjordes med Breivikrättegången i Norge. Kan dom så kan vi! SVT. Vakna!
Citera
2020-10-08, 16:57
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Ofarlig för gemene man.

Förvisso, men inte för HOL eller någon annan som hon önskar livet ur. Nu får vi hoppas att hon åker in och att straffet bli långt så HOL, barnen och övriga kan leva i frihet vilket de knappast fått göra tidigare.
Citera
2020-10-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Förvisso, men inte för HOL eller någon annan som hon önskar livet ur. Nu får vi hoppas att hon åker in och att straffet bli långt så HOL, barnen och övriga kan leva i frihet vilket de knappast fått göra tidigare.
De har kunnat leva i lugn och ro sedan i mitten av april. Och det vore förödande om KL gick fri. Hon är en hämndlysten kvinna, och efter 6 månaders häktning lär hon vara mer förbannad än någonsin.
Citera
2020-10-08, 18:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Är det någon som har koll på hur lilla Karin fått kontakt med de bägge yrkeskriminella MR och Billy?

Det är ju gossar som inte ens lilla Karin borde normalt ha i sin umgängeskrets.
Exakt min tanke. Är mest intresserad av hur kopplingarna är.
Citera
2020-10-08, 18:51
Medlem
Citat:
Hoppsan! Ja, födelsedatumet stämmer också med den åldern man skriver om i din länk. I de lugnaste vattnen... Undrar hur hon blev inblandad i detta? Vi får nog forska lite här. Snyggt rotat Panzer!

Tillägg. Så här står det i stämningsansökan (gäller dådet 2018).

Cecilia F*ellenius och Karin L*ilja har gemensamt och i samförstånd under
augusti – september 2018 försökt förmå Ömer Gül och Samuel Saari att mot
betalning döda Henrik O*lsson L*ilja. Uppdraget har getts muntligen vid träffar i
bl.a. Tensta och Sickla. Gül och Saari har under denna tid var för sig åtagit och
erbjudit sig att utföra gärningen/mordet. F*ellenius och L*ilja har under angiven
tid vidare såsom ersättning för gärningens utförande och för inskaffande av
utrustning för gärningens utförande gemensamt och i samförstånd betalat ca
50 000 kr till Gül varvid betalning bl.a. skett genom överföringar till Güls och
Saaris konton som verkställts av F*ellenius.

Hur kom då Cecilia och Karin L*ilja i kontakt med varandra? Väninnor? Via jobbet? Var K och C jurist resp klient? Blir intressant att läsa när väl fupen kommer ut.

Karin har varit bra på att lura en massa stackare. Cecilia har svalt KLs berättelser om hur hennes man varit dum mot henne. C har säkert också upplevt att ha blivit illa behandlad av någon man. Då faller hon pladask. KL är dessutom domare. Imponerande.

Filmmanuset är i praktiken skrivet redan. Verkar vara samma sorts agerande som i SVT-dokumentären om en vårdnadstvist. Det finns en FB-tråd om det caset också.

https://www.svtplay.se/dokument-inifran-att-radda-ett-barn

Har inte följt tråden ett tag. Har någon politiker blivit insyltad? Vore kul att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in