2020-10-08, 15:25
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nånstans tror jag att C såg det som en lek. Att det inte var riktigt på allvar. Men det är bara min känsla när jag läser stämningsansökan ang dådet 2018. Men nånstans borde hon begripit. Well, återstår att se i fupen - om vi kommer få den vill säga. Får se vad tingsrätten beslutar efter sekretessprövning.

Den här var ju "fin": Vittnesförhör med H*kan Håk*nsson angående att Karin Lilja
efterfrågat om Håkansson kunde misshandla henne i någon trapp vid
Kungsholmsstrand till styrkande av att Karin Lilja gjort just detta.

Och så skulle HOL få skulden.
Citera
2020-10-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Den här var ju "fin": Vittnesförhör med Håkan Håkansson angående att Karin Lilja
efterfrågat om Håkansson kunde misshandla henne i någon trapp vid
Kungsholmsstrand till styrkande av att Karin Lilja gjort just detta.

Och så skulle HOL få skulden.
Herregud. Människan är ju galen. Jag har inte läst detaljerna. Men ska sätta mig med det nu. Hon är ju bindgalen! I vilken stämningsansökan? 2018 eller 2019?
Citera
2020-10-08, 15:30
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Herregud. Människan är ju galen. Jag har inte läst detaljerna. Men ska sätta mig med det nu. Hon är ju bindgalen! I vilken stämningsansökan? 2018 eller 2019?

2019
Citera
2020-10-08, 15:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Hur många C*cilia F*ellenius finns det som är i "rätt" ålder? Hur kommer det sig att du vet att det inte är hon? Det står inget i stämningsansökan att hon ens sitter häktad, märkligt nog. På de andra tre så är står häktningsdatum (april- 20). Så det är inte säkert att hon är frihetsberövad. Men det återstår att rota reda på.

Tillägg: Ur stämningsansökan:

Vittnesförhör med B*eatriz F*ellenius, syster till C*ecilia F*ellenius, angående vad C*ecilia F*ellenius berättat om hennes och Karin Liljas förehavanden och
C*ecilia F*ellenius försök att få tillbaka pengar från Karin Lilja till styrkande av
gärningen

Det är möjligt att C*ecilias involverande inte är så stort eller att hon inte ens visste vad pengarna skulle vara till, och att hon inte begrep digniteten i sin egen involvering? Jag avvaktar med eventuellt dömande här. Hennes involvering är ganska oklart om det var en medveten planering från hennes sida, eller om hon var en ovetande kugge som Lilja behövde för att ta livet av sin f d make.

Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
En fråga för att nåla ner om det är Cancer Cissi, sitter hon häktad sedan en tid? Isåfall är det inte hon.

Exactemento

DET finns 1 st Cecilia Fellenius i Svea rike (som dessutom har en syster som heter Beatriz)

https://www.ratsit.se/sok/person?vem=cecilia+fellenius&var=&m=1&k=1&r=1&er=1 &b=1&eb=1&amin=&amax=&fon=1&typ=1&page=1
Citera
2020-10-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Vem är den här CXecilia FXellenius då? Hon har tagit bort sig från Ratsit men googlar man henne dyker flera bilder och artiklar upp.

Alltså "Fxellenius, Mxaria Cxecilia" enligt Stockholms TR B 5822-20 MordF HOL.pdf.

Enligt samma källa syster till Bxeatriz Fxellenius.

Enligt samma källa dotter till Bxegona Cxampillos.

På Facebook finns en intressant profil

Namn enligt Facebook: Cxecilia Mxaria Bxagarsdotter

Vän med kontot Bxeatriz Fxellenius.

Av flera kommentarer på dennas foton/inlägg så tycks det som de är systrar. exempel

Och den intressanta facebookprofilens adress cxissi.fcxampillos skulle kanske kunna tyda på någon "Cxissi" F[xellenius] Cxampillos?

Tillägg: Jag glömde nämna att hon har en del inlägg relaterade till Barncancerfondens arbete på sin sida. Och att bägge kontona ovan är vän med en annan profil vid namn Bxegoña Gxarcia Cxampillos.

Bortse från alla x.
Senast redigerad av corhorbatsta 2020-10-08 kl. 15:43. Anledning: namnmaskning
Citera
2020-10-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
2019
Läste igenom den nu. Hela stämningsansökan är formidabel i sin korta koncisa sammanfattning. Hon är helskum KL och livsfarlig.
Citera
2020-10-08, 15:33
Medlem
Citat:
Hur många C*cilia F*ellenius finns det som är i "rätt" ålder? Hur kommer det sig att du vet att det inte är hon? Det står inget i stämningsansökan att hon ens sitter häktad, märkligt nog. På de andra tre så är står häktningsdatum (april- 20). Så det är inte säkert att hon är frihetsberövad. Men det återstår att rota reda på.

Tillägg: Ur stämningsansökan:

Vittnesförhör med B*eatriz F*ellenius, syster till C*ecilia F*ellenius, angående vad C*ecilia F*ellenius berättat om hennes och Karin Liljas förehavanden och
C*ecilia F*ellenius försök att få tillbaka pengar från Karin Lilja till styrkande av
gärningen

Det är möjligt att C*ecilias involverande inte är så stort eller att hon inte ens visste vad pengarna skulle vara till, och att hon inte begrep digniteten i sin egen involvering? Jag avvaktar med eventuellt dömande här. Hennes involvering är ganska oklart om det var en medveten planering från hennes sida, eller om hon var en ovetande kugge som Lilja behövde för att ta livet av sin f d make.

CC var iallafall inte häktad i September 20 så om våran C sitter häktad är det ngn annan. Allt stämmer iof på CC.
Citera
2020-10-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
CC var iallafall inte häktad i September 20 så om våran C sitter häktad är det ngn annan. Allt stämmer iof på CC.
Det är möjligt att de lät henne gå fri tills tingsrättsförhandlingarna om de ansåg att hon varken skulle förstöra bevis eller fly. Det är inte ovanligt alls.
Citera
2020-10-08, 15:56
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Läste igenom den nu. Hela stämningsansökan är formidabel i sin korta koncisa sammanfattning. Hon är helskum KL och livsfarlig.

Den här var också bra. Det kan vi nog alla hålla med Karin om.

till styrkande av att Karin Lilja skaffat
sig en BQ-telefon för kommunikation med Mikael Rönnkvist, vidare till
styrkande av att hon gjort upp planer för hur BQ:n skulle bortförklaras
för det fall hon blev gripen av polisen och till styrkande av att Karin
Lilja haft uppfattningen att det gick bra vid häktningsförhandlingen för
att hon var bra att prata om irrelevanta detaljer (och inte för att hon var
oskyldig)
Citera
2020-10-08, 16:12
Medlem
Jofs avatar
Lilla Karin har suttit länge i häktet nu. Nyktrat till ordentligt. Skulle vara intressant att vara där i domstolen, men det blir nog kamp om platserna, om det inte blir lyckta dörrar.
Citera
2020-10-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Lilla Karin har suttit länge i häktet nu. Nyktrat till ordentligt. Skulle vara intressant att vara där i domstolen, men det blir nog kamp om platserna, om det inte blir lyckta dörrar.
Kan inte se nån anledning till lyckta dörrar förutom vid några korta tillfällen. Detta är ett högprofilerat fall då en vuxen människa blivit utsatt för inte ett, utan TVÅ mordförsök där samma kvinna stått bakom planeringen. Ställ dig du i kö, men du får nog börja köa tidigt
Citera
2020-10-08, 16:34
Medlem
Citat:
Det är möjligt att de lät henne gå fri tills tingsrättsförhandlingarna om de ansåg att hon varken skulle förstöra bevis eller fly. Det är inte ovanligt alls.
Speciellt i Coronatider!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in